1 צפייה בגלריה
העבודות ברחוב נגבה. צילום: הרצל יוסף
העבודות ברחוב נגבה. צילום: הרצל יוסף
העבודות ברחוב נגבה. צילום: הרצל יוסף
תשתיות במקום עצים. במסגרת עבודות השדרוג והפיתוח ברחוב נגבה בעיר העתיקה בבאר שבע נכרתו מספר עצים בני עשרות שנים ומחקו את הצמחייה המעטה שהיתה שם. הדבר מקומם לאור העובדה כי אפשר היה לדלג על אותם עצים בשולי הרחוב ולהתמקד בעבודות לסלילת כבישים ומדרכות.
תושבים המתגוררים באזור טענו כי מדובר "בצעד חסר אחריות" שהיה אפשר להימנע ממנו. יתכן כי עצים נוספים ייכרתו בהמשך בשל עבודות התשתית.
עוברים לשלב ב' בפרויקט חידוש הרחובות נגבה, ההגנה והאבות בעיר העתיקה
"מה לספר לכם בערב ט"ו בשבט כשאני עצובה ומודאגת מגורל העצים ברחוב?", כתבה בצער פרופ' חביבה פדיה בפוסט שפירסמה. פרופ' פדיה מתגוררת ברחוב נגבה ומתקוממת על ההחלטה לכרות את העצים באזור מגוריה. "רחובות בבאר שבע נחפרו לשם התקנת תשתיות וכל העצים בני מאה שנים ויותר מאוימים בכריתה. תודה על יוזמת התשתיות, אבל אנחנו לא רוצים שסוקרי עצים יבטיחו לנו שחלק מהעצים הם פולשים, ולכן דינם לכריתה".
עוד כתבה פרופ' פדיה: "גם האקליפטוס והברוש פולשים אז בואו נכרות את כל העצים בארץ ואת עצמנו. וגם ההבטחות שאחר כך יישתלו שתילים חדשים, קטנים ומתאימים במקום אלו העצים שנכרתו לא מלהיבות אותי".
לכריתת עצים ישנה השפעה רבה על איכות הסביבה וארגוני סביבה יוצאים נגד התופעה. מן הראוי היה שגורמי עירייה ייפקחו על ביצוע העבודות בשטח ויוודאו כי לא תחול פגיעה בעצים ברחוב נגבה וברחובות סמוכים שבהם, גם כאשר מתבצעות עבודות פיתוח ושדרוג תשתיות.
מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "במסגרת התוכנית העירונית לחידוש ופיתוח התשתיות ברחבי העיר העתיקה, שמבצעת עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית ומנהלת העיר העתיקה, מתבצעות עבודות פיתוח ברחבות ההגנה ונגבה. מדובר בעבודות הכוללות החלפת תשתיות, הטמנת רשת חשמל, הצבת פחים טמונים, חידוש הכביש והמדרכות, החלפת עמודי תאורה, התקנת ריהוט רחוב, הקמת מדרכות ושילוב חניות ציבוריות ופיתוח נופי".
"בנוגע לטענות, הקבלן המבצע הגיש בקשה על פי הנהלים הנדרשים לכריתת עצים המוגדרים יבשים, רעילים ולא יציבים. הבקשה לכריתתם הועברה לפקיד היערות וכעת ממתינים לקבלת האישורים. עד לקבלת האישור ניתנה הוראה לקבלן להימנע מכריתתם".