מדינת ישראל אומנם חוזרת לשגרה לאט לאט וגם תאריכים לחידוש הבילויים בפאבים והברים כבר ניתנו, אבל מסתבר שעדיין יש הגבלות שמונעות ממקומות מסוימים לחדש את פעילותם. ערבי "פיקניק בעתיקה", שהיו צפויים להתקיים מתאריך 20.5 בכל ערב ומופעלים על ידי בר "העתיקה" הסמוך, בוטלו על ידי משטרת ישראל שעות ספורות לפני פתיחתם וזאת לאחר שימוע שעברו הבעלים.
2 צפייה בגלריה
(פאב ה'עתיקה'. ערב הפיקניק בוטל. צילום: טישה מאיילס, קבוצת צח"ל)
כפי שפורסם ב"מיינט באר שבע", ערבי הפיקניק שהיו אמורים להתקיים ברחבת מרכז הצעירים נבנו במתכונת שתאפשר התקהלות על הדשא שמאחורי המרכז. "מכרנו דרך אתר אינטרנט חבילות מראש והגבלנו את החבילות עד ל-100 איש. כאשר אנשים היו אמורים להגיע לכניסה לבר, לקחת את החבילה שהם הזמינו ולעבור למדשאה. אפילו כניסה לשירותים במקום לא התאפשרה להם", אומר אביב קופל, מבעלי קבוצת "אביב ולירז".
כאשר הבחינו במשטרת ישראל בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות שהזמין את הציבור לאירוע, זומנו הבעלים לשימוע לפני סגירה מנהלית של הבר. על פי הפרוטוקול נושא השימוע היה "קבלת החלטה בנושא המשך פעילות העסק הקרוי "העתיקה". לאור ממצאי תחילת החקירה ובה נמצא, כי העיסוק מתבצע תוך הפרעת השלום והסדר הציבורי".
על פי טענת המשטרה, על אף ההקפדה שנקטו בעלי הבר מבחינת הריחוק החברתי, ישיבה תחת כיפת השמיים וקבלת אוכל ושתייה בשיטת "טייק אווי", האחרונים עדיין מפרים את צו בריאות העם.
2 צפייה בגלריה
(משטרת ישראל. דחו את פתיחת העסק. צילום: הרצל יוסף )
"מדובר במקרה חמור ביותר של כוונה לעיסוק בעסק תוך אי קיום הוראות הצו" נכתב בפרוטוקול השימוע. שכן, על פי טענת המשטרה, פתיחת המקום מהווה עבירה של הפצת מחלה מדבקת.
עוד עולה מהפרוטוקול כי "לאור הנסיבות האמורות לעיל בגין הפרת הצו, ולמרות ההסברה והאזהרה של המשטרה, מהווה המשך העיסוק סכנה חמורה ומיידית לשלום הציבור, תוך הפרת השלום והסדר הציבורי". בסופו של דבר, נאסרה הפעילות במסגרת "פיקניק בעתיקה" והבר המקומי ייאלץ להמתין ליום חמישי בשבוע הבא (27.5) בכדי לפתוח את שעריו.
יש לציין, כי בערים הגדולות במרכז הארץ, מופיע טרנד הפיקניקים בימים האחרונים. לאחר השימוע, פורסם בעמוד הפייסבוק של העתיקה פוסט המודיע על הביטול ושם נכתב: "למרות שאנו פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות בנושא התקהלות, ודאגנו לכל תנאי ההיגיינה והסטריליות הנדרשים בימים אלה. מה שמותר במקום אחר כנראה אסור בבאר שבע".
ממשטרת ישראל נמסר כי ההחלטה התקבלה בתם שימוע ועל פי חוות דעת מקצועית לעניין תוצאותיו. "אנו מבקשים לפנות לציבור, נשמעים להנחיות-מצילים חיים", נמסר, "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".