כתיבת קורות חיים היא שלב ראשוני וחשוב במסע אחר מציאת עבודה. זהו כלי השיווק היעיל ביותר שלכם, ובמחלקות משאבי אנוש ממיינים עשרות ולעיתים אף מאות מסמכי קורות חיים ביום. בדיוק מסיבה זו, קורות חיים שכתובים כהלכה – הן במבנה הנכון והן בשפה המתאימה – עשויים להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות במשרה הרלוונטית. ישנם שני פורמטים עיקריים לכתיבה של קורות חיים: לפי סדר כרונולוגי (זהו הפורמט המקובל בישראל) או לפי תחומי עיסוק. כיצד בנוי מסמך קורות חיים, ומהם הטיפים המנצחים שיגדילו את הסיכויים שלכם להשיג את המשרה הנכספת?

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

מבנה קורות חיים – 7 נושאים

• פרטים אישיים – הפרטים האישיים שלכם יהיו בראש המסמך, ויאפשרו למשאבי אנוש לדעת של מי הם קורות החיים וליצור עמו קשר בצורה מהירה ויעילה במידה וקורות החיים אכן עונים לדרישות. הפרטים שיש לציין הם שם מלא, מספר טלפון, כתובת מגורים וכתובת מייל. במידה ויש לכם פרופיל לינקדאין עסקי ומטופח, ניתן לצרף קישור.
• תועלת – פסקה פתיחה שמטרתה היא לציין את היתרון היחסי שלכם על פני מועמדים אחרים. כדאי שהפסקה תציג יכולות רלוונטיות למשרה, ומומלץ להימנע משיווק אגרסיבי ולא נעים שלכם. ביטחון עצמי וצניעות-במידה הם המתכון להצלחה.
• ניסיון תעסוקתי – את הניסיון התעסוקתי יש לסדר לפי סדר כרונולוגי. כדאי להדגיש ולהרחיב אודות משרות שרלוונטיות למשרה אותה אתם מבקשים ולצמצם במילים אודות משרות שאינן רלוונטיות ו/או שלא מוסיפות יוקרה.
• השכלה – זהו המקום להתרברב בהישגים שלכם – תארים, תעודות הסמכה, השתלמויות והכשרות רלוונטיות לעבודה המבוקשת. גם הכשרות וקורסים שנעשו במסגרת השירות הצבאי, במידה והם רלוונטיים, יכולים להיכנס לקטגוריה זו.
• שירות צבאי – פרטו אודות התפקיד שלכם בצבא ומספר מילים על משמעותו. במידה ושירתם בשירות קבע או שאתם משוחררים טריים וזו הייתה התחנה האחרונה שלכם עד כה – תוכלו להרחיב יותר. תנו מקום גם לקורסים פיקודיים והדרכתיים וכן לקורסים מקצועיים שעשויים להיות רלוונטיים למשרה.
• שליטה בשפות – כל המרבה, הרי זה משובח. ציינו את השפות אותן אתם יודעים וכן ציינו את רמתם – רמה נמוכה, בינונית, גבוהה או רמת שפת אם. אל תשכחו לציין גם את השפה העברית.
• יישומי מחשב ותוכנות – אלופים בתוכנות של OFFICE? כולם באים אליכם כדי ללמוד להכין מצגות טובות? מתמחים בפוטושופ? זה המקום לציין באילו יישומים ותוכנות אתם שולטים
אתם מוזמנים לכתוב ב 5 דקות את הקורות חיים שלכם בעזרת - מחולל קורות חיים של דנאל

2 צפייה בגלריה
מחולל קורות חיים
מחולל קורות חיים
מחולל קורות חיים
(צילום: דנאל משאבי אנוש)

טיפים מנצחים לכתיבת קורות חיים

• משרה באנגלית – משרות רבות, בעיקר מתחום ההייטק – דורשות כתיבת קורות חיים באנגלית. במידה ואתם שולחים קורות חיים לחברה הממוקמת בחו"ל או לחברה שאינה ישראלית – תצטרכו לכתוב קורות חיים באנגלית. התאימו בין הניב לבין המדינה – אנגלית בריטית, אנגלית אמריקאית או אנגלית אוסטרלית.
• רלוונטיות למשרה - הדגישו כיצד הכישורים שלכם מתאימים למשרה המבוקשת. על ידי עיון בדרישות המשרה תוכלו לדעת אילו תכונות אופי וכישורים להדגיש בקורות החיים.
• ניסיון תעסוקתי – הציגו את היכולות שלכם ללא חשש. הימנעו מלציין דברים בגוף ראשון. למשל, אם ניהלתם עובדים – ציינו "ניהול עובדים" ולא "ניהלתי עובדים".
• קורות חיים בעמוד אחד – הקפידו שקורות החיים שלכם לא יעלו על עמוד אחד, כדי למנוע מצב בו המראיין לא ממשיך לקריאת הדף השני. אם צריך, וותרו על ציון משרות קצרות או כאלה שאינן רלוונטיות למשרה המבוקשת.
• עיצוב – שמרו על קורות חיים נקיים ואחידים. פונט ARIAL או DAVID, רווח כפול בין השורות, בולטים והבלטה של כותרות.
• מספר קורות חיים – כדאי ליצור מספר גרסאות של קורות חיים ולהתאים אותם למשרה המיועדת. משכרת הייטק תהיה שונה ממשרת מכירות, ומשרת ניהול תהיה שונה ממשרה של עובד זוטר.
• הגהה – אל תשכחו לעשות הגהה למסמך, ואם צריך – קחו איש מקצוע בשביל זה. קורות חיים שכתובים בשפה נמוכה או חלילה עם שגיאות כתיב, יורידו באופן משמעותי את הסיכויים שלכם לקבל את המשרה.

מה עושים לאחר שליחת קורות החיים?

לאחר שכתבתם את מסמך קורות החיים שלכם ווידאתם שלא נפלו בו שגיאות כתיב או טעויות הקלדה, זה הזמן לשלוח אותו לכתובת המייל הרלוונטית / לפקס – בהתאם למבוקש – כולל הקדמה של מספר מילים אודותיכם על מנת שניתן יהיה לקשר בקלות בין שולח המייל לקורות החיים. לאחר המתנה של שלושה ימים, תוכלו לפנות לראשונה למראיין או למחלקת משאבי אנוש על מנת לוודא שהמייל שלכם התקבל וכן לבדוק האם ישנו זימון לראיון עבודה. בהצלחה!