1 צפייה בגלריה
סבתא ונכד תינוק. אילוסטרציה: שאטרסטוק
סבתא ונכד תינוק. אילוסטרציה: שאטרסטוק
סבתא ונכד תינוק. אילוסטרציה: שאטרסטוק
אם פעם תקופת הסבתאות נתפסת כתקופה רגועה, בה הסבא והסבתא נהנו מהנכדים מבלי להיות אחראים על גידולם, בעידן של היום, בו ההורים עובדים מסביב לשעון ומרבים להיעזר בסבא ובסבתא בכל הקשור לילדים, נדרשים הסבים והסבתות למצוא את מקומם החדש במשפחה. מסיבה זו יזמו בעמותת "בית מוריה" בבאר שבע סדנה בת שמונה מפגשים שבועיים לסבתות בתחילת דרכן.
את הסדנה תנחה דסי הרשקופ, אשת חינוך ומנחת משפחות, ובמהלכה ילמדו הסבתות על התפקיד החדש, הצבת גבולות ופתרון קונפליקטים משפחתיים, מערכות יחסים בתקופת הסבתאות, חינוך הנכדים והגשמת חלומות.
"תקופת הסבתאות היא תקופה של שמחה ונחת אך בתקופתנו מצופה מהסבתות לנתב בין המשימות השונות ולעזור בגידול הילדים", הסבירה כרמית מזוז, מנהלת מרכז "קישורים" להעצמת המשפחה בעמותת "בית מוריה", "הרעיון לסדנה עלה בעקבות בקשות מהשטח".
"כהורים אנחנו הרבה פעמים רוצים כבר להפוך לסבא וסבתא, אך כשהרגע מגיע לא אנחנו יודעים מה בדיוק האחריות שלנו, כמה עלינו לעזור, לחנך ולקחת חלק בתוך המשפחה החדשה של ילדינו. בסדנה נענה על שאלות אלו וכמובן נלמד על כל מה שמעניין סבתות חדשות".
עוד הסיפה מזוז: "מעבר להרצאות, הסבתות יוכלו להתייעץ אחת עם השנייה וללמוד מהניסיון של סבתות אחרות. להיות סבתא זו משימה אהובה אך לא תמיד קלה. מסיבה זו אנו כאן לנסות לעשות זאת הכי נכון וקל שאפשר".
ההרצאות יתקיימו במרכז מוריה, רחוב אברהם אבינו 91. לפרטים נוספים ניתן להתקשר למרכז "קישורים" 08-6288812.