העבודות לבניית בית החולים "אסותא" בבאר־שבע מתקדמות על פי התוכניות.
2 צפייה בגלריה
ראש העירייה בסיור בבית החולים אסותא
ראש העירייה בסיור בבית החולים אסותא
ראש העירייה בסיור בבית החולים אסותא
(צילום: שחר טל)
בית החולים החדש ייתפרס על שטח של כ־17 אלף מ"ר, שבע קומות עיליות רפואיות וקומה תת־קרקעית שתשמש לחניון ולצרכים לוגיסטיים. בבית החולים יוקמו חדרי ניתוח מתקדמים וחדשניים הבנויים בסטנדרטים בינלאומיים בדומה לבתי חולים מתקדמים באירופה ובארה"ב. באגף הכירורגי של בית החולים יפעלו חמישה חדרי ניתוח, מחלקת התאוששות, מחלקת אשפוז ושירותים תומכים ובהם מעבדה ובנק דם. כמו כן יופעלו בבית החולים החדש מכוני דימות, גסטרואנטרולוגיה, מחלקת עיניים, פוטותרפיה, שינה, מרפאת כאב, מרפאות מומחים, מרפאת מי שפיר ומרכז לטיפול בהשמנת יתר. כמו כן יפעל בבית החולים מכון לב שיספק מענה אבחוני שלם.
ואם לא יהיו תקלות לא צפויות, בית החולים יפתח את שעריו בחודש אוקטובר 2024.
בית החולים נבנה לפי תקן ירוק ותוכנן כך שיוכל להמשיך את עבודתו גם בעת מלחמה וכל חדרי הניתוח, מכוני ההדמיה והמערך התומך יהיו ממוגנים מפני ירי טילים.
לצד המרפאות, המחלקות והמכונים הרפואיים, בית החולים יכלול גם קפיטריה, שטחי מסחר, בית כנסת, ועוד.

2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה. כבר לא היחיד בבאר שבע
(הרצל יוסף)

קראו גם:

השבוע אירחה הנהלת "אסותא" את ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', לסקירה של התקדמות הבנייה. בסיור הוצגו אבני הדרך שהושלמו עד כה בהקמת בית החולים.
בסיום הסיור אמר דנילוביץ' כי "הקמתו של המרכז הרפואי של אסותא מביא איתו בשורה גדולה. הוא ייתן מענה משלים למרכז הרפואי אוניברסיטאי 'סורוקה' בשלב זה וייספק מענה ציבורי לכולם, במקביל לתכנונו ולבנייתו של בית החולים השני בנגב. זוהי משימה שלנו יחד עם מדינת ישראל בראשות משרד הבריאות - למקסם את המענה לתושבות והתושבים שלנו בבאר־שבע והנגב".
יו"ר אסותא מרכזים רפואיים, פרופ' שוקי שמר אמר, "בית החולים החדש בבאר־שבע מצטרף לרשת איתנה של אסותא מרכזים רפואיים שמספקת שירותי בריאות ורפואה מקצועיים, איכותיים, תוך הקפדה על בטיחות הטיפול והמטופלים, כאשר החמלה היא נר לרגלינו".
מנהלת בית החולים אסותא באר־שבע, רוחמה אלחיאני, ציינה: "אני נרגשת עם כל התקדמות בבניית בית החולים החדש לתושבי הדרום, בית חדש ובו שירותים רפואיים חדשים מסוגם בנגב שיאפשר לנו להמשיך ולשרת את אוכלוסיית הדרום, כפי שאנו עושים שנים רבות".
מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים, גידי לשץ, אמר כי "בניית בית החולים החדש בבאר שבע, מהווה עבורנו שליחות לאומית לחיזוק ופיתוח הדרום כולו ולחוסנה של מדינת ישראל. אסותא הינו ארגון בריאות שפיתח ידע ומומחיות בהקמת בתי חולים בפריסה ארצית. בית החולים החדש ישלב מצוינות רפואית, אנושית וערכית ויהיה בית חולים חכם וחדשני בו ייושמו טכנולוגיות ומודלים רפואיים ושירותים מהמתקדמים בעולם"