בעולם המודרני של ימינו אנו מושפעים רבות מהפרסומות שאנו רואים בטלוויזיה, באינטרנט או על גבי שלטי חוצות. במקרים לא מעטים פרסומות אלה מציגות דוגמנים ודוגמניות עם חיוך לבן מושלם, ולנו לא נותר אלא לקנא. שכן, בכל בוקר, שכשאנו מסתכלים במראה על שינינו, אנו מגלים שהמציאות רחוקה מלהיות מושלמת. השיניים הצהובות מאכזבות בכל פעם מחדש, ונדמה לנו כי שיניים צחות ומבריקות הן רק חלום רחוק. אך האמת היא שהבקשה הזו אינה רחוקה מהמציאות. בזכות טיפול נכון במרפאת שיניים, אפשר להשיג את התוצאות הרצויות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

מה משפיע על צבעה של השן?

לפני שנדבר על הלבנת שיניים, נראה תחילה אילו גורמים משפיעים על צבע השן. ובכן, דבר ראשון, אחד הגורמים המשפיעים ביותר על צבע השיניים שלנו הוא המזון שאנו צורכים. חומר הציפוי של השיניים – האמייל – הוא חומר עדין למדיי שיורד בגלל השפעתם של חומרים שונים דוגמת יין, קפאין, עישון ועוד. לפיכך, מומלץ להקפיד על תזונה נכונה ובריאה לא רק למען בריאות הגוף, אלא גם למען בריאות השיניים.
דבר שני, השיניים הופכות לכהות יותר ככל שמתקדמים עם הגיל. זאת משום שהחומר המשפיע על צבען של השיניים הוא הדנטין. חומר זה הולך ונסוג כלפי פנים ככל שמזקנים, וכך השיניים הופכות לכהות יותר. מעבר לכך, שינויים בצבע השיניים יכולים לנבוע כתוצאה ממחלות שיניים או טיפולי שורש שהמטופל נאלץ לעבור. ולבסוף, לא פעם מדובר בגנטיקה. תורשה גנטית יכולה בהחלט להוביל להתכהות השיניים ולמראה בלתי אסתטי שלהן.

הלבנת שיניים באמצעות תרופות סבתא

יש הטוענים שניתן להלבין את השיניים בעזרת תרופות ביתיות, הנקראות גם "תרופות סבתא" בפי כול. חשוב להקדים ולומר ששיטות אלה אינן עוזרות. להיפך, הן עלולות לשחוק את שטח הפנים של השן מבלי להשפיע על הצבע. מבין השיטות האלה אפשר להזכיר "הלבנת" שיניים בעזרת מלח (השורט את פני השיניים), ניסיון להלבין את השיניים בעזרת חומצת לימון אשר עלולה להוביל להיווצרות עששת, וכן יש המשתמשים בסודה לשתייה. מכיוון שלסודה יש מקדם שחיקה גבוה, הטיפול בה אינו מומלץ.

הלבנת שיניים במרפאה מקצועית

אחת הדרכים הבטוחות יותר להשיג תוצאות מהירות בתחום כמו הלבנת שיניים הוא להגיע למרפאת שיניים מקצועית. אל תשכחו שנעשים לא מעט מחקרים בתחום הלבנת השיניים, והיום קיימות טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לסייע בפרוצדורה. רופא השיניים מכיר מגוון רחב של טכניקות הלבנה כמו הלבנת שיניים באמצעות ציפוי חרסינה או הזרקת חומרי הלבנה. לפני הכול, הרופא מתשאל את המטופל לגבי ההיסטוריה הרפואית שלו, ורק לאחר מכן מתאים את שיטת ההלבנה הרצויה. שיטות הלבנת השיניים במרפאה מקצועית הן שיטות בדוקות שאינן פוגעות בשיניים או בחניכיים. מעבר, לכך, לעתים נדרך צורך לבצע הלבנת שיניים פנימית. הלבנה זו מתבצעת בעקבות חבלה או פגיעה בשיניים הגורמות להתכהות ושחיקה. במסגרת השיטה הזו מזריקים את חומר ההלבנה לתוך השן כדי להבהיר אותה.

ברוכים הבאים לסולומון, מרפאת שיניים מתקדמת

כאשר אנו רוצים לדאוג לאסטטיקת השיניים, אנו מחפשים את הטוב ביותר. ואכן, על מנת להלבין שיניים מבלי לגרום להן נזק, יש צורך לבחור מרפאה מקצועית שיש לה שנים רבות של ניסיון בטיפול בשיניים. כזו היא מרפאת סולומון – טיפולי שיניים מתקדמים. אם אתם סובלים משיניים צהובות או מוכתמות, זה הזמן לפנות למרפאה ולקבל את כל השירות מאל"ף ועד תי"ו על ידי צוות מקצועי ומיומן. כמו כן, לצד טיפול הלבנת שיניים, אתם מוזמנים להכיר טיפולים איכותיים שונים שמציעה המרפאה: שחזורי שיניים וטיפולי שורש, ניקוי אבנית, ביצוע טיפולים כירורגיים והחדרת שתלים, שיקום שתלים ועוד.