לפניכם 5 נקודות למחשבה שצריך לקחת בחשבון בין אם אתם מכניסים גור הביתה או כלב מבוגר. זה יסייע לכם לשמור על בטיחות, שלום הכלב וגם שלומם של כל דיירי הבית.
1. להציב גבולות - אנשים רבים עושים את הטעות הבאה: מאפשרים לכלב לעלות על המיטה והספות ומשאירים לו אוכל זמין בכל עת בכערה. אם הכלב אינו דומיננטי מטבעו, הבעיה תהיה קטנה. אם הכלב מאוד דומיננטי, זאת ממש צרה. הוא יהיה פחות ממושמע וירגיש כמלך של הבית. אתם צריכים להציב לו גבולות, לקבוע איפה הוא ישן ומתי הוא אוכל ולא להפך. זה עלול להקשות על האילוף ואפילו ליצור בעיות התנהגות אם לא תעשו זאת.
2. לדעת לבחור גזע מתאים - ישנם הבדלים משמעותיים בין גזעים. חשוב להתאים אותם לאורח החיים שלכם ולסוג המשפחה שלכם. יש כלבים שצריכים לטייל המון בחוץ יש כאלה שיסתפקו ב 2 טיולים של 20 דקות. אם אתם עובדים מהבוקר עד הלילה, אל תאמצו כלב שזקוק לפעילות רבה. חשוב גם לדעת לבחור גזע מתאים, אם יש לכם ילדים קטנים. יש כלבים, כמו למשל הבוקסר שמתאים מאוד לבית עם ילדים ויש כלבים מגזעים אחרים שרמת ההתאמה שלהם היא בינונית עד נמוכה. מוזמנים להציץ במדריך סוגי כלבים ולבדוק בכל גזע, מה רמת ההתאמה שלו לילדים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
(אילוסטרציה. צילום: pixabay )
3. לבחור אוכל – תהיתם פעם למה ישנם כלבים שהפרווה שלהם רכה ומבריקה לעומת כלבים אחרים שנראים מדובללים ומיושנים? במקרים רבים זה תלוי בסוג האוכל. אתם לא חייבים לקנות אוכל סופר פרימיום לכלבים. רצוי לקנות מרמה שניה ומעלה (שק שעולה בין 200-300 ₪ ל 12-15 קילו). אתם תרגישו בהבדל די מהר, אפילו תוך כמה שבועות מהחלפת המזון. קחו בחשבון שישנם כלבים רגישים ואלרגיים למרכיבים שונים של אוכל ולכן צריך עקוב אחרי היציאות שלהם ומצב העור.
4. צעצועים בלי סוף - רוצים להימנע מעוגמת נפש של ספה קרועה, רגל אכולה של שולחן או לגלות את הנעל החדשה שקניתם ב 500 ₪ הרוסה לגמרי? מלבד לא להשאיר נעליים מחוץ לארון רצוי לחשוף את הכלב לכמה שיותר צעצועים מחומרים שונים. עץ, בד, פלסטיק ועוד. כך הוא יתמקד בהם, יחקרו את העולם דרכים ולא ר לאכול לכם את התריסים, הכיסאות והספות.
5. מקלחת, חיסונים וסילוק קרציות – גם אם מדובר בחורף, אל תזלזלו בנושא. רכשו לכלב שלכם קולר נגד קרציות ופשפשים והקפידו לקלח אותו אחת לחודשיים. לא אחת קרה שאנשים ננשכו ע"י קרציות. חשוב גם לסרק את פרוות הכלבים, במיוחד של אלה שמנשירים המון. אתם לא רוצים לגלות שהתינוק שלכם מתעסק עם גושי פרווה בלול שלו. רכשו מסרק המתאים לסוג הפרווה של הכלב. אפשר גם לבחור כדור נגד פשפשים וקרציות אם אתם לא אוהבים להתעסק אם חומרים.