במשך 13 שנים, מאז הוקם "האוהל של עופר" בחצר ביתם בערד של אריה ולאה שיף, התארחו בו אלפי מטיילים, בהם שביליסטים שטיילו בשביל ישראל.
את האוהל הקימו אריה ולאה שיף להנצחת זכרו של בנם עופר ז"ל שנהרג בתאונת דרכים בשנת 1997. ואולם בימים אלה החליטו אריה שיף ובני משפחתו לפרק את האוהל.
"בצער רב הפרויקט לזכר בננו עופר, 'האוהל של עופר', פורק", שיתף השבוע שיף בעמוד הפייסבוק שלו. "מעל 10,000 מטיילי שביל ישראל ישנו, בילו, נחו והצטיידו, הכל בחינם, בערד להמשך דרכם דרומה או צפונה. משנת 2009 האוהל שימש אכסניה ובית לרבים, נוער ובוגרים שיצאו מסיבות שונות לשביל ומספר לא מבוטל של תיירים מכל קצווי תבל. העירייה לא חסכה מאיתנו התנכלויות ומשפט להורדת האוהל, גם ארנונה גבו מאיתנו על 18 מ"ר נוספים. ספגנו הכל למען זיכרון בננו. 13 שנים של מפגשים ושיחות אל תוך הלילה. אירוח בשישי וקבלת שבת בבית. בתקווה שזרענו במספר לא מבוטל של אנשים בארץ ובעולם דרך ארץ ואהבת חינם. אנו מרגישים שהיינו שגרירים לארצנו ולערד ללא מינוי".
1 צפייה בגלריה
אריה שיף עם מטיילים שהגיעו לאוהל בעבר
אריה שיף עם מטיילים שהגיעו לאוהל בעבר
אריה שיף עם מטיילים שהגיעו לאוהל בעבר
(צילום באדיבות המשפחה)
קראו גם:
"אף פקח לא רדף אותנו או הדביק צו הריסה. מעולם לא ביקשנו הנחות או סיוע מיוחד מראש העיר ומהעירייה בתשלומי ארנונה או בכל דבר אחר. לדעתי, זה גם המסר שאבא ניסה להעביר בפוסט המקורי", מספר השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב" בן שיף, בנו של אריה שיף. "ההחלטה לפרק את האוהל נבעה מתוך מספר טעמים. המאבק המשפטי שאבא שלי ניהל בשנים האחרונות בפרשת הפורץ לרכבו שנורה למוות ומיעוט המטיילים בתקופת הקורונה, היו בין הגורמים להחלטה על פירוק האוהל. אבא שלי כבר ניהל בעבר הליך משפטי מול העירייה כאשר קיבל צו הריסה לאוהל שהוא לא חלק מקו הנכס. האוהל פעל עד לאחרונה, אבל כבר נגמר לנו הסוס. אנחנו לא מאשימים את העירייה שעושה את מלאכתה. עייפנו ממלחמות והחלטנו לחסוך היכן שאפשר לאחר שגם אין לנו אפשרות לממן עוד את פעילות האוהל".
מעיריית ערד נמסר, "העירייה מוקירה את התנדבותו רבת השנים של אריה שיף באירוח המטיילים והשביליסטים ובכל פעילויותיו למען הקהילה ומאחלת לו המשך עשייה ברוכה".
בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של עיריית ערד צוין, "העירייה לא קיבלה שום פנייה ממר שיף בנושא ובפניות שנעשו אליו הובן שהחלטתו היא אישית ופרטית ואינה קשורה ואינה תלויה בעיריית ערד. צר לנו שהפוסט הובן אחרת".
כזכור, אריה שיף עלה לכותרות בשלהי חודש חודש נובמבר 2020 לאחר שירה ברעולי פנים שניסו לגנוב את רכבו בסמוך לביתו בערד. מהירי נהרג מוחמד אל אטראש, תושב הפזורה הבדואית, שפרץ לרכבו של שיף. בחודש יולי 2021 הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר־שבע את שיף במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת ובחודש נובמבר שעבר נגזרו עליו תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 10,000 שקל למשפחתו של אל אטראש.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב