מדובר במכת מדינה שלא מקבלת מספיק חשיפה, אך האם מדובר בגזירה משמים, או שניתן לשנות את פני התמונה העגומה הזו? על פי גיל רובינזון, הבעלים של חברת בלירוקרטיה, ניתן למזער את המספרים המטרידים הללו באמצעות שתי אפליקציות שונות, כאשר כל אחת מהן מעניקה מערכת כלים פשוטה וידידותית המיועדת לכל מי שפעילים בעולם הבטיחות והפיקוח על הבנייה, כאשר כל אחת מהן מאפשרת שליטה ובקרה על הבטיחות באתרים, תוך כדי קיצור זמנים ומזעור עלויות.
3 צפייה בגלריה
בלירוקרטיה
בלירוקרטיה
בלירוקרטיה
(צילום: יח"צ)
בלירוקרטיה: עולם ההייטק הגיע אל אתרי הבנייה בישראל כאמור המערכת בנויה משתי אפליקציות, האחת מתמקדת בעריכת מבדקים בהתאמה אישית באתרי הבנייה, זו מיועדת לממוני בטיחות/מפקחים/מנהלי עבודה, ואילו האפליקציה השנייה מיועדת לעוזר הבטיחות. שתי האפליקציות נמצאות באפסטור ובגוגל פליי לנוחיות המשתמשים. "במקצועי אני מנהל פרויקטים וממונה על בטיחות בבנייה, כך שהמערכת הזו נולדה מתוך צורך אישי שלי כאשר הייתי צריך לבקר באתרי הבנייה השונים, לערוך מבדקי בטיחות, כאשר לאחר מכן הייתי מוצא את עצמי בשעות הקטנות של הלילה מוריד תמונות מהטלפון וקבצי וורד, כדי שאוכל להעביר את כל המסקנות שלי למנהלי העבודה או הקבלנים. השיטה הזו הקשתה על יישום המסקנות לטיפול במפגעי בטיחות, משום שלא יכולתי להעביר דוחות ולהתריע על כך בזמן אמת".
בלירוקרטיה: "ממונה בטיחות"
3 צפייה בגלריה
בלירוקרטיה
בלירוקרטיה
בלירוקרטיה
(צילום: יח"צ)
"פתרתי את הבעיה הזו בדמות אפליקציה ייעודית לעריכת מבדקים בהתאמה אישית לכל משתמש. האפליקציה מאפשרת לערוך את המבדק בשטח באמצעות הסמארטפון, ולהעביר מיד בסיום הביקורת דוח מפורט, כולל תמונות ותקנות רלוונטיות למי שצריך והכל בלחיצת כפתור", גיל רובינזון סיפר כיצד נולד לו הרעיון המבריק.
האפליקציה הזו כוללת:
☑ ממשק לניהול אתרים בלחיצת כפתור. ☑ ממשק הוספה\הסרה של סעיפים בהתאמה אישית. ☑ צירוף תמונות תוך כדי סיור הבטיחות. ☑ שמירת מבדקים בענן מאובטח. ☑ שליחת מבדק בסיום הסיור בלחיצת כפתור בפורמט PDF ☑ הוספת הערות באמצעות דיבור. ☑ ממשק להעלת לוגו, חותמת ופרטים אישיים.
בלירוקרטיה: "עוזר בטיחות"
3 צפייה בגלריה
בלירוקרטיה
בלירוקרטיה
בלירוקרטיה
(צילום: יח"צ)
פתרון נוסף שחברת בלירוקרטיה מספקת הוא אפליקציה לעריכת רשימת תיוג שמעצימה את נושא הבטיחות: "צריך להבין, כל הזמן מתווספים עוד ועוד תקנות בתחום הבנייה, למשל היום על פי חוק, כל מבנה שגובהו עולה על שבעה מטרים ושטחו גדול מאלף מ"ר, מחוייב על ידי משרד העבודה למלא רשימת תיוג יומית, זו נעשית בבוקר ובצהריים בצורת צ'ק ליסט של 14 סעיפים. עוזר הבטיחות נדרש בסיום המטלה להעביר את רשימת התיוג אל מנהל העבודה, כדי שזה יוודא כי כל המפגעים יוטופלו באופן מקצועי ומיידי. עד היום, הפעולות הללו נעשו בצורה ידנית, ובסיום כל המסמכים הועברו לתיקיות וקלסרים, עבודה מסורבלת ומעייפת, שיש בה לא מעט מקום לטעויות אדם, וקשה מאוד היה לעקוב אחריה. האפליקציה "עוזר בטיחות" מאפשרת למלא את רשימת התיוג על פי כל הסעיפים פעמיים ביום בלחיצת כפתור, קבלת התראות דו יומית, צפייה וחיפוש לפי תאריך, וישנו גם פיצ'ר נחמד שהוספנו המאפשר לשלוח הודעה אודות מפגע ספציפי לקבלן הייעודי (זה שאחראי למפגע) בזמן אמת", גיל רובינזון הוסיף.
האפליקציה הזו כוללת:
☑ ממשק שליטה למנהל עבודה\קבלן. ☑ מילוי רשימת תיוג בקלות ומהירות. ☑ שמירת דוחות בענן מאובטח. ☑ שליחת תקלות אוטומטית לגורמים הרלוונטיים. ☑ על פי תיקון לחוק ארגון הפיקוח על העבודה תשע"ט 2019. ☑ תזכורות דו יומיות אוטומטיות.
בלירוקרטיה: כלים חכמים לניהול הבטיחות המאפשרים חסכון כסף גדול תוך עמידה בכל תקנות הבטיחות לקבלנים ויזמים יש לזכור כי אי עמידה בתנאים ובתקנות הבטיחות בעת ביקורת של משרד העבודה, עלולה לגרור קבלת קנסות מנהליים כבדים ואף יכולה להוביל לסגירת האתר. בנוסף, כיום קיימות בשוק מספר מערכות לניהול בטיחות באתרי בנייה, אך עלותם הגבוהה ואופן השימוש בהם מחייב המון "התעסקות" של הזנת נתונים ומעקב של הנתונים המשתנים באופן דינמי בכל יום כמו הליך הבנייה, לכן אלו אינן מתאימות לכל הקבלנים והיזמים. האפליקציות של בלירוקרטיה קלות לשימוש עבור כל היזמים והקבלנים שרוצים לשמור על חיי אדם מבלי להשקיע הרבה כסף, זמן ואנרגיה מיותרת. לדברי גיל רובינזון בחברת בלירוקרטיה לא שוקדים על השמרים, זה עתה הם סיימו לפתח מערכת דשבורד חכמה אשר תתמוך בשתי האפליקציות, והיא "שואבת" מהן את הנתונים בזמן אמת ומציגה ליזם/קבלן את כל המידע הנחוץ לו אודות הבטיחות באתר הבנייה בצורה קלה וידידותית. בנוסף, בימים אלו הם עובדים על מערכת ייחודית עבור עולם הבניה שעתידה לחולל מהפכה בכל הענף, מיזמי הקצה עד לרשות המקומית.
בלירוקרטיה: יצירת קשר לפרטים נוספים אודות האפליקציות החדשניות ופורצות הדרך של בלירוקרטיה, חייגו לטלפון: 051-291-4545 אתר פייסבוק יוטיוב