בחיים המודרניים שלנו איננו צריכים לחשוב על הרבה דברים, וביניהם לאן מתפנה הפסולת שלנו, וזאת בזכות מערכת ביוב איכותית. מערכת הביוב מותקנת בכל דירה, בית פרטי, בית עסק, מסעדה או מפעל תעשייה ונותנת את כל המענה הדרוש לנו. אך מה קורה כאשר היא פועלת שלא כצפוי? תקלה במערכת הביוב עלולה להכניס אותנו ללחץ לא קטן, ויש לנו סיבה. אחרי הכול, כאשר הניקוז אינו פועל כראוי, מוביל לנזק סביבתי רב ואף פוגע בבריאות הסובבים. למרבה המזל, ישנה משאית אחת שיכולה להתגבר גם על סתימת הביוב הגדולה ביותר – הביובית.

1 צפייה בגלריה
סופר ביובית
סופר ביובית
סופר ביובית
(יח"צ)

ביובית – כל מה שלא ידעתם על המשאית השואבת

ממבט ראשון, נראה שלביובית אין שם מחמיא במיוחד, שהרי מקורה הוא במילה "ביוב". עם זאת, המשאית המשוכללת הזו עושה פלאים בכל הנוגע לפתיחת סתימות ביוב, ולא רק. הביובית משמשת גם לצורך שטיפת קווי ביוב, שאיבה של הצפות, חיתוך שורשים ותחזוקה כללית של מערכת הביוב. בכל מקרה, בואו נצלול לעומק הביוב ונראה כמה עובדות מעניינות על הביובית:

יש לה שתי מערכות עיקריות

לביובית שתי מערכות עיקריות שלפיהן היא פועלת. המערכת הראשונה היא מערכת להפקת לחץ מים גבוה. מערכת זו מאפשרת לבצע פעולות דוגמת שטיפת ביוב, ניקוז מרזבים או חיתוך שורשים. המערכת השנייה היא שאיבת וואקום. מדובר בשאיבה עוצמתית המסוגלת לשאוב מים, שומנים או כל פסולת אחרת המופקת במפעלי תעשייה, מסעדות ועוד.

יש לה מצלמות

בנוסף למערכות השאיבה והלחץ, על גבי הביובית מותקן ציוד נוסף שמאפשר לאנשי המקצוע להתמודד עם תקלות ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. מבין הציוד המשוכלל ניתן להזכיר את מצלמות הביוב המוחדרות אל הצינורות כדי לבחון אם יש בעיה, לצד כלי עבודה וחפירה לביצוע עבודות פיזיות. כמו כן, פעמים רבות משתמשים אנשי המקצוע ברובוטים מיוחדים כדי לאתר תקלות בתוך הצנרת.

רק הביובית יכולה לשאוב בורות ספיגה

בורות ספיגה היו נפוצים עם קום המדינה וגם לאחריה. זוהי שיטה ישנה לספיגת פסולת בדמות בור ללא תחתית. הבעיה עם הבורות האלה היא שהפסולת של הם חודרת אל הקרקע ומזהמת אותה ואת מי התהום. היום קיימת מגמה לצמצום בשימוש בבורות הספיגה, אך עדיין אפשר למצוא אותם בשימוש בקרב מסעדות או תעשיות. ב-1992 נחקק חוק הקובע כי רק הביובית יכולה לשאוב את הפסולת מבור הספיגה ולפנות אותו למקום חוקי.

בביובית משתמשים רק אנשי מקצוע

השימוש בביובית הוא מורכב, ורק אנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת בתחום יכולים לשאוב תכולת ביוב באמצעות ביובית. כאשר הם מגיעים למקום, הם דואגים להקפיד על כל כללי הבטיחות. וזה אומר שהם מרחיקים את הנוכחים מהמקום ומציבים גדר ניידת. זאת משום שבעת פעולתה של הביובית עלולים להשתחרר גזים רעילים. מעבר לכך, אנשי המקצוע משתמשים בציוד מכני רב כדי לפתוח את סתימות הביוב ובכלים משוכללים אשר יוצרים רעש רב. כך שבפעם הבאה שאתם רואים שמתבצעות עבודות באמצעות ביובית, כדאי לשמור מרחק ולאפשר לצוות לעשות את העבודה.

נתקעתם עם ביוב סתום? סופר ביובית בדרך אליכם

סופר ביובית היא חברה מקצועית אשר מספקת מגוון רחב של שירותים בתחום הביוב. כשהחניון מוצף, כאשר אינכם מצליחים לנשום בגלל הביוב או כשהשורשים ניקבו את הצנרת, הצוות של סופר ביובית מגיע עד אליכם. כאן תוכלו למצוא מחירים אטרקטיביים עבור עבודות מורכבות, וכמובן יחס אישי מצד אנשי צוות אנרגטיים וחייכניים. אז כשהביוב שלכם סתום, אינכם צריכים לסבול לבד. תמיד תזכרו שיש חברה שיודעת להתגבר על כל מכשול.