זעם וחשש בקרב תושבים ונוסעים בעקבות החבלה במערכת האיתות וגניבת כבלי תקשורת של רכבת ישראל באזור להבים: "חמור מאוד שמחבלים ופוגעים בתשתיות מדינה".
1 צפייה בגלריה
התשתית שנגנבה בלהבים
התשתית שנגנבה בלהבים
התשתית שנגנבה בלהבים
(צילום: באדיבות רכבת ישראל, מתוך אתר ynet)
במאמץ רב הצליחו עובדי רכבת ישראל לטפל בחבלה בה נגנבו מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות באזור תחנת להבים ותנועת הרכבות פועלות כסדרה.
מטבע הדברים, הגניבה יוצרת חששות בקרב התושבים מפני חבלות נוספות שעלולות לעלות בחיי אדם.
"חמור מאוד שמחבלים ופוגעים בתשתיות מדינה" אומרים תושבים ששוחחנו עימם. "זה מצטרף לנסיונות חבלה כדי לפגוע בתנועת רכבות על ידי הנחת סלעים על הפסים, מישהו חייב להתעורר אל מול הכאוס שמתחולל".
בין שישי לשבת נחתכו ונגנבו כ 300 מטרים של כבלי תקשורת והפגיעה גרמה לנזק חמור. בתחילה היה חשש כי בשל החבלה כי תושבת תנועת הרכבות, אולם לבסוף הצליחו להתגבר על התקלה ותנועת הרכבות חודשה במוצאי שבת.
קראו גם:
מהמשטרה נמסר: "במהלך השבת התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות גניבת תשתיות חשמל בתחנת רכבת להבים - רהט. עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה".
לפני כשבועיים התקיימה ישיבה של ראשי הערים עם מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב פרץ עמר, בישיבה דנו בנושא הביטחון האישי ופגיעה במשילות לאור האלימות והפשיעה בנגב. הישיבה התקיימה בלהבים בה דרשו ראש הערים והמועצות המקומיות יד קשה נגד פורעי חוק ואכיפה אפקטיבית. מפקד המחוז ניצב פרץ עמר עדכן את ראשי הרשויות בכך שמחוז דרום הולך להתעצם עם 800 תקנים שיגבירו את הנוכחות המשטרתית באזור.