"מחקר חדש מוכיח שמעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול לפחות מ-10 תסמינים של נגיף הקורונה. מעשנים נמצאים גם בסיכון גבוה פי שניים לאשפוז בבית חולים, בהשוואה לאנשים שלא מעשנים. עישון הוא אחד מגורמי הסיכון הבולטים להידבקות בקורונה. עובדה זו מוכחת במחקרים נוספים שפורסמו בספרות הרפואית. "העישון 'מטריד' את המערכת החיסונית, עם עשרות חומרים רעילים שמצויים בסיגריות, ומעמיד את הגוף ואת מערכת הנשימה במצב פגיע יותר. לכן מעשנים נדבקים יותר בשפעת ובמחלות ויראליות נוספות ומחלימים מהן באיטיות רבה יותר", מסביר אהוד אברהמסון, מומחה לטיפול בהתמכרויות ומייסד מכון אברהמסון. "בהיעדר סיפוקים חיצוניים, משבר הקורונה הביא לעלייה בהתמכרויות: לעלייה בצריכת אלכוהול וסמים, בעישון וגם באכילת סוכרים ופחמימות ממכרות, שמפעילים את אזורי ההנאה במוח".
"המשבר לא עורר אצלי צורך בלתי נשלט לעשן וזה נס" "ב-20 השנים האחרונות ניסיתי להיגמל מעישון המון פעמים, מספר גיא רוזנס (50), מדריך טיולי ג'יפים בחו"ל בחברת טריפולוג'י, נשוי ואב לשלושה ילדים משדה בוקר, שנגמל מעישון בזכות מכון אברהמסון. "רציתי להפסיק לעשן מטעמי כושר ובריאות, כשהתחלתי להרגיש שאני מתקשה להדריך מסלולי הליכה ולא סוחב בעליות.
2 צפייה בגלריה
גיא רוזנס
גיא רוזנס
גיא רוזנס
(צילום: יח"צ)
לאברהמסון הגעתי בעקבות אשתי שחשבה ששווה להשקיע את הכסף על גמילה מהדחף לעשן במקום על סיגריות. אני לא מעשן כבר שנה ומרגיש נהדר. חוש הטעם והריח השתפרו, הכושר השתפר וחזרתי לעשות דברים שלא יכולתי. תקופת הקורונה לא פשוטה בכלל. הענף שלנו ספג פגיעה חמורה בקורונה, ואף אחד לא רואה איך יוצאים מזה. המדהים הוא שהמשבר לא עורר אצלי צורך בלתי נשלט לעשן וזה נס".
מחקו לי כל רצון שהיה לי אי פעם בסיגריה" גם אל חי מאורחי, בן 27, מניצנה, מספר שניסה להיגמל לבד אבל לא הצליח. "בכל פעם שניסיתי להיגמל התייסרתי. הייתי משנורר סיגריה מחבר, קונה קופסא ומתבעס. רוצה להפסיק ולא מצליח. אבא שלי נפטר מסרטן הריאות לפני שלוש שנים וזה לא הדליק לי נורה אדומה. הנורות האדומות נדלקו כשהרגשתי פתאום זקן! אחרי כל פעילות גופנית נאלצתי להסדיר נשימה. באחד הימים המדרגות הנעות בקניון לא עבדו. אחרי טיפוס של שלוש קומות במדרגות הרגשתי גמור. התנשפתי כמו גבר בן 60. גם באימוני כוח בחדר כושר התקשיתי לנשום והזעתי כאילו עשיתי אימון אירובי. לפני מספר חודשים דיברתי עם חבר קרוב שנגמל מעישון באברהמסון למרות שעישן כפול ממני. הוא סיפר לי שנגמל בלי ייסורים ובלי קושי".
"אחרי הגמילה באברהמסון נכנסתי לרכב שלי. הוא היה אפוף עשן ומסריח. הדלקתי מזגן, פתחתי את כל החלונות וחיכיתי בחוץ במשך כמה דקות עד שהריח יתפוגג. הופתעתי כי הרגשתי שמחקו לי כל רצון שהיה לי אי פעם בסיגריה. אחרי הטיפול נעלמה לי האהבה לעישון. אני קם בבוקר ולא צריך סיגריה עם הקפה. אני לא צריך את הסיגריה בשביל להירגע. כל ההרגלים שהיו לי עם הסיגריות פשוט נעלמו. בעקבות הגמילה קיבלתי חיים טעימים יותר במתנה. חושי הטעם והריח שלי השתפרו מאוד. שלושה חודשים אחרי הפסקת העישון התחלתי גם לישון הרבה יותר טוב. אין לי כבר נפילות אמצע יום ואני יותר עירני. אני אוכל יותר טוב. אחרי שהפסקתי לעשן, החלטתי לשנות לחלוטין את דרך החיים שלי. עברתי לפורמט של חיים בריאים יותר. אני אוכל בריא יותר ועושה ספורט".
"את האישה של חיי הכרתי שבועיים אחרי הטיפול. היא לא הייתה איתי היום לולא הגמילה. בדייט הראשון שלנו שהיה בבר, עישנו לידינו הרבה אנשים. לא התייסרתי, לא התפתיתי, ואפילו היה לי לא נעים להריח את ריח הסיגריות. החברים שלי היו בהלם כשהפסקתי לעשן. הם ידעו כמה אהבתי לעשן. חלקם היו סקפטיים. אבל עם כל נימה של ספקנות אני מחייך מסיבה אחת פשוטה: אני גמול היום. עברתי כברת דרך מאוד ארוכה ואני יודע היום איך זה להיות בלי סיגריות. אני מעריץ את אברהמסון. הם עזרו לי להפסיק בצורה נעימה וטובה".
2 צפייה בגלריה
אל חי מאורחי
אל חי מאורחי
אל חי מאורחי
(צילום: יח"צ)
הרגלי חיים בריאים וחדשים במקום התמכרויות "התקופה הנוכחית היא זמן של התבוננות פנימית ורצון לערוך שינויים בחיים. מניסיוננו גמילה מעישון היא, בדרך כלל, ההתחלה של שינויים בתחומי חיים נוספים. את ההתמכרות לעישון הנגמלים מחליפים בהרגלי חיים חדשים, כמו: ספורט, ותחביבים שקודם לא היה להם פנאי להקדיש להם. לאחרונה אנחנו עדים לעלייה משמעותית בפניות של מעשנים מאזור הדרום שמבקשים להיגמל מעישון".
מכון אברהמסון חלוץ בישראל בתחום הגמילה מעישון ב-36 השנים האחרונות. המכון מעניק שירותים בפריסה ארצית ב-8 מרכזי טיפול, וב-4 מרכזים בחו"ל: במיאמי, ניו יורק, פנמה ומקסיקו. במכון נגמלו מעישון ידוענים רבים בהם: עדן הראל, מורן אטיאס, דידי הררי, איילה חסון, מירי מסיקה ועוד.
רוצים גם לשמוע עוד? היכנסו לאתר: https://www.abrahamson.co.il/