3 צפייה בגלריה
צילום באדיבות עיריית באר שבע
צילום באדיבות עיריית באר שבע
צילום באדיבות עיריית באר שבע
אם בבט"ו בשבט הזה אתם לא רוצים להסתפק באכילת שזיף מיובש וקצת אגוזים, יש לנו חדשות טובות. אז הפשילו שרוולים וצאו אל הבוץ, השתילים ממתינים לכם.
ט"ו בשבט עירוני כמדי שנה יציינו בגינות הקהילתיות בבאר שבע את ראש השנה לאילנות במגוון פעילויות חווייתיות, שיכללו בין היתר הנחת אבן פינה לחווה חקלאית-קהילתית בשכונה ד', נטיעות ושלל סדנאות והפעלות לכל המשפחה: נפגשים היום (שני), 21.01 בשעה 15:00, בחורשת טוס, רחוב טווס 2, ומחר (שלישי), 22.01, בשעה 15:00 בגינה הקהילתית "גרייס", שדרות ירושלים 43.
חג קק"ל שמח קרן קיימת לישראל ממשיכה בגאווה מסורת של עשרות שנים של נטיעה וטיפוח ארץ ישראל, ומזמינה את הקהל הרחב לקחת חלק בעיצוב נופה של ארץ ישראל. כדי לחגוג את ט"ו בשבט כמו שצריך, קק"ל מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק בפעילויות השונות, לטעת עץ, וללמוד על הדרך משהו נוסף על ארץ ישראל.
שימו לב - כל הפעילויות ללא תשלום, אך דורשות רישום מקדים!
קבוצות מאורגנות המעוניינות להשתתף באירועי נטיעה ברחבי הארץ יכולות להירשם, לקבל פרטים על אתרי הנטיעה ולתאם מועד לנטיעה. מתי ואיפה? בימים שלישי-רביעי 22-23 בינואר, במשמר הנגב. תיאום בטלפונים: 08-9986184, או 08-9986197.
3 צפייה בגלריה
מתחם הילדים בישפרו פלאנט ב"ש. צילום: יח"צ סימה גל
מתחם הילדים בישפרו פלאנט ב"ש. צילום: יח"צ סימה גל
מתחם הילדים בישפרו פלאנט ב"ש. צילום: יח"צ סימה גל
סדנאות יצירה ללא תשלום מתחם 'ישפרו פלאנט' כבר ערוך ומוכן לקבל את ילדי באר שבע והסביבה וליהנות מסדנאות יצירה והפעלה לכבוד ט"ו בשבט. כרגיל, הכניסה חופשית.
היום, בין השעות 17:00-20:00 תתקיים סדנה אשר תוקדש כולה לאווירת החג, הילדים יכינו עציץ מקושט, קקטוס בתלת מימד ושקדיה מתוקה על סוכריה על מקל. ומחר, החל מהשעה 17:00, יכינו הילדים עוגת שוקולד ובננות ריחנית וטעימה.
הפנינג ט"ו בשבט בנתיבות לקראת ט"ו בשבט מרכז הצעירים נתיבות והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בנתיבות מזמינים אתכם להפנינג ייחודי ב-10 שקלים בלבד. בתכנית: ההצגה "פצפון" מבית אורנה פורת, מתנפחים, סדנאות יצירה, מכונות מזון והרבה כיף והנאה. מיועד לילדים בגילאי חצי שנה-שנה וחצי.
האירוע יתקיים היום (שני), 21.01, בשעה 16:00, בעולם הילד בנתיבות. לרכישת כרטיסים הכנסו https://goo.gl/4auAQM
3 צפייה בגלריה
טו בשבט נטיעות עצים. אילוסטרציה: freepik
טו בשבט נטיעות עצים. אילוסטרציה: freepik
טו בשבט נטיעות עצים. אילוסטרציה: freepik
הידעתם?
  • למעלה מחצי מיליון שתילים יינטעו השנה, מהם יותר משלוש מאות אלף במרחב העירוני.
  • מדינת ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם שיש בה יותר עצים כיום מאשר לפני מאה שנה.
  • היער הנטוע הראשון בארץ הוא יער הרצל (יער חולדה) בו ניטעו בשנת 1907 כ-18 עצי זית.
  • יער יתיר הוא היער הנטוע הגדול ביותר בארץ. שטחו כ-38,000 דונמים.
  • כ-50% מכלל השתילים שניטעים ביערות הם עצי חורש טבעי ורחבי עלים. השאר הם מיני מחטניים (כמו אורן). אורך החיים הממוצע של עץ אורן הוא כ-100 שנה.
  • 43% משטחי היער בישראל בני 40 שנה ויותר. רק 3% משטחי היער הם צעירים בני פחות מ-5 שנים.
  • אדם צריך לטעת בממוצע כ-200 עצים כדי לקזז את הזיהום שהוא יוצר בימי חייו.
  • בגל השריפות של קיץ 2018 בעוטף עזה, נשרפו כ-9,000 דונם של יער נטוע בניהול קק"ל. שיקום שטחים אלה יתבסס על חידוש טבעי, עד כמה שניתן.