טקס הנחת אבן הפינה, לציון סיום שלב התכנון ותחילת העבודה בשטח, לקראת המעבר של מפעלי תעש בחטיבת היבשה של אלביט מערכות, לרמת בקע שבנגב, התקיים היום במעמד שר הביטחון רא"ל מיל' בני גנץ.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון בני גנץ בטקס הנחת אבן הפינה
שר הביטחון בני גנץ בטקס הנחת אבן הפינה
שר הביטחון בני גנץ בטקס הנחת אבן הפינה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון אמר באירוע: "המפעל שאנו בונים כאן מבטא את תפיסת העולם שלנו בשדרוג הטכנולוגי של צה״ל והתעשיות הביטחוניות. הפיתוחים שמיוצרים בתעשיות הישראליות, מסייעים לצה״ל להפוך למדויק, עוצמתי וקטלני יותר. העוצמה הזו נדרשת במיוחד בימים שבהם אויבינו, בנִהוּג איראני, מנסים להתעצם, ולפגוע ביציבות האזור".
עוד השתתפו: יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות מיכאל פדרמן, נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס, גדי אלפסי, ראש המועצה התעשייתית נאות חובב, טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם, מנכ"ל חטיבת היבשה ותעש אודי ורד יו"ר ארגון העובדים יאיר אהרון.
העברת פעילות היצור לקריה הטכנולוגית של אלביט ברמת בקע תושלם לקראת סוף 2023. המתחם החדש, בשטח של 52,000 דונם יכלול 150 מבנים ומרכזים טכנולוגיים, תשתיות יצור מתקדמות, מערך עמדות לניסויים ומערכים לוגיסטיים. הקריה הטכנולוגית ברמת בקע שבנגב. במפעל יועסקו מאות עובדים והוא צפוי לתמוך בכ-2,000 משרות נוספות של ספקים מהאזור.
נשיא אלביט מערכות בצלאל (בוצי) מכליס: "אבן הפינה שאנו מניחים היום, מסמלת את אבן הבנייה הראשונה להקמת מתחם משוכלל שיכלול 150 מבנים ועמדות ניסויים מתקדמות. המפעלים החדשים יצוידו בטכנולוגיה מתקדמת, חדשנית ותשתיות המותאמות למערכי יצור עתידיים, מבוססי רובוטיקה ובינה מלאכותית.
"זוהי עוד אבן דרך משמעותית בקדמה הטכנולוגית של חטיבת יבשה ותעש. מפעל זה משתלב בפרויקט הלאומי להעברת צה"ל לנגב ומקדם את חזונו של שר הביטחון בני גנץ לחזק את כוח האדם הטכנולוגי בפריפריה ולקדם את מספר המשרתים כלוחמים טכנולוגיים במתגייסים המתגוררים בדרום ובצפון.
"אני מאמין, שמפעלים אלה, יהווה מוקד משיכה וזרז לאלפי עובדים ומשפחות. אני מקווה וקורא לחברות טכנולוגיות ישראליות ובינלאומיות נוספות שיצטרפו אלינו לאזור הזה שאני מאמין בו ובתושביו, וכאן יחד עם המוסדות האקדמיים הפרושים באזור, הרשויות המקומיות התומכות והתושבים המצויינים, נפתח את טכנולוגיית העתיד".
קראו גם: