מה התפקיד של האדריכל?
תפקידו של האדריכל הוא לתכנן את המבנה מאפס לפני שמקימים אותו. הוא אחראי כמובן גם על תחום העיצוב של המבנה, בין אם מדובר בעיצוב פנים ובין אם מדובר בעיצוב החוץ של המבנה. באופן כללי נוכל לומר שתפקידו של האדריכל הוא להגשים את הפנטזיה שלכם ולהפוך אותה מחלום, או משרטוט של תוכנית דירה על נייר – למציאות. רגע לפני שנציג לכם את הפרמטרים שכדאי להתחשב בהם בבחירת איש מקצוע, כאן תוכלו למצוא אדריכלים בבאר שבע, אדריכלים אמינים ומנוסים, ולבחור מביניהם את האדריכל שמתאים לכם.
1 צפייה בגלריה
אדריכל לבניית בית
אדריכל לבניית בית
אדריכל לבניית בית
(צילום: פיקסביי)
איך בוחרים אדריכל?
קוראים חוות דעת וביקורות לפני שבוחרים אדריכל, ואיש מקצוע בכלל, אנחנו ממליצים לכם לבדוק מה לקוחות קודמים של אותו איש מקצוע חושבים עליו. אנחנו ממליצים להתחיל בחיפוש באינטרנט ולקרוא את כל חוות הדעת והביקורות שיש על האדריכל. זה אומנם לא יהיה תעודת ביטוח עבורכם, אך לפחות זה יסייע לכם לקבל מושג על המקצועיות והאמינות שלו. אם אתם מזהים שהתגובות והביקורות עליו הן מעורבות, רצוי להמשיך בחיפושים אחר אדריכל אחר.
בוחרים אדריכל ותיק ומנוסה
לאדריכל יש חשיבות מכרעת בכל הקשור להצלחת הפרויקט שלכם. לכן, זה ממש לא המקום להתפשר על אדריכל שאין לו מספיק או כזה שנמצא ממש בתחילת דרכו. בחרו אדריכל ותיק שנמצא כבר שנים בתחום ולא פחות חשוב מזה, שיש לו ניסיון בפרויקט כמו שלכם. ככל שהאדריכל שלכם יהיה מנוסה יותר, כך אתם למעשה מקטינים את הסיכוי לעוגמת נפש בתום העבודה.
רואים תיק עבודות
בסופו של דבר, אתם צריכים להתרשם מהעבודה של האדריכל ואת המקצועיות הזו שלו צריכים לראות בעיניים. כיום כל אדריכל שמכבד את עצמו מחזיק אתר אינטרנט שבו הוא מציג את תיק העבודות שלו. אם יש לכם את הזמן והאנרגיות, אנחנו ממליצים לכם לקפוץ ללקוחות קודמים שלו כדי לראות את העבודה שלו בעיניים ולוודא שאתם מתחברים.
בודקים את המחירים
לפני שאתם סוגרים עם אדריכל, אנחנו ממליצים לכם לבדוק מהם המחירים המקובלים בשוק תמורת העבודה שאתם מעוניינים לבצע. היכנסו למחירון המומלץ לצרכן ובדקו כמה נהוג לגבות על פרויקט כמו שלכם, ולא פחות חשוב מזה, אילו אלמנטים משפיעים על המחיר ועשויים להקפיץ אותו.
מקבלים כמה הצעות מחיר
רק לאחר שלמדתם על המחירים המקובלים בשוק, זה הזמן לקבל הצעת מחיר מהאדריכל. אנחנו כמובן ממליצים לכם לא להסתפק בהצעה אחת אלא לקבל כמה הצעות ולהשוות בניהן. ודאו שההצעה שאתם מקבלים מסודרת וברורה, וכזו שלא משאירה אצלכם שום מקום לספק. זו בדיוק ההזדמנות לציין שאנחנו ממליצים לכם לסגור עם האדריכל שמספק לכם את ההצעה הכי מסודרת ולא בהכרח את הזולה ביותר.
חותמים על חוזה מסודר
הפרויקט שלכם עשוי להיות ארוך ולא פעם עולות מחלוקות בדרך. לכן, אנחנו ממליצים לכם לעבוד לפי חוזה עבודה מסודר, וכמובן לחתום עליו. החוזה הזה יתייחס לתכולת העבודה של האדריכל, ללוחות הזמנים, ועוד. כך תבטיחו לעצמכם שלא יהיו שינויים תוך כדי הפרויקט ושלא תופתעו מדבר. החוזה צריך לפרט הכל, כולל את כל שלבי העבודה, החל מהתוכנית האדריכלית ועד מסירת המפתח.
לסיכום
הקמת בית חדש, ובמיוחד באזור כל כך מבוקש כמו בירת הנגב, יחייב אתכם לשכור את שירותיו של איש מקצוע מהמעלה הראשונה והוא יהיה אחראי להצלחת הפרויקט שלכם. בדיוק בגלל זה אנחנו ממליצים לכם ליישם את כל הטיפים שהצגנו במאמר זה לפני שאתם בוחרים באיש המקצוע שילווה אתכם מההתחלה ועד לסוף הפרויקט, ולא להתפשר על דבר, החל מהמקצועיות ועד לחיבור והתקשורת איתו. בהצלחה רבה!