אין ספק שכרטיס הביקור של כל אדם ואדם הוא הפרצוף שלו לפני הכל. בסופו של דבר זהו הדבר הראשון שבו אנו נתקלים, והקשר הראשוני שלנו נוצר בעזרת העיניים. באופן טבעי רבים מוכנים להשקיע ממיטב כספם על מנת 'לתקן' את הפנים במקרה הצורך. קל וחומר כשמדובר על פגם או בעיה שגורמת לחוסר ביטחון קשה.
2 צפייה בגלריה
קסם כהן
קסם כהן
קסם כהן
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: יעל מימוני // בגדים: glow fashion)
הקוסמטיקאית קסם כהן (30) מנתיבות היא הפתרון של לא מעט נשים מרחבי הארץ שמחפשות לפתור את בעיות העור שלהן. מזה כעשור שהיא מתמחה בפתרון בעיות עור וברוב המוחלט של המקרים היא משמשת כמוצא אחרון עבור אנשים שניסו טיפולים שונים בעבר ונכשלו. "יש את טיפולי הפנים הרגילים שהם מסכות פנים, להוציא קצת שחורים ובגדול יום כיף" היא אומרת בחיוך. "לכאן מגיעים המקרים היותר קשים ומורכבים. בקליניקה שלי אפשר למצוא את המכשור המוביל בעולם בתחום, שיטות טיפול חדשניות וגם ליין מוצרים מושקע לשיפור ולשימור העור".
"כל לקוח מקבל אצלי טיפול שונה. אין שני אנשים דומים ולכל אחד צריך להתאים טיפול" מסבירה קסם. "צריך לבחון כל מקרה לגופו מבלי 'לעגל פינות' כי שם קורות הטעויות. לכל מטופל יש את הטיפול שלו, שגם משתנה בכל פעם מחדש. לכל טיפול כזה יש פרוטוקול שונה".
ואם בטיפולים עסקינן, לדבריה של הקוסמטיקאית המנוסה, אחד הגורמים למחלות עור שונות הוא לחץ נפשי, שבא לידי ביטוי בימי הקורונה במיוחד אצל לא מעט אנשים. "לא מעט ממחלות העור נובעות מסטרס מסויים שקיים בגוף" אומרת קסם. "גוף ונפש זה אחד. אי אפשר להפריד ביניהם". הרצון לעבוד בתחום הקוסמטיקה יכול להיות מובן, אבל הבחירה של כהן להתמחות דווקא בפן הרפואי של התחום קצת קשה. כהן מסבירה מה עמד מאחורי ההחלטה לפנות דווקא לנישה הזו. "באופן אישי, אני אדם שאוהב לאתגר את עצמו ומחפשת רף גבוה יותר בכל פעם מחדש" היא מספרת ומחייכת. "הגעתי למכללה לקוסמיטיקה רפואית ברמת גן והדבר הראשון ששאלתי הוא 'האם אני אוכל לעזור לאנשים בצורה דרמטית?' וברגע שקיבלתי תשובה חיובית נכנסתי לזה במאה אחוז" היא אומרת. "זה היה מצחיק כי בשלב מסויים המרצה הייתה מתעדכנת ממני על ההתפתחויות בתחום, העדכונים, שיטות טיפול ועוד. לשמחתי, תוך כדי הלימודים גם קיבלתי כיתה שבה לימדתי בעצמי".
2 צפייה בגלריה
קסם כהן. "כל הזמן צריך לשאוף ולהתפתח"
קסם כהן. "כל הזמן צריך לשאוף ולהתפתח"
קסם כהן. כרטיס הביקור של כל אדם הוא הפרצוף שלו
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: יעל מימוני. בגדים: glow fashion)
במקביל ללימודי הקוסמטיקה, שילבה כהן גם קורסים בכימיה באוניברסיטה במשך שנתיים לצורך העשרת הידע שלה.
מאפיין נוסף שמייחד אותה הוא ליין המוצרים המיוחד שלה, הנושא את שמה 'קסם כהן'. "המון שנים חלמתי להרים ליין מוצרים משלי, שזה תהליך שגם עולה המון כסף וגם מורכב מבחינה בירוקרטית" מספרת הקוסמטיקאית המוכשרת. "ברגע שאתה יוצר חומר, אתה מעביר דגשים שחשוב לך שיהיו בו והמעבדה מייצרת לפי הפרוטוקול שבניתי. הם שולחים לי דוגמה, משפרים בהתאם למה שאני מבקשת וכן הלאה, עד שמגיעים למוצר הסופי. אני לא מתפשרת מבחינת מרכיבים וחומרי גלם ולכן אני יודעת שהמוצרים שאני מוכרת טובים ואיכותיים".
ישנם גם מקרים שבהם הטיפולים של כהן הם לא רק לחיזוק הביטחון העצמי, אלא ממש מצילי חיים. "לפני זמן מה, הגיעה לכאן ילדה שסבלה מאקנה קשה ולא הצליחו לטפל בה" נזכרת כהן. "רצו להתחיל טיפול ברקוטאן, אבל מבחינה בריאותית אסור היה לילדה לקחת וזה ירד מהפרק. היא הגיעה אליי עם אמא שלה. הביטחון ברצפה, לא מדברת וכמעט ולא משתפת פעולה.
"דרך האמא הבנתי שיש בעיות חברתיות קשות וחוסר ביטחון. עם הזמן, כחצי שנה של טיפולים, מצב הפנים השתפר ובהתאם גם הביטחון שלה עלה. היא התחילה לדבר, להגיע לבד וגם שמעתי שהזמינה חברות הביתה. זה באמת להציל חיים של ילד. תודה על הזכות".
"אני מאמינה שכל הזמן צריך לשאוף, להתפתח, לחקור ולהיות מוביל ולא מובל" מסכמת כהן. "כשמדובר על תחום כל כך רגיש, אסור שיהיו פשרות בשום דבר. אין אצלי פשרות בשום דבר. כל פעם רציתי להביא משהו אחר , שונה וחדש. חשוב גם לדעת לפרגן לאחרים ולעזור. גם אם מדובר באותו תחום לעשות את זה בכיף ובאהבה, כי כשאתה נותן היקום מחזיר לך בחזרה. וזה הכי טוב שיכול להיות".
פייסבוק: Kesem-Cohen-Dermacare
טלפון: 054-6941651