כדי לסייע לכם להקפיד על שתייה מרובה, קיבצנו כמה טיפים מועילים שיעזרו לכם לשתות יותר. כמה באמת צריך לשתות? באופן כללי, לאישה מומלץ לשתות כ-11 כוסות מים ביום ולגבר מומלץ לשתות כ-15 כוסות, אך כמות המים מושפעת גם ממאפיינים כמו גיל, משקל, אחוז השומן, סוג העבודה, פעילות גופנית, הריון ועוד. יש לציין כי מים הם הבריאים ביותר לגוף שלנו מבין כל המשקאות, אך עדיין ישנם לא מעט אנשים שמרבים בשתיית משקאות מוגזים, מיצים ממותקים ומשקאות אחרים. כדי להרבות בשתיית מים כדאי לכם לאמץ וליישם את הטיפים הבאים:
1 צפייה בגלריה
תמי 4
תמי 4
תמי 4
(צילום: FREEPIK)
כוס מים בבוקר לפני הקפה מומלץ להתרגל לשתיית כוס מים מיד לאחר היקיצה, עוד לפני שאתם לוגמים את הקפה הראשון בבוקר. חשוב להתחיל את היום עם כוס מים כדי לספק נוזלים לגוף לאחר השינה הארוכה, המים נחוצים למערכות הגוף לאחר ה"צום" בלילה, וההרגל לשתיית מים בבוקר מאפשר לכם להגיע בקלות לכמות היומית המומלצת לשתיית מים.
כוס מים לפני השינה רוב האנשים לא שותים מים לפני השינה, לכן חשוב לזכור כי בלילה הגוף מזיע ומאבד נוזלים, לכן חשוב לספק לגוף מים לפני המנוחה הארוכה. בנוסף, ההרגל מסייע לגוף לשרוף יותר קלוריות במהלך השינה, לנקות רעלים ומערכת העיכול תפעל טוב יותר, וגם קל יותר להירדם לאחר שתיית מים.
מחליפים כוס קפה בכוס מים אם גם אתם שותים כמה כוסות קפה במהלך היום, הטיפ הבא מתאים עבורכם, וכל שעליכם לעשות הוא להחליף כוס אחת של קפה בכוס מים מרעננת. תוכלו לשדרג את כוס המים עם חתיכות פרי או נענע ולצאת להפסקת קפה בלי קפה.
בחירת מתקן מים לבית אם אתם והילדים לא שותים מספיק מים בבית מומלץ לשקול הצבת מתקן מים המאפשר זמינות גבוהה של מים קרים וחמים. כאשר יש מתקן בבית כולם שותים יותר, גם הילדים, וכך תוכלו להפחית בצורה משמעותית את כמות המשקאות הממותקים שאתם שותים.
לוקחים בקבוק מים לכל מקום הדרך היעילה ביותר לשתיית מים מרובה היא לקחת איתכם בקבוק מים בתיק, ובכל הזדמנות ללגום מים. אם אין לכם בקבוק מים צמוד אתם עשויים לבחור משקאות אחרים, מאחר וקל לרכוש שתייה ממותקת או מיצים בכל מקום, והפיתוי למשקאות הלא בריאים הוא רב, וכדי להימנע מהם פשוט שמים בקבוק מים בתיק ומתרגלים ללגום מים בכל הזדמנות. אגב, במקום למלא בקבוק פלסטיק רגיל כדאי להשקיע בבקבוק איכותי ומעוצב, מאחר וכיף לשתות מים מבקבוק מרשים, והעיצוב המקורי עושה חשק רב להוציא את הבקבוק וללגום ממנו, במיוחד עבור ילדים.
להדביק מדבקה על מסך המחשב טיפ יעיל ושימושי להגברת כמות המים ששותים במהלך היום, כדאי לכם להכין פתק צבעוני המזכיר לכם לשתות מים, אפשר גם לשנות את שומר המסך ולבחור תמונה הקשורה למים, וכאשר יש מול העיניים מסר המעודד לשתות הרבה מים אתם תזכרו לשתות במהלך העבודה ותוכלו להגיע לכמות היומית המומלצת.
להציע מים לכל הסובבים טיפ יעיל לשתיית מים מרובה, בכל פעם שאתם קמים כדי להביא לעצמכם שתייה מלאו כוסות מים לחברים או לבני המשפחה, וכאשר הם יקומו גם הם יציעו לכולם סבב שתייה, ולרוב אנשים אינם מסרבים לכוס מים המוצעת להם, וכך אתם שותים יותר וגם דואגים לאחרים.