1 צפייה בגלריה
יער להב מכוסה בברד, צילום משה מרדכי, קק"ל
יער להב מכוסה בברד, צילום משה מרדכי, קק"ל
יער להב מכוסה בברד, צילום משה מרדכי, קק"ל
רוב הסערות שהיו עד כה בחורף הזה די פסחו על בירת הנגב. בסך הכל ירדו כאן כמה מ"מ בודדים של גשם ומה שבעיקר קיבלנו הם רוחות חזקות ומקפיאות והרבה חול ואבק. ברביעי כל זה צפוי להשתנות.
הלילה (שני) יהיה קר מאוד בבאר שבע, עם 7 מעלות בסך הכל. במהלך שעות הערב יתחזקו הרוחות ויתכן אובך. הטמפרטורות החזויות למחר: עין גדי 21-12, באר שבע 17-6, ערד 14-5, מצפה רמון 12-4.
הסערה הגדולה תגיע, כאמור, במהלך רביעי אחר הצהריים, אז יחלו לנשב רוחות חזקות מאוד. משבי הרוח עשויים להגיע ל-70 עד 80 קמ"ש, ובלילה ללא פחות מ-100 קמ"ש. הגשמים סופסוף יתפשטו עד לנגב ויש סיכוי לברד. ישנו חשש לשיטפונות והצפות ובלילה יחלשו הגשמים והרוחות.
בחמישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן והטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה. לפני כן כבר . בלילה נגמר
אם חשבתם לנסוע לראות שלג בחרמון, שימו לב: מחר האתר ייפתח לגולשים ומבקרים לא לפני השעה 9:00. מסלולי הגלישה והמתקנים ייפתחו בהתאם לתנאי מזג האוויר וקצב פינוי השלגים. באתר החרמון מבקשים מהציבור להתאזר בסבלנות.
הספקנו לשכוח, באפריל האחרון ירד כאן ברד:
המערכת החורפית הקרובה צפויה להיות קרה וסוערת במיוחד, לכן בחברת החשמל ובמשרד הבריאות נערכים עם כמה טיפים ועצות:
1. הישארו חמימים: כדאי לחמם את הבית בטמפרטורה קבועה, סביב 24 מעלות (כדאי לדאוג ללחות האוויר, כדי להימנע מאוויר יבש). יש לאטום את פתחי הבית ולהקפיד על לבוש חם.
2. אל תשכחו לשתות מים: בחורף אנחנו נוטים לשתות פחות, אבל חשוב לדעת ששתייה ואכילה מסייעים לשמור על חום הגוף. הכמות המומלצת היא בין 8 ל-10 כוסות ביום ורצוי להימנע מצריכה מרובה של קפאין ואלכוהול. כדאי גם להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגדיל את זרימת הדם ואת חום הגוף.
3. דאגו לקשישים ובקרו אותם - שמרו על קשר עם קשישים המתגוררים לבדם ודאגו לביקורים בבית של בני המשפחה, חברים, שכנים, או מתנדבים - לפחות פעם ביום. חשוב לדעת שקשיש הסובל מקור לא ירעד או יתלונן ומדידה במדחום הביתי עלולה לא לזהות את הבעיה. אז איך בכל זאת אפשר לאתר ירידה בחום הגוף? אחד הסימנים הוא כשהבית קר והקשיש אינו פעיל כרגיל. אם יש חשד לירידת חום הגוף יש להזעיק מיד עזרה רפואית.
4. שמרו על הבטיחות, בבית ומחוצה לו - וודאו שכל מה שעלול לעוף ברוח חזקה יהיה מחוזק ומקובע. הכינו סוללות גיבוי למכשירים מצילי חיים (אם ישנם) וסוללות. בדקו שאמצעי החימום בבית תקינים וראויים לשימוש יעיל.