במהלך שיחות רקע עם לקוחות שמגיעים אליי ומעלים חשדות כלפי בני הזוג שלהם, לרוב הם נשמעים בטוחים בדבריהם, כך שמבחינתם, החשדות שלהם הם עובדה מוגמרת. כל מה שנותר לי כחוקר זה רק להביא הוכחות וראיות.
במקרים נדירים, לקוחות לוקחים בחשבון שיש סיכוי שלחשדות שלהם אין אחיזה במציאות.
1 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
את שחר פגשתי בבית קפה בבנימינה, מקום מגוריו. שחר החל לתאר בפניי את יחסיו עם דנה, גרושתו מזה חמש שנים. לשניים יש שני ילדים משותפים. שחר מקפיד לפגוש את ילדיו ולבלות איתם, כמו שנקבע בהסדרי הראייה בהסכם הגירושים. כבר במהלך השיחה הראשונית ניתן היה להרגיש את כעסו ואת תסכולו של שחר. נראה היה שהוא עדיין אינו סולח לדנה על הפרידה, ומנסה בכל דרך להקשות על פרק חייה הנוכחי.
שחר סיפר ששמע ממכריו, ומכל מיני שמועות שהגיעו לאוזניו, שדנה מתנהלת כמי שלא דואגת מספיק לילדים ושייתכן שאפילו מדובר בהזנחה. לדברי שחר, לפני שיפנה לשרותי הרווחה ויעלה את החשדות הללו, הוא רוצה שיהיו לו הוכחות. הוא ניסה בכל דרך לשכנע אותי שהוא מונע אך ורק ממחשבות על טובת הילדים, בריאותם ורווחתם.
סיכמתי איתו שנבצע פעילות סמויה ונבחן את התנהגותה של דנה בחברת הילדים. כעבור מספר ימים ולאחר שקיבלתי את כל המידע הנדרש משחר, יצאנו לשטח והתחלנו באיסוף המידע. חוקרת סמויה הגיעה לבניין המגורים של דנה, ומשיחות כיסוי עם שכנים ניתן היה להבין שדנה היא אישה מאד שקטה ונחמדה, שנמצאת תמיד בחברת ילדיה ומרבה להגיע איתם לגן המשחקים שנמצא בהמשך הרחוב.
בהמשך הגיעה חוקרת אחרת לבניין. החוקרת דפקה על דלת הדירה של דנה ושוחחה עימה בעניין כלשהו. דנה נהגה באדיבות והזמינה את החוקרת להיכנס לבית. ההתרשמות של החוקרת מהסדר בבית, מהניקיון ומתחושת החמימות בו הובילו למסקנה אחת: השמועות שהגיעו לאוזני שחר רחוקות מהמציאות וחסרות בסיס.
על מנת לחזק את המסקנה, ביצענו מעקב קצר אחר דנה. בשעות הבוקר היא נראתה יוצאת עם הילדים מהבניין, כשהיא נושאת ילד אחד ואוחזת בידו של השני, מכניסה את שניהם לרכב ומושיבה אותם על פי כל כללי הבטיחות.
בפעילות סמויה בשעות אחר הצהריים דנה נראתה יוצאת עם ילדיה לגינת המשחקים שבקרבת הבית. היא שהתה סביב הילדים, בשלב מסוים הוציאה מתיקה שקית חטיפים לילד הבוגר ולילד הקטן קילפה פרי. הילד הגדול נראה משחק עם ילדים בני גילו במתקני המשחקים ונהנה מכל רגע.
כבר באותו ערב פגשתי את שחר והעברתי לו את הממצאים החד משמעיים - אם יש שמועות, אלו לשונות רעות ואנשים שטובת הילדים אינה עומדת לנגד עיניהם. אולי כעס על דנה ורצון לנקום בה באמצעות הילדים.
הבהרתי לשחר שאם הוא באמת רוצה את טובת ילדיו, שיחדל מלהקשיב לשמועות, ימשיך בשגרת חייו ויידע שילדיו נמצאים במקום הבטוח ביותר בעולם עבורם.
אין לי מושג אם שכנעתי את שחר. חשבתי לעצמי, האם באמת היו שמועות, או שהוא "יצר" את השמועות. לעולם לא אדע.
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים.
גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל משרד "ים החקירות", בנתניה