בעלי העסקים ציפו לנהירה המונית שתסייע להם להיחלץ ממשבר הקורונה, אך סיור בקניונים של באר שבע מגלה שההמונים עדיין לא שם. הרושם הוא שהציבור עדיין נמצא תחת השפעת הקורונה וחושש להגיע למקומות סגורים.
2 צפייה בגלריה
תנועה דלילה בקניון באר שבע
תנועה דלילה בקניון באר שבע
תנועה דלילה בקניון באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
ימים ספורים לאחר פתיחתם הרשמית של הקניונים, לאחר חודשיים של סגירה מאונס בשל התפשטות נגיף הקורונה, יצאנו לסיור בקניונים בבאר שבע. קשה היה להתעלם מנוכחות מבקרים דלילה מאוד בהשוואה לפעילות בקניונים בימים שבטרם משבר הקורונה, מה שמורגש היטב בקופות של בעלי החנויות והדוכנים, שמדווחים על מיעוט מכירות ופידיון יומי נמוך.
"המכירות חלשות בשלב זה, אבל צריך לזכור שאנחנו רק מספר ימים לאחר הפתיחה, אני מאמין שהציבור יגיע זה רק שאלה של זמן", אומר בעל חנות בגדים.
2 צפייה בגלריה
אין עדיין נהירה לחנויות בקניון
אין עדיין נהירה לחנויות בקניון
אין עדיין נהירה לחנויות בקניון
(צילום: הרצל יוסף)
המבקרים שכן הגיעו מספרים שהם דווקא מרוצים מתחושת המרחב בקניון, ולא מתגעגעים לצפיפות ולתורים בקופות. "אני אוהבת להסתובב בקניונים, נכון שקניון מלא באנשים זה קניון חי ותוסס, אבל אני מעריכה שהציבור בהמתנה, רוצים להמתין ולראות איך הדברים יתפתחו", מספרת דליה חדד, אותה פגשנו בביקור ראשון בקניון.
את חושבת שהרבה אנשים עדיין חוששים להגיע בגלל שמדובר במקום סגור?
"ברור שבהתחלה יש חששות, גם שפתחו את בתי הספר הורים רבים לא שלחו את ילדיהם ללימודים, אבל לאט לאט מתחילים להבין כי אי אפשר להמשיך ולהיות בסגר, ורואים יותר ויותר אנשים בעיקר במרכזי הקניות הפתוחים".
בהנהלת הקניונים נערכו לפתיחה המחודשת במציאות משתנה, כאשר הם פועלים בכפוף להנחיות ועל פי מתווה שקבע משרד הבריאות. יש הקפדה על בדיקה דקדקנית בכל הקשור למניעת התקהלויות, שמירת מרחק אחד מהשני, ונתלו שלטים המזכירים למבקרים כי חובה לעטות מסיכת פה ואף ברחבי הקניון.
לאור כל אלה מקווים בעלי החנויות שגם הקונים יתחילו לחזור והקופות יחזרו לעבוד.