בשבת האחרונה, סמוך לשעה 15:30, נורה למוות ג'יהאד אבו אלרוס (23), תושב תל שבע במהלך אירוע ירי, שעל פי חשד המשטרה, התבצע על רקע של סכסוך בין עבריינים בתל שבע.
2 צפייה בגלריה
ג'יהאד אבו אלרוס
ג'יהאד אבו אלרוס
ג'יהאד אבו אלרוס
(צילום: פרטי)
באירוע הזה נפצעו שניים נוספים, האחד באורח בינוני והשני באורח קל, אשר פונו לטיפול רפואי בבית החולים "סורוקה".
לזירת האירוע הוקפצו כוחות של משטרת העיירות, שפעלו בזירה לאיסוף ממצאים ולבדיקת נסיבות האירוע. כמו כן נעצר חשוד בגין הברחת הרכב שנורה במהלך האירוע.
מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב יחד עם מפקד מרחב הנגב, תנ"צ נחשון נגלר, שבסיומה הוחלט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב הנגב.
במסגרת החקירה, נעצרו שעות אחדות לאחר מכן שלושה חשודים. החשוד הראשון נעצר בגין העלמת ראיות ושיבוש הליכי חקירה, ושני חשודים נוספים נעצרו בגין מעורבות באירוע. במהלך הסריקות אחר ממצאים נוספים אותר רכב שרוף.
שלושת החשודים, תושבי תל שבע, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב הנגב.
במסגרת הערכת המצב שהתקיימה בתחנת העיירות, היה ניתן בקלות להבחין בביקורת של מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, על התנהלותם של תושבים מהמגזר הבדואי בזירות פשע.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

"בכל אירוע במחוז הדרום השוטרים, אנשי המקצוע והלוחמים, מגיעים ומגיבים במהירות", אמר ניצב כהן, "גם באירוע הזה היתה תגובה מהירה ונחושה של הכוחות. לצד זאת, אני מצפה לשיתוף פעולה מלא מהאזרחים ומהמנהיגות המקומית. אני מנחה לעצור על פי חוק כל אזרח אשר משבש את החקירה, מעלים ראיות ופוגע ביכולת למצוא מהר את הרוצחים. אנחנו ניערך עכשיו מבצעית בימים הקרובים בתל שבע ונעשה הכל בכדי למנוע אירועים דומים ולתת ביטחון אישי לאזרחים הנורמטיביים. יחד עם זאת, אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה מצד האזרחים הנורמטיביים והמנהיגים. רק יחד נוכל לטפל באירוע הרצח הזה, ולמנוע את האירוע הבא".

"אירוע קשה"


ראש מועצת תל שבע, עומר אבו רקייק, אמר השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב" בעקבות אירוע הרצח, כי "מדובר באירוע קשה, מצער וכואב. אנחנו בהלם. הצעיר שנרצח הוא עוד קורבן לאלימות שמשתוללת בחברה הערבית. הוא פשוט נרצח לאור היום בדם קר. אני מכיר את משפחתו. מדובר באנשים נורמטיביים. את הצעיר עצמו פגשתי בשבוע שעבר. לא היו שום סימנים למה שיקרה ימים אחדים לאחר מכן".
באשר לקריאתו של מפקד המחוז לשיתוף פעולה עם המנהיגות המקומית ועם האזרחים, אומר ראש מועצת תל שבע, כי "אנחנו תמיד משתפים פעולה עם המשטרה. יש לנו בתל שבע נקודת משטרה. אנחנו גם קוראים לתושבים לשתף פעולה עם המשטרה כדי שכולנו נרגיש יותר ביטחון. אנחנו היום מסתובבים בתחושה של חוסר ביטחון טוטאלי. אנחנו מעוניינים שהמשטרה תתפוס את המקום שלה ואת העמדה שלה. מה שנוגע למנהיגות המקומית, אנחנו מוכנים ורוצים שזה ייעצר. כשזה מתחיל, זה גורר עוד נקמה ועוד נקמה. הילדים שלנו משלמים מחיר גבוה שמתבטא בלחץ נפשי וחוסר ביטחון. אירוע כזה יוצר עוד סדקים בחברה שלנו ועוד כאב. אני מקווה לימים יותר טובים".