"הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניין בישראל" בראשותו של המנכ"ל, משה בן זקן, פתחה השבוע באילת ובבאר שבע את קמפיין "חודש המודעות לבטיחות בענף הבניין והתשתיות".

1 צפייה בגלריה
דניאל גרינברג במהלך הקמפיין
דניאל גרינברג במהלך הקמפיין
דניאל גרינברג במהלך הקמפיין
(צילום: יח"צ)

את הקמפיין מובילה הפרזנטורית, שהיא לא אחרת מאשר רעייתו לשעבר של הזמר אייל גולן, דניאל גרינברג.
הקמפיין נערך תחת הכותרת "רק לא X", והוא נערך במטרה להפחית את מספר ההרוגים והפצועים בענף וכדי לחדד את נהלי הבטיחות בענף.
גרינברג ראיינה באילת בניידת שידור מיוחדת, שתעבור במהלך החודש הקרוב באתרי בנייה בכל רחבי הארץ, בכירים בענף הנדל"ן שאמרו, בין השאר, שעל הממשלה הבאה להעלות משמעותית את ההשקעה בבטיחות, שכרגע היא רק בשוליים, כאשר הקרן עצמה משקיעה מיוני שקלים בנושאים אלו".
בבאר שבע, באתר הבנייה בבית החולים סורוקה, ראיינה גרינברג מנהלי עבודה וממוני בטיחות, בינהם גם את עוזר הבטיחות, דניאל אסרף. אסרף סיפר שבכל יום הם פותחים את הבוקר בשיחה עם כל העובדים בו הם שואלים אם יש להם חשש או אם ראו משהו שיכול לסכן אותם.
"כל בוקר לפני תחילת העבודה אנחנו מוודאים שכל העובדים מכירים במדויק את כל נהלי הבטיחות. יש לנו גם מתורגמנים, שמסבירים את הנושא למי שאינו מבין עברית. אנחנו מסבירים להם איך לעבוד עם כלים כבדים, כלים חשמליים ושמים דגש מיוחד על עבודה בגובה".
"לדוגמא", מוסיף אסרף, "אחד העובדים אמר שהוא לא בטוח שהוא יודע אם הוא שם את הרתמה כמו שצריך ובעקבותיו עשינו הדרכה נוספת בנושא. כל עובד אצלנו מודע לבטיחות. זה מדרבן את כולם לשים לב לדברים הקטנים. העובדים מבינים שיש להם אחריות בנושא ושאין היררכיה. כל אחד אחראי לעבודה שלו. אנחנו עושים הרבה הדרכות ופעם בחודש אנחנו גם מקיימים יום עיון מקיף בנושא הבטיחות. אני אישית דואג שכל עובד ידאג כל יום, לפניי הכל, לבטיחות שלו ושל הסובבים איתו".
קראו גם:
משה בן זקן, מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, מסכם: "פתחנו את הקמפיין בצורה מוצלחת מאוד עם היענות יוצאת דופן מצד הקבלנים והמנהלים באתרי הבנייה. מהיום שמוניתי לעמוד בראשות הקרן, לפני מספר חודשים, שמנו לנו למטרה להוריד משמעותית את מספר התאונות. הרי כל המציל נפש אחת כאילו מציל עולם ומלואו. השקענו הרבה מאוד בקמפיין הזה ואני משוכנע שהתוצאות יהיו בהתאם".
הפזנטורית דניאל גרינברג מתפעלת מהיענות המנהלים והעובדים לחודש הבטיחות. "סבא שלי היה מנהל בטיחות באתרי בנייה וכנראה שהנושא זורם אצלי בגנים. זה מרגש לראות איך כולם נרתמים לנושא", היא אומרת. "התרשמתי שהם ממש מקפידים על כל פרט ופרט. ההתייחסות לבטיחות באתר בבאר שבע ממש מחממת את הלב".