עוד מעט, בשעה 22:00 יסגרו 279 הקלפיות ברחבי באר שבע ותחל ספירת הקולות. עד כה הגיעו להצביע 41% מבעלי זכות ההצבעה, עלייה של כמעט 12% לעומת הבחירות הקודמות. אחרי יום די רגוע, בשעות הערב התורים בדרך לקלפי התארכו.
2 צפייה בגלריה
תור בדרך לקלפי. צילום: תמי לוי
תור בדרך לקלפי. צילום: תמי לוי
תור בדרך לקלפי. צילום: תמי לוי
במהלך היום נרשמו מספר אירועים חריגים, בהם גם טענתו של הרב הראשי לעיר, הרב יהודה דרעי, לזיוף בהצבעתו. בראיון לרדיו דרום חשף רבה הראשי של באר שבע וראש אבות בתי הדין הרב יהודה דרעי כי בעת שהלך להצביע קרוב למקום מגוריו גילה, כי מישהו הצביע בשמו.
הרב דרעי סיפר: "ניגשתי לפני כשעה לקלפי שלי יחד עם העוזר שלי, כדי לממש את זכותי לבחור. לתדהמתי" מספר הרב דרעי, "גיליתי שהשם שלי מחוק, זאת אומרת שמישהו בחר במקומי. במקום נעשו בדיקות עם כל הרשימות, אולי חברי ועדת הקלפי טעו ומחקו את שמי בשוגג.. התבלבלו בשמות.. כל מיני דברים כאלה, בסופו של דבר שכנראה מדובר בזיוף".
הרב דרעי הודיע כי יגיש תלונה במשטרה. יש לציין, כי במהלך יום הבחירות בבאר שבע היו תלונות על העדר פתקי הצבעה של רשימות מסוימות במספר קלפיות והחשש הוא שמישהו עשה זאת במזיד.
בערד, שם נרשמה עלייה דרמטית בשיעור המצביעים (57% עד כה) התגלו במספר קלפיות בעיר פתקים חשודים כמזויפים שנשאו את שמו של ראש העירייה ניסן בן חמו ואת רשימתו למועצה, אך בכתיב שונה ולא תקני. מטה בן חמו הגיש תלונה למנהל הבחירות בעיר וזה הפסיק את הבחירות למספר שעות עד לבדיקת כל הפתקים בכל הקלפיות בעיר. רק לאחר שכל הקלפיות נבדקו וכל הפתקים המזויפים הוסרו שבו הבחירות לפעול כסדרן.
עו"ד ניסן בן חמו, יצא בקריאה נרגשת לבוחרים:"לא מפסיקים לנסות לגנוב את הבחירות, השחיתו פתקים, ועכשו ממש הדפיסו פתקים חדשים שונים כדי לפסול אותם. לא ניתן לגנוב את העיר". מנגד, אומרים גורמים בעיר, כי "הניסיון להכתים אוכלוסיות שלמות לא יוצלח".
2 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו מצביע. צילום: מטה ניסן בן חמו
ניסן בן חמו מצביע. צילום: מטה ניסן בן חמו
ניסן בן חמו מצביע. צילום: מטה ניסן בן חמו
באופקים הטיחו שני המתודדים לראשות העירייה טענות על זיוף פתקי הצבעה. גדעון סבגי טען, כי היום בשעות הצהריים העלה יריבו, ראש העיר המכהן איציק דנינו, סרטון ברשת החברתית לפיו סבגי עומד מאחורי זיוף לכאורה של פתקי הצבעה. "לא היה ולא נברא", הגיב סבגי, "הגשתי על כך תלונה למשטרה שחוקרת את תלונתי".
מנגד מגדיר ראש העיר, איציק דנינו, את טענותיו של סבגי כ"טענות מגוחכות שאין להם שום בסיס. זה מעיד על פניקה מצידו של סבגי. תוצאות הבחירות הלילה יתנו לו את התשובה הנכונה. גילינו מי עמד מאחורי זיוף הפתקים והנושא נחקר על יחידת ההונאה המשטרתית. ניתן למשטרה לעשות את עבודתה. אין לי ספק שזה מעשה שיש לגנותו. ככה לא מנצחים בחירות".
עוד אירוע חריג התרחש ביישוב ערערה בנגב, שם הפסיקו כוחות המשטרה מספר קטטות מחוץ לקלפיות.
לדיווחים המלאים כל יום הבחירות בבאר שבע והנגב לחצו כאן.
עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 נביא לכם שידור לייב מיוחד בעמוד הפייסבוק של מיינט באר שבע, הישר מבניין עיריית באר שבע. אתם מוזמנים להשתתף, להעיר ולשאול!