הציבור בבאר שבע אמר את דברו בצורה חדה וחלקה, והעניק את מלוא אמונו בראש העירייה הנבחר, רוביק דנילוביץ', וברשימתו 'דרך חדשה' שזכתה ל־16 מנדטים מתוך 27 מושבים במועצה שהם כ־60% מחברי המליאה.
1 צפייה בגלריה
כרדי (מימין), אל־על וזוהר. צילום: הרצל יוסף
כרדי (מימין), אל־על וזוהר. צילום: הרצל יוסף
כרדי (מימין), אל־על וזוהר. צילום: הרצל יוסף
אלא שלמרות הניצחון המוחץ שהשיגו דנילוביץ' ורשימתו, ישנם לא מעט כאבי ראש המתלווים למשא ומתן הקואליציוני באשר לשאלה כיצד להתנהל מול חברי הסיעות האחרות שעתידים להיות חלק מהקואליציה העירונית.
אם בקדנציה הקודמת היה ברור לאיזה ראש סיעה יוענק תואר סגן ראש העירייה, כאשר שתי סיעות - באר שבע ביתנו וש"ס, זכו בשלושה מנדטים בבחירות והיו השניות בגודלן אחרי הרשימה של דנילוביץ', הרי שהפעם נוצר פלונטר. לא פחות מארבע רשימות זכו בשני מנדטים כל אחת: ש"ס, גשר, הבית היהודי והליכוד, כאשר נותרו שני תפקידי סגן ראש עירייה פנויים. כל הרשימות הביעו תמיכה בדנילוביץ' לפני הבחירות.
לכאורה, רוביק דנילוביץ' יכול היה להעניק את כל ארבעת תפקידי הסגנים לחברי רשימת 'דרך חדשה', אך ל"ידיעות הנגב" נודע כי ראש העירייה לא מוכן ללכת על מהלך מהסוג הזה. דנילוביץ', למרות הדומיננטיות של רשימתו, מעוניין שהקואליציה תהיה כמה שיותר רחבה, ושכל חבריה יהיו שותפים מלאים למדיניותו, כמו גם העובדה כי מדובר בסיעות המחוברות ונתמכות על ידי מפלגות השלטון.
לפני שממשיכים, חשוב לציין כי שני תפקידי סגנות מובטחים לחפצי זוהר וטל אל־על, מספרים 2 ו־3 בהתאמה ברשימתו של דנילוביץ', שצפויים להמשיך בתפקידם.
בשלב זה הנטייה של ראש העירייה היא ללכת על המהלך הבא: ארבע הסיעות שזכו בשני מנדטים יתחלקו ביניהם על שני תפקידי הסגנות. במילים אחרות, תתקיים רוטציה ביניהם לאורך הקדנציה הקרובה. אולם גם כאן מתעוררת הבעיה. מי יתחיל ראשון לכהן כסגן ראש עירייה? איזה תיקים יהיו תחת תחום אחריותו?
ארבעת חברי המועצה שמתמודדים לתפקיד הם שמעון טובול מסיעת 'גשר', עופר כרדי מסיעת ש"ס, גדי מזוז מהבית היהודי ושמעון בוקר מהליכוד. בשורה התחתונה, רוביק דנילוביץ' יצטרך למצוא את שביל הזהב ולקבל את ההחלטה, ואילו ראשי הסיעות מצידם יצטרכו לקבל את העובדה שלא יימלאו את תפקיד הסגן לאורך כל הקדנציה.
בתחילת השבוע קיים דנילוביץ' שיחות עם כל סיעות הבית ונפגש עימם כחלק מנוהל שמתקיים מיד לאחר הבחירות. ראשי הסיעות הבינו את הסיטואציה החדשה שנוצרה, והמהלך של רוטציה בסגנות נראה כרגע הכי אפשרי מבחינתם.
אגב, הצעה נוספת שעלתה על הפרק לזמן קצר היא לבטל תפקידים של שני סגנים ולהישאר עם שני סגנים בלבד, אלא שההצעה הזו ירדה במהירות מהפרק. תפקיד הסגן נחשב ליוקרתי במיוחד, ונלווים לו שכר מכובד והטבות.
בעיריית באר שבע סירבו להתייחס.