ב-20 שנות פעילותה, התכונה הבולטת ביותר אצל מנהלת גני הילדים אושרית חג'ג' היא הלהט. הלהט שבו היא מדברת על הילדים, הרצון שלה לגרום להם לעוד ועוד טוב, ובעיקר האנרגיות שהיא מביאה איתה בכל בוקר. כן, גם אחרי 20 שנה בתחום כל יום אצלה נראה כמו היום הראשון בשנת הלימודים.
2 צפייה בגלריה
אושרית חג'ג'. "המפתח להכול הוא להיות קשוב"
אושרית חג'ג'. "המפתח להכול הוא להיות קשוב"
אושרית חג'ג'. "המפתח להכול הוא להיות קשוב"
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: יעל מימוני. בגדים: glow fashion)
"תמיד אהבתי ילדים" אומרת חג'ג' בראיון שקיימנו עימה. "חינכתי ארבע שנים בבית ספר בכיתות ג' עד ו' ובכל בוקר נפעמתי מהסקרנות והטוב שיש לילדים בעיניים". כאשר ילדה את בנה השלישי, מספרת אושרית, בחרה להתפטר ממשרד החינוך ולגדל אותו בבית. "אמרו לי שאני אמיצה ולא כל כך ידעו איך לאכול את ההחלטה שלי. העובדה היא שבסופו של דבר, ביום הולדת שנה שלו באמצע חודש נובמבר כל השכנות התאספו ואמרו 'בבקשה תפתחי משהו מסודר', ועד סוף החודש הייתי עם שבעה ילדים. הבאתי מטפלת שתעזור לי וככה בעצם יצאנו לדרך".
כאמור, כמורה לשעבר הכירה חג'ג' את עולם הילדים במסגרת לימודיה והניסיון שצברה, אך כאשר התקבלה ההחלטה לעבור לחינוך לגיל הרך, עברה הסמכה נוספת של מפעילות מסגרות מוסמכות, גננת 0-3 ומגשרת. "תמיד חשוב לי להעמיק את הידע שלי, ללמוד ולהיות הכי מקצועית בכל תחום אליו אני פונה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגן ילדים- חוויה שמעצבת אותם ואת עתידם".
כיום, מחזיקה חג'ג' בשלושה גנים ברחבי העיר באר שבע. עם צוות של מעל 30 גננות, סייעות ומטפלות, ועדיין השליטה שלה על הנעשה בגנים היא אבסולוטית. "אני כל הזמן מסתובבת ביניהם" היא מספרת על תפיסת העבודה שלה. "ב99 אחוזים מהזמן שלי אני מסתובבת בין המסגרות שלי ויודעת על כל דבר, אצל כל ילד ובכל כיתה. היתרון הוא שיש סדר יום מאוד ברור ומאורגן שמופץ להורים, כך שבכל רגע נתון ההורים יודעים בדיוק מה קורה עם הילד שלו. גם כשאני בגן אחד, אני לא מפסיקה לצפות במצלמות של הגנים האחרים".
2 צפייה בגלריה
אושרית חג'ג'. עברה הסמכות נוספות
אושרית חג'ג'. עברה הסמכות נוספות
אושרית חג'ג'. עברה הסמכות נוספות
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: יעל מימוני. בגדים: glow fashion)
"אני מאמינה בכל ליבי שהמפתח להכל הוא פשוט להיות קשוב" היא מסבירה את סוד ההצלחה. "להיות קשוב לילד ולצרכים שלו. כאשר הילד מרגיש בטוח ופתוח לפנות לגננת זה גם מעיד על הבטחון שהוא רוכש וגם על דרך עבודה נכונה" היא מסבירה ומוסיפה ש"בעיניי, החינוך הוא כמו ליטוש יהלומים. אני והצוות עוטפים כל ילד, מקשיבים להם ובונים תוכנית לימודים אישית לכל אחד. אין ילד אחד שדומה לאחר" מסבירה חג'ג'. "הילדים וההורים יודעים שכולם הם כמו ילדים בשבילי. המטפלות והגננות שלי מגיעות מרקעים שונים אבל המשותף לכולם הוא שאהבת הילדים היא ערך עליון".
אך לא תמיד הדרך להצלחה של כל ילד וילד היא פשוטה, " דרוש גם שיתוף פעולה מצידם של ההורים על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל של הילדים" מסבירה המנהלת המנוסה. "היה אצלי בגן ילד מקסים שעברנו איתו תהליך מאוד משמעותי. הילד היה מאתגר במיוחד יחד עם הצוות ניסינו לתווך ולקרב אותו, אך לא היה שיתוף פעולה מצידו. הצמדתי לילד סייעת, כמו שאני נוהגת לעשות במקרים כאלו, וכשראיתי שזה לא מספיק הסברתי להורים על מה שאנו רואים והצעתי לערב אנשי מקצוע מוסמכים. לשמחתי, שיתוף הפעולה שלהם הציל את הילד" היא אומרת בהתרגשות. "היום הוא כבר בערך בן 11 אבל בסופו של דבר הוא שולב בבית ספר רגיל. בהתחלה זה היה עם סייעת צמודה ולאט לאט נותנים לו לפרוץ, אבל שיתוף הפועלה של ההורים הוא הכרחי לצורך ההצלחה".
טלפון: 052-6382254