פרופ' עמי מעיני היה איש אשכולות: מלחין, מנצח, נגן על כלי נגינה שונים וארכיטקט. לפני כ-40 שנה הוא חבר לגדעון שמיר, בונה העוגבים היחיד במדינת ישראל, ויחד הם תכננו ובנו עוגב חלילים בתוך ביתו של פרופ' מעיני ז"ל.
2 צפייה בגלריה
שיעורי עוגב בפארק קרסו למדע באר שבע
שיעורי עוגב בפארק קרסו למדע באר שבע
שיעורי עוגב בפארק קרסו למדע באר שבע
( צילום: באדיבות פארק קרסו למדע)
לפני כשלוש שנים תרמה רות מעיני ז"ל, אחותו של פרופ' מעיני לפארק קרסו למדע את עוגב החלילים ופסנתר הכנף שהיו בביתו של עמי. כלי הנגינה נתרמו למוזיאון למען ילדי הנגב ולמעשה, עוגב החלילים הנמצא במוזיאון הינו העוגב היחידי בכל אזור הנגב והדרום.
העוגב הוא כלי מקלדת עתיק, בדרך כלל גדול מאוד, שהצליל בו מופק על ידי זרימה של אוויר באמצעות מפוח אל החלילים. העוגב נחשב לכלי הנגינה הגדול בעולם וקיימים ברחבי העולם עוגבים מפוארים עם מערכת של אלפי חלילים.
בישראל ישנם כ-50 עוגבים, מרביתם בכנסיות, וכאמור העוגב הנמצא בפארק קרסו למדע בבאר שבע הוא העוגב היחיד באזור הנגב והדרום.
בעקבות תרומת הכלי, נפתחה במוזיאון כיתה לתלמידי עוגב, בשיתוף עם הקונסרבטוריון המקומי. את השיעורים על העוגב מעביר לא אחר מאשר גידי (גדעון) מאיר, נכדה של ראשת הממשלה לשעבר, גולדה מאיר ז"ל.

2 צפייה בגלריה
שיעורי עוגב
שיעורי עוגב
שיעורי עוגב
( צילום: באדיבות פארק קרסו למדע)

גידי מאיר, בן 60, מתגורר בתל אביב ומגיע מדי שבוע לבירת הנגב להוראת הנגינה בעוגב. גידי, שגם אביו היה מוזיקאי, מעיד על עצמו שהתאהב מגיל צעיר בכלי נגינה מיוחדים ונדירים כמו עוגב וצ'מבלו ובמוזיקה שנכתבה לכלים אלה.
במסגרת לימודיו ניתנה לו האפשרות ללמוד לימודי עוגב באחד המקומות היוקרתיים בעולם - אוברלין קולג' באוהיו, ארה"ב. לאחר לימודיו, ניגן בקונצרטים לעוגב במשך 30 שנה, והיום, הוא סוגר מעגל בפארק קרסו למדע.

קראו גם:

הוא נבחר ללמד את שיעורי הנגינה על העוגב, ובכל שיעור הוא מעניק לתלמידיו הזדמנות להתפתח מקצועית וליהנות מהדרך ומהאהבה למוסיקה.
התלמידים בשיעורי העוגב, המתקיימים באופן בלעדי במוזיאון, מקבלים שיעורי נגינה ואפשרות להתאמן בכלי. בהמשך השנה הם יופיעו בקונצרט המציג את פירות עבודתם.
ב-10 בינואר 2023 בשעה 17:00 יתקיים באודיטוריום המוזיאון קונצרט לקהל הרחב בו ינגן גידי מאיר יצירות מתקופות שונות וילווה את הנגינה בהסברים על הכלי והמוזיקה.
ניתן לרכוש כרטיסים באתר פארק קרסו למדע