פסטיבל "דרום אדום" חוזר עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב.
3 צפייה בגלריה
דרום אדום
דרום אדום
דרום אדום
( צילום רפי בביאן )
גם השנה קרן קיימת לישראל שותפה לחגיגה האדומה. ביערות ובחניוני קק"ל, בהם עיקר מוקדי הפריחה, יערכו שלל הפעלות וסיורים מודרכים ללא תשלום.
קראו גם:
בין הפעילויות המתוכננות במהלך הפסטיבל השנה:
"גאונים חשבו על זה קודם" - לאורך סופי השבוע מוזמנים להגיע ולשחק במשחקי חשיבה ואתגר ייחודיים בפינות חמד בטבע - ללא תשלום.
סיורי פריחה מודרכים בהדרכת קק"ל - ללא תשלום.
"צבע בטבע" - סדנאות הפעלה ויצירה בטבע.
'נוגעים בעבר' עם רשות העתיקות בבית הכנסת העתיק מעון – נירים, תערוכה מיוחדת לציון 40 שנה לפינוי חבל ימית, סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות.
3 צפייה בגלריה
מרוץ הכלניות המסורתי
מרוץ הכלניות המסורתי
מרוץ הכלניות המסורתי
( צילום רפי בביאן )
וכשהערב יורד, זו השעה של דרום אדום Live - מופעים עם מיטב האמנים: גורי אלפי, תיסלם, חווה אלברשטיין במופע חדש, הדג נחש שחוגגים 25 שנות פעילות, מארינה מקסימיליאן ונרקיס.
כמו בשנה שעברה, צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי, תתקיים על פני מספר ימים בתאריכים 21-25.2, וכמוה גם מרוץ הכלניות שייערך בתאריכים 7-11.2 ויספק חוויית ריצה בין שדות חקלאיים ופריחה.
לאורך סופי השבוע, וגם במהלכם, ניתן להגיע לבקר בשדות האינסופיים של הכלניות בצפון הנגב, וליהנות מעשרות פעילויות באתרים בסביבה כמו קטיף תותים וירקות, סיורים חקלאיים, מגוון סדנאות יצירה, סיור מודרכים, ביקורים בחוות, מוזיאונים בכניסה ללא תשלום בשישי ושבת כחלק ממיזם "שבת ישראלית", טיולי אופניים בטבע ועוד.
3 צפייה בגלריה
דרום אדום
דרום אדום
דרום אדום
( צילום רפי בביאן )
לא פחות מ-10 שווקים וירידים יתקיימו בימי הפסטיבל, והם יציעו למבקרים את מיטב התוצרת המקומית, עם דוכני אוכל מוכן, ירקות ופירות, גבינות, בירות ויין, יצירות אומנות ועוד.
וגם למי שכלניות פותחות את התיאבון אין מה לדאוג, באזור מחכים מגוון גדול של בתי קפה, בשלנים ביתיים, פוד טראקס, מסעדות והמון סלי פיקניק מעולים, שרק צריך להזמין מראש ולאסוף בדרך אל הטבע.
פסטיבל דרום אדום, חג הכלניות של צפון הנגב, 1-28 בפברואר
לפרטים נוספים אודות הפסטיבל, מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות: או בדף הפייסבוק "פסטיבל דרום אדום" ובאפליקציית "מטרו נגב"