משפחות של דיירי בית אבות "משען" בבאר-שבע עומדים על כך, שיבוצעו בדיקות לכל הדיירים כדי להזים חששות שנדבקו בנגיף הקורונה.
אתמול (א') הפגינו עשרות מהם מול בניין הדיור המוגן ודרשו בתוקף לבצע את הבדיקות וכן לדעת מה באמת קורה בין כותלי בית האבות. בעקבות מותו של הדייר אברהם ארושס ז"ל בן ה 93 מקורונה, וטענות כי אם היה נבדק בזמן אולי היה אפשר להציל אותו, וכן הידבקותם של 11 אנשי צוות ודיירים, פנה ראש העירייה רוביק דנילוביץ' למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והאחרון הבטיח מצידו, כי המשרד יטפל בנושא.
1 צפייה בגלריה
מחאת בני המשפחה במשען באר שבע
מחאת בני המשפחה במשען באר שבע
מחאת בני המשפחה במשען באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
במקביל, רתם דנילוביץ' את מפקד המחוז בפיקוד העורף אל"מ יוסי כהן, שיעמיד צוות מיומן של קצינים וקצינות, חיילים וחיילות שיהיו במקום ויסייעו לצוותים הרפואיים, המקצועיים והארגוניים בבית האבות.
בנוסף, עובדים סוציאליים מהעירייה יגישו כל עזרה שדרושה למשפחות הדיירים. בשלב זה, 4 דיירים מהמחלקה הסיעודית בבית הדיור המוגן הסובלים ממחלות רקע, מאושפזים בבית החולים סורוקה לאחר שנמצאו חיוביים לבדיקת קורונה. אנשי הצוות שבאו עמם במגע הוכנסו לבידוד על פי הנהלים וכן כל דיירי המחלקה הסיעודית 28 במספר. 2 דיירים נוספים אסימפטומטיים מהמחלקה הסיעודית שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה שוהים כרגע בחדר מבודד וממתינים להחלטתו של משרד הבריאות לאיזה מוסד רפואי לפנות אותם.
על פי "משען", משרד הבריאות הבטיח לשלוח צוותי רפואה וסיעוד לתגבור וטיפול בדיירים הנמצאים בבידוד. אחות ממשרד הבריאות נמצאת ב"משען" ומסייעת בגיוס כוח אדם למחלקה הסיעודית. עד עתה בוצעו על ידי מד"א 17 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בקרב אנשי הצוות והדיירים. 11 מהם נמצאו חיוביים: 5 אנשי צוות ו-6 דיירים (שכאמור 4 מהם מאושפזים בסורוקה).
לגבי הדרישה של קרובי משפחה של דיירים לבצע בדיקות לגילוי קורונה, נמסר מ "משען": משען פועלת מול משרד הבריאות לקבלת אישור לביצוע בדיקות לגילוי הנגיף בקרב כלל דיירי הבית ואנשי הצוות וממשיכה לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ולנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להבטיח את שלום הדיירים ולעדכן את משפחותיהם באופן שוטף לגבי מצבם".