1 צפייה בגלריה
תינוק חולה, פג. אילוסטרציה: pixabay
תינוק חולה, פג. אילוסטרציה: pixabay
תינוק חולה, פג. אילוסטרציה: pixabay
למעלה משניים וחצי מיליון שקלים תובעים הוריה של תינוקת מ'שירותי בריאות כללית', בעקבות מותה של בתם הפעוטה, כך לטענת ההורים, כתוצאה מרשלנות רפואית של צוות חדר מיון ילדים בבית החולים סורוקה.
בכתב התביעה שהגישו ההורים, תושבי הפזורה הבדואית ליד ערד, לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות בא כוחם, עו"ד ארן אמיר, נטען כי התינוקת נולדה בתחילת חודש אוקטובר 2016 בלידה מוקדמת בשבוע ה־26 להריונה של אמה.
לאחר לידתה היתה התינוקת מאושפזת בבית החולים סורוקה במשך שלושה וחצי חודשים, אשפוז, שעל פי הנטען בתביעה, כלל מחלת ריאות קשה, אלח דם ונשאות לחיידק עמיד.
חרף השבוע המוקדם בו נולדה בתם, כך טוענים ההורים בתביעתם, היא שוחררה מבית החולים בשלהי חודש ינואר 2017 כשהיא סובלת כמצופה מסיבוכי פגות, לרבות מחלת ריאות כרונית. כחודש לאחר שחרורה מבית החולים, כך על פי כתב התביעה, הובאה הפעוטה למרפאת קופת חולים בשל חום גבוה ושלשולים.
רופא הילדים היפנה אותה למיון ילדים בסורוקה, ולטענת ההורים, שוחררה בתם מבית החולים כעבור שלוש שעות בלבד מבלי שנעשתה לה כל בדיקה תוך התעלמות מגילה ומההיסטוריה הרפואית שלה. בשעות הערב של אותו יום מצאה האם את בתה הפעוטה כשהיא במיטתה ללא רוח חיים.
בנתיחה שלאחר המוות, כך נטען בכתב התביעה, נמצא בדמה של הפעוטה חיידק אלים והדו"ח הפתולוגי קבע כי סיבת מותה של הפעוטה היתה אלח דם (זיהום מפושט בכל הגוף) שנגרם על ידי זיהום בחיידק הקלבסיילה, שמקורו בריאותיה של הפעוטה.
"אילו היו נוהגים בחדר המיון בזהירות הראויה ומתייחסים באופן הולם ומקצועי למידע אודות החום הגבוה", טוענים הורי הפעוטה, "ושועים לאזהרות רופא הילדים שהפנה את בתנו למיון ילדים, שוקלים בזהירות את הרקע הרפואי המורכב שלה ומשאירים את בתנו בהשגחה רפואית עד להשלמת הבירור באמצעות בדיקות פשוטות וזמינות, כמו בדיקת דם וצילום חזה, היה המוות המיותר והטרגי הזה נחסך".
טרם הוגש כתב הגנה. מבית החולים 'סורוקה' נמסר ל"ידיעות הנגב" בתגובה: "כתב התביעה התקבל בימים אלה. נלמד אותו ונגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי. אנו משתתפים בצער המשפחה".