על רקע המחלוקות הגדולות בסניף הליכוד בבאר־שבע והחשש הגדול מפיצול קולות, הודיע סגן ראש העירייה ויו"ר מועצת הסניף, שמעון בוקר, על התמודדותו על ראשות העירייה מול רוביק דנילוביץ' בבחירות המקומיות.
2 צפייה בגלריה
שמעון בוקר, עו"ד אמנון כהן
שמעון בוקר, עו"ד אמנון כהן
שמעון בוקר, עו"ד אמנון כהן
(צילומים: הרצל יוסף)
בשלב זה בוקר טרם החליט אם להתמודד ברשימת הליכוד או ברשימה עצמאית. ההחלטה הסופית תלויה בין היתר בהתפתחויות בסניף.
ההודעה של בוקר תפסה רבים מחברי הליכוד בהפתעה והגבירה את תחושת המתח באשר למועמדים של הסניף בבחירות המוניציפליות.
"באר־שבע זו עיר ליכוד", אומר בוקר, שנחשב לאיש החזק במפלגה בדרום ולמקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "רבים מהם יצביעו לאיש ליכוד אותנטי שנאמן לעקרונות המפלגה. בתקופת כהונתי דאגתי לפתוח דלתות ללשכות השרים וחברי הכנסת, דאגתי לתקציבים לעירייה ולפרויקטים חשובים, אמשיך בעשייה למען התושבים שלנו, ואמשיך לתרום ככל יכולתי לחיזוקה ופיתוחה של באר־שבע כפי שעשיתי בשנים האחרונות".
אז מאיפה בכל זאת נובע החשש בסניף מזליגת קולות? בוקר מוביל את סיעת הליכוד בעירייה שקיבלה שני מנדטים בבחירות האחרונות. במקום השני ברשימה הוצבה אז ד"ר רות פרנקל שהודיעה באחרונה כי היא פורשת ולא תתמודד בבחירות.
בסניף ישנן בשלב זה שתי קבוצות שמנסות להתמודד על הבכורה, כלומר על הזכות להוביל את הרשימה ב־31 לאוקטובר.
מצד אחד, ניצבת הקבוצה של שמעון בוקר שנאמנה לו ורואה בו את הדמות המובילה, הן בשל מעמדו במפלגה והן כאחד מוותיקי הסניף.
בקבוצה האחרת, בראשות עו"ד אמנון כהן, נמנים חברים ותיקים כמו סגן וממלא מקום ראש העירייה לשעבר, אנדרי אוזן, יו"ר הנהלת הסניף, עו"ד הרווה מימון, ואחרים.

2 צפייה בגלריה
ראש העירייה הראשון שהוא יליד העיר. רוביק דנילוביץ
ראש העירייה הראשון שהוא יליד העיר. רוביק דנילוביץ
רוביק דנילוביץ
(הרצל יוסף)

המחלוקת החריפה בין שתי הקבוצות הללו נובעת סביב השאלה איך תיבחר הרשימה שתתמודד למועצה: האם על ידי חברי הסניף בלבד או בפריימריז שייערכו בקרב מתפקדי הליכוד בבאר־שבע.
שמעון בוקר וחבריו דורשים פריימריז פתוחים כדי שהציבור יבחר את המועמד המתאים, ולא קבוצה קטנה שמונה כ־100 חברי סניף שנתונים ללחצים כאלה או אחרים.
הקבוצה של עו"ד אמנון כהן מתנגדת בתוקף בנימוק כי חוקת הליכוד קובעת כי הרשימה תורכב על ידי חברי מועצת הסניף. הקבוצה של עו"ד אמנון כהן גם משוכנעת כי יש לה רוב בסניף לדרג את הרשימה.

למדו מטעויות?


כאן לא מסתיים הסיפור. החשש הגדול בקרב חלק מחברי הסניף הוא שבית הדין של הליכוד יישנה את עמדתו ויחליט שרשימת הליכוד תיבחר בפריימריז על מנת לתת רוח גבית לבוקר שהודיע על התמודדותו לראשות העירייה.
בשבועות האחרונים נעשו ניסיונות להגיע לפשרה כדי למנוע קרע, כאשר הועלה שמו של חבר הליכוד הוותיק, מאיר דאי, כמועמד מוסכם שיעמוד בראש הרשימה שתרוץ למועצת העירייה, אולם ניסיון זה לא צלח.
אופציה אחרת שעלתה, היא, שתהיה רוטציה על סגנות ראש העירייה בין מי שייבחר במקום הראשון ברשימה למי שייבחר במקום השני, במילים אחרות, בין שני המובילים: שמעון בוקר ועו"ד אמנון כהן, בהנחה שהליכוד יזכה בבחירות בשני מנדטים ויותר, אבל גם אופציה זו נדחתה על הסף.
גורם בכיר בליכוד הביע את חששו השבוע מההתפתחויות האחרונות. "אני רוצה להזכיר לכולם כי המחנאות והיריבויות הם שגרמו לכך שמעולם מסניף הליכוד בבאר־שבע לא נבחר חבר כנסת, כנראה שאף אחד לא למד מטעויות העבר, ואם לא תימצא פשרה, כולם הולכים להתרסק".

קראו גם:

עו"ד אמנון כהן אמר השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב": "ההודעה של שמעון בוקר נוגדת את חוקת הליכוד ואת החלטת ועדת ההיגוי שלא להעמיד מועמד לראשות העיר לאור העובדה שראש העיר המכהן צפוי להיבחר לכהונה נוספת ברוב מוחץ כפי שהיה בפעמים הקודמות, ונציגי הליכוד בסניף המקומי תומכים במועמדותו של ראש העיר המכהן לקדנציה נוספת".
עוד אמר כהן כי "נציגי הליכוד שייבחרו על ידי חברי מועצת הסניף לשמש כמועמדים למועצת העיר, מתכוונים לרתום את ראש הממשלה ואת כל שרי הממשלה בכלל, ושרי הליכוד, בפרט, להמשיך את התנופה לפיתוחה של העיר לצידו של ראש העיר המכהן, ולסייע לו להמשך פיתוחה של העיר בעתיד".