בסטודיו אבני דרך הפועל כחלק מארגון יוזמה דרך הלב, ישנן נשים המתמחות ביצירה אישית של מתנות סמליות ומרגשות
3 צפייה בגלריה
יוזמה דרך הלב
יוזמה דרך הלב
יוזמה דרך הלב
(צילום: יח"צ)
"סטודיו אבני דרך" הממוקם בבאר שבע ומנוהל על ידי בת אל מילר מרקוביץ הוא לא עוד סטודיו רגיל לאמנות, אלא מקום אינטימי, חם ומחבק נשים אשר מתמודדות עם מגבלה נפשית, אך זו לא מונעת מהן ללמוד טכניקות שונות ולסגל מיומנויות אמנותיות בליווי מוריה כץ מדריכה שיקומית ואומנית.
"מדובר בסטודיו לאמנות שימושית, הוא חלק מתוכנית נוספת של ארגון "יוזמה דרך הלב" ובשנה האחרונה יש לי את הכבוד לנהל אותו. כל המשתתפות בסטודיו הן נשים בגילאי 18 פלוס המתמודדות עם מגבלה נפשית, ובעזרת ליווי אומנותי ותעסוקתי – שיקומי הן רוקמות ותופרות מתנות אישיות מחומרים שונים ובמגוון של טכניקות עבודה שונות.
בין היתר מדובר במחזיקי מפתחות, לוכדי חלומות, מדפים דקורטיבים, מגנטים מיוחדים, תיקי איפור, כריות, ארנקים, קלמרים ועוד. חלק מהבידול שלנו בא לידי ביטוי כך שהעבודות לא חוזרות על עצמן, אלא הן מודרניות ומשתנות בהתאם לצורך, עבור אירועים מיוחדים, עונות השנה ולחגים", בת אל מילר מרקוביץ הסבירה.
3 צפייה בגלריה
יוזמה דרך הלב
יוזמה דרך הלב
יוזמה דרך הלב
(צילום: יח"צ)
תהליך העבודה המשותפת בסטודיו בין כל הנשים מרתק, כיוון שהוא כולל בתוכו מספר שלבים הדרגתיים. בראש ובראשונה עולה רעיון למוצר, לאחר מכן ייצור של אבטיפוס, ומשם תמחור ושיווק של המוצר. כך יוצא שכל הנשים המעורבות בתהליך מקבלות כלים רבים בנוגע למסוגלות ולמיומנות תעסוקתית, כאלו שהן יכולות לעשות בהם שימוש נרחב, אם בנוגע לאמנות האישית שלהן ובתחומים נוספים.
בת אל מילר מרקוביץ עוסקת בעולם בריאות הנפש ואימון תעסוקתי כבר במשך כ-7 שנים, היא הוסיפה וסיפרה על התהליך שהיא מפקחת עליו ב"סטודיו אבני דרך": "התהליך שאנחנו עושות ביחד כקבוצה זהה בדיוק לתהליך שכל בן אדם עושה עם עצמו כאשר חושב לפנות ולהתקבל למקום עבודה, שם הוא צריך להוכיח את עצמו בהקשר של דינמיקה קבוצתית, או אם הוא חושב לפתוח עסק עצמאי לכל דבר.
הכל מתחיל בישיבת היגוי וחשיבה משותפת, כל הנשים מעלות רעיונות בהתאם לדעתן. למשל, בימים אלו כבר יצאנו לדרך בתכנון של מתנות לקראת חגי תשרי ומוצרי נוי לבית. כל אחת מהנשים מבצעת עבודת מחקר באינטרנט כדי ללמוד על הקיים בשוק, פריטים שחסרים, על רעיונות חדשים וכד'.
לאחר מכן כאשר ישנו רעיון שמוסכם על כולן, אנחנו מתחילות לברר לגבי היתכנות כלכלית, האם זמן העבודה והחומרים תואמים מחיר ריאלי שאפשר לבקש על המתנה. יש פעמים שהרעיון היה חלומי, אבל זמן העבודה בפועל וההוצאות לא היו שווים את המחיר הסופי. בכל זאת, לעיתים מדובר בייצור של 100 פריטים זהים והכל בעבודת יד, כך שלעיתים נאלצים לוותר על אותו רעיון נקודתי וממשיכים לתור אחר רעיון אחר עבור המתנה.
המוצרים אנו מוכרות בכמה מוקדים, כמו שווקים וירידים, בעמוד הפייסבוק שלנו , ובנוסף אנו יוזמות שיתופי פעולה שונים עם וועדי עובדים והורים, חברות ועסקים.
בכל הנוגע לראש השנה המתקרב ובא, כבר יצרנו קשר עם יצרני דבש שונים ברחבי הארץ, לבדוק האם הם ירצו לשתף פעולה ולשלב בין הדבש שהם מוכרים בצנצנות, ביחד עם מתנה אישית וייחודית תוצרת "סטודיו אבני דרך". כל ההכנסות מהמכירות שלנו מגיעות בחזרה אל הסטודיו, עבור רכישת חומרי גלם נוספים והתפעול של המקום".
היכולת של הסטודיו מטעם ארגון "יוזמה דרך הלב" לבצע תהליך כל כך רחב, מעמיק ויצירתי הינו יוצא דופן בכל הנוגע לסטודיום וארגונים אחרים הפועלים במסגרת שיקום תעסוקתי, של מי שמתמודדים עם מוגבלות נפשית ברמה מסוימת.
מדובר בתעסוקה מוגנת ומכילה בעלת ערך חברתי עצום, תוך כדי התחשבות עצומה בקבוצה וביחידים. זו לא רק מכינה כל אחת מהנשים כיצד להשתלב במקום עבודה רגיל עם שעות עבודה מסודרות, אלא גם כיצד ניתן לפרוש כנפיים ולבטא את הכישרון והיצירתיות של כל אחת מהן בדרך עצמאית משלה.
3 צפייה בגלריה
יוזמה דרך הלב
יוזמה דרך הלב
יוזמה דרך הלב
(צילום: יח"צ)
סטודיו אבני דרך: לאנשים שאוהבים אמנות בין אם אתם קונים מתנות לעובדים, לקוחות, בני משפחה, או סתם לעצמכם! ב"סטודיו אבני דרך" תמצאו מתנות קטנות, מרגשות וסמליות עם זיקה לאירוע או לחג, מעשה ידיהן של נשים שמשקיעות מחשבה ולב אחד גדול.
ניתן להתרשם מהמתנות השונות ולבצע הזמנות בטלפון: 054-7132062 או 054-5677138 שירות המשלוחים מגיע לכל פינה בארץ. פייסבוק