ככל שהמודעות לספורט ולאורח חיים בריא עולה – כך עולה גם מספר האנשים שבוחרים לרכוש מכשיר כושר ביתי ולהתאמן בזמן ובמקום שנוח להם. הדבר נכון במיוחד בתקופה זו – במשבר הקורונה בו חדרי הכושר סגורים זמן רב ועונת החורף הגשומה מתקרבת. המכשיר הפופולרי ביותר, הן בחדרי הכושר והן לאימון ביתי הוא ההליכון החשמלי. במאמר שלפניכם נציג את כל הטיפים לבחירת הליכון מתאים, שיאפשר לכם להתמיד באימונים ולהשיג את התוצאות הרצויות!

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

לפני שרוכשים הליכון – למה חשוב לשים לב?

• יצרן ההליכון – כמו בכל רכישה שאנו מבצעים, יש חשיבות ליצרן. הדבר נכון במיוחד כשמדובר ברכישה יקרה יחסית, כשאנו לא רוצים לטעות. מומלץ לחפש הליכון מבית יצרן מוביל בתחום מכשירי הכושר. הליכונים אלה יהיו עמידים ואיכותיים יותר, וישרתו אתכם שנים רבות ללא תקלות.
• המטרה שלכם – אם אתם מעוניינים להיכנס לכושר עבור תחרות מסוימת או לרדת במשקל – כדאי לבחור בהליכון מתקדם עם פונקציות שיעניקו לכם את האתגר ויפחיתו את השעמום והמונוטוניות שיש לעיתים בהליכה. לחלופין, אם אתם זקוקים להליכה בקצב בינוני עבור שמירה על המצב הקיים ושיפור הבריאות – הליכון פשוט יעשה את העבודה.
• גודל ההליכון – אם הבית שלכם קטן ואתם חוששים שלא יהיה מקום להניח את ההליכון עם סיום האימון, כדאי להעדיף לרכוש הליכון בממדים קטנים שגם ניתן לקפל בסיום השימוש ולהניח בצורה שלא יפריע לבני הבית או לריהוט אחר.
• שיפוע – אם אתם מעוניינים בתוכנית אימונים מאומצת, שגם תאפשר לכם לשפר את סיבולת לב הריאה ולשרוף יותר קלוריות, כדאי לבחור בהליכון שניתן לשנות את השיפוע שלו לאימון אפקטיבי יותר.
• המשקל והגובה שלכם – הליכונים שונים באורך וברוחב המסלול שלהם. אדם גבוה הוא בעל צעדים גדולים יותר, וחשוב לבחור במסלול ארוך על מנת להשלים את הצעדים בבטחה. כמו כן, להליכונים יש מקסימום משקל שהם יכולים לשאת עליהם, לכן אם משקל גופכם גדול – תזדקקו להליכון רחב יותר ו/או למשקלים גבוהים.
• אחריות ההליכון – ברכישה של הליכון מבית היצרן או ממשווק מורשה, תקבלו גם אחריות. בשנה הראשונה לחיי ההליכון לא צפויות בעיות טכניות, אלא אם משתמשים בו לעיתים תכופות מאוד. בכל מקרה, בשל עלותו היקרה של ההליכון – העדיפו לרכוש הליכון עם אחריות ארוכה ומקיפה ככל הניתן.
• תכונות ההליכון – לחלק מהדגמים יש מגוון של אפשרויות שיעזרו לכם לייצר אימון אפקטיבי יותר, להשיג תוצאות ולהתמיד. למשל, מדידה של דופק בזמן האימון, בניית תוכניות אימון, שמירת פרופיל משתמש, נתונים אודות שריפת קלוריות ועוד. בנוסף, ישנם הליכונים שמגיעים עם מאוורר קטן ומתקן להנחת הטלפון. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שככל שההליכון מצויד ביותר אפשרויות, כך מחירו יקר.
• התקציב שלכם – לבסוף, למרות מגוון השיקולים, הפרמטר שהוא אולי המרכזי ביותר עבור מרבית האנשים הוא התקציב. מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש הליכון במחיר של 5,000 ₪ יוכל ליהנות מהליכון מתקדם במיוחד. עבור מי שמעדיף להתחיל בקטן, ניתן למצוא גם הליכונים זולים וטובים במחיר ממוצע של 2,500 ₪.

בריאות לפני הכול – עוד דבר אחד שחשוב לבצע

לפני שרוכשים הליכון, מומלץ להיבדק על ידי רופא המשפחה ולוודא שאתם יכולים לבצע ספורט באופן עצמאי בבית. אמנם הליכון אינו נחשב למכשיר כושר אקסטרים, אך ההליכה מעלה את הדופק ומערבת את כל השרירים והמפרקים בגוף.