אחד היישובים בנגב בהם מתנהלת מערכת בחירות מרתקת במיוחד הוא מיתר. אל המירוץ הצפוי של ראש המועצה המכהן, שמעון מזוז, וראש האופוזיציה, שמעון פרץ, שאינם נחשבים לחברים, בלשון המעטה, הצטרף בשנה האחרונה תושב היישוב, סער חרזי, שמצליח לעורר עניין רב.
2 צפייה בגלריה
סער חרזי
סער חרזי
סער חרזי
(צילום: פרטי)
חרזי, שהיה עד לאחרונה מנהל תחום התעשייה במועצה האזורית תמר, מאמין שהוא זה שיכול להצעיד את מיתר לעידן חדש. בשיחה איתו, קל להבחין באנרגיה המתפרצת שלו. הוא בקיא בכל הפרטים ולא מהסס להבטיח שינוי משמעותי.

חלום בלתי מושג


"אני אביא בשורות גדולות בנושא הביטחון, החינוך, התשתיות, השירות לתושב ועוד. אך לפני הכל, יש לי חזון אסטרטגי ליישוב ולמרחב כולו, ואני נחוש להשיג אותו ללא פשרות. הפעם נדרשת מנהיגות אמיתית ומחויבת למיתר", הוא אומר.
חרזי (47), נשוי ואב לשלושה ילדים, מהנדס תעשייה וניהול, פרש מהצבא בדרגת סא"ל. הוא גדל ביישוב הקהילתי אליכין שבעמק חפר, התחנך בפנימיה הצבאית לפיקוד "אור עציון" במתכונת של ישיבה תיכונית, והתחיל את שירותו הצבאי כלוחם בחיל הצנחנים. לפני 13 שנים עבר להתגורר במיתר עם אשתו מיטל.
"בחרתי לגור במיתר כי מצאתי כאן את כל מה שחלמתי עליו עבור המשפחה שלי", הוא אומר, "אך בשנים האחרונות, אני מרגיש שהחלום שלי, שהוא למעשה חלום משותף של כלל התושבים, ליהנות מסביבת חיים איכותית - הופך לבלתי מושג. הסיטואציה שנוצרה ביישוב מצריכה מנהיגות מבוססת חזון שתתווה דרך ארוכת טווח ללא פשרה על איכות חיים קהילתית בטווח המיידי. מגיע לנו התושבים יותר. אני מאמין שאפשר להשיג זאת וגם יודע איך".
מה הם עיקרי החזון שלך?
"אני רוצה להוביל את מיתר להיות מותג מוביל בנגב, ואפילו בקנה מידה ארצי. ישוב עם סביבת חיים איכותית ומגוונת, בעל עצמאות כלכלית וחיי קהילה שיהוו מוקד משיכה של ממש. אני רואה אותנו מובילים בכל פרמטר - ראשונים בחינוך, חזקים בביטחון ומרגישים כל הזמן שאנחנו התושבים במרכז העשייה".

2 צפייה בגלריה
קלפי
קלפי
האם יהיה מהפך במיתר?
(צילום: יואב דודקביץ')

קראו גם:

מה אתה מביא איתך לתפקיד?
"אני מביא איתי את החזון ואת היכולת המנהיגותית להביא אותו לכדי יישום, שילוב בין היכרות רחבה עם עולמות הניהול לבין ניסיון של עבודה ברשות מוניציפלית ואת הכישורים והיכולת לעבוד מול משרדי הממשלה השונים ולהביא אותם להבין את הצורך בהשקעת תקציבים ופיתוח התשתיות ביישוב שלנו כמקום אסטרטגי בנגב. לפני הכל המומחיות העיקרית שלי היא היכולת לגעת באנשים, לייצר חיבורים ביניהם ולרתום אותם לעשייה של שינוי ועיצוב מציאות מחדש".
שנה מהיום, אתה ראש מועצה, מה התושב במיתר יראה בשטח?
"התושב יראה מועצה שיש לה חזון והנהגה ברורה שיודעת לאן היא חותרת ותוביל שיח מחבר וחיובי שיחזק את המשותף והמאחד. מעבר לזה, נראה את משרדי הממשלה משקיעים הרבה יותר תקציבים ביישוב, גם כי נביא אותם להבנה בחשיבות האסטרטגית של מיתר, וגם כי נדע איך להפעיל אותם. יהיו הרבה תהליכים בעבודה ויהיו גם נקודות מתוכנית העבודה שיושלמו בהמשך כי יש דברים רבים שיכולים לקרות בטווח המיידי ורק צריך להתעסק בהם ולקבוע סדרי עדיפויות אחרים".