תושבת באר־שבע, אחות במקצועה, שהפכה לנכה בעקבות הידבקותה בנגיף הקורונה במהלך עבודתה, קיבלה באחרונה מהמוסד לביטוח לאומי תשלום של מלמעלה מ־150 אלף שקל, והיא אף תזכה לגמלה חודשית של 10,000 שקל, למרות שהיא כבר שבה לעבודתה.
1 צפייה בגלריה
האחות תזכה לגימלה למרות שחזרה לעבודתה
האחות תזכה לגימלה למרות שחזרה לעבודתה
האחות תזכה לגימלה למרות שחזרה לעבודתה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
בתביעתה, שהגישה למוסד לביטוח לאומי באמצעות עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, טענה האחות כי בעקבות ההידבקות בנגיף הקורונה במהלך עבודתה, היא סובלת מתסמיני פוסט קורונה קשים. בין היתר טענה האחות כי היא סובלת מפגיעה ריאתית חסימתית, פגיעה נוירולוגית, לרבות פגיעה בזיכרון לטווח קצר, מיגרנות, פגיעה קוגניטיבית, ירידה בשמיעה וחולשה כללית. באחרונה קיבל המוסד לאומי את תביעתה של האחות, הכיר בה כנפגעת עבודה, ואף קבע לה נכויות משמעותיות לצמיתות.
לדברי עורכי הדין קראוס ואלון, מי שנדבק בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת במקום עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה, ובתנאי שהצליח להוכיח את הקשר הסיבתי ברמת סבירות גבוהה שבין ההידבקות בנגיף למקום העבודה.
לדברי באי כוחה של האחות, כאשר מדובר בעובדי מערכת הבריאות, שנמצאים בקו החזית הראשון מול הנגיף, כמו במקרה של אותה אחות, המצב עשוי להיות פשוט יותר, שכן לגבי אלה יותר פשוט להוכיח שנחשפו בצורה כלשהי לחולה קורונה במהלך עבודתם.
"פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו", מציינים עורכי הדין קראוס ואלון, "אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר. להכרה של המוסד לביטוח לאומי בחולים אלה כנפגעי עבודה יש משמעויות מרחיקות לכת, שכן מעבר לנכות ולתשלומים זמניים, עשוי המוסד לביטוח לאומי לקבוע להם בהמשך, כמו במקרה של האחות מבאר־שבע, נכות קבועה שתזכה אותם במקרים לא מעטים בגמלה חודשית קבועה או במענק חד פעמי לא קטן".
המוסד לביטוח לאומי הכיר באחות הבאר־שבעית כנפגעת עבודה בעקבות הידבקותה בנגיף הקורונה, וזיכה אותה בגמלה חודשית קבועה, וזאת חרף העובדה כי היא ממשיכה בעבודתה כאחות.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב