מעבר לנתון המרשים של ארבעה ניצחונות רצופים הרי שהפועל באר־שבע תחת הדרכתו של אליניב ברדה מציגה סגנון משחק שונה לגמרי, והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל. יש חיבור מחדש עם האוהדים
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל. יש חיבור מחדש עם האוהדים
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל. יש חיבור מחדש עם האוהדים
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
השחקנים אצל ברדה הרבה יותר משוחררים ומנסים להפיק מעצמם יותר. ברדה נותן דגש רב לקטע ההתקפי, ודורש לחץ גבוה והנעת כדור. להבדיל מרוני לוי, ברדה מגיב מצוין וגם מהר להתפתחויות על כר הדשא.
חדי העין בטח שמו לב כי במשחק מול נתניה היה שלב במחצית השנייה ששחקני הקבוצה האורחת לחצו את שחקני באר־שבע בצורה יוצאת דופן. ברדה זיהה מיד שיש בעיה בהגנה ועבר למערך של חמישה שחקנים.
כמה דקות לאחר מכן, כשנראה היה שבאר־שבע מצליחה לעצור את הלחץ, חזר ברדה לקו של ארבעה שחקנים בהגנה, מה שהוביל לכיבוש שני שערים נוספים.
פרשן הכדורגל אסף כהן התייחס לשינוי שהביא ברדה: "נראה כאילו שמאז שברדה לקח את המושכות, הפקק השתחרר אצל השחקנים וגם אצל האוהדים. הקהל התחבר מחדש לקבוצה, ואלו בשורות טובות למועדון. אצל רוני לוי, עוד לפני שהתחיל המשחק, הוא היה אשם בכל. אם זה תיקו או הפסד, מבחינת כולם לוי היה אשם. ואם היה ניצחון, אז זה לא בגלל לוי. ככה אי אפשר היה להמשיך. בבאר־שבע הבינו את זה ועשו את המהלך עם ברדה. בינתיים העסק עובד יפה".
2 צפייה בגלריה
ברדה. רוצה לעבוד כמנהל מקצועי
ברדה. רוצה לעבוד כמנהל מקצועי
ברדה. עוקב אחרי הכושר הגופני של השחקנים
(צילום: הרצל יוסף)
כהן גם התייחס להבדלים בין ברדה ללוי: "ברדה הוא בעיקר לא רוני לוי, ולכן הוא מצליח. לוי הוא מאמן שמרן וברדה הרפתקן. ברדה גם משוחרר ולא בלחץ, והוא איש של כדורגל התקפי. זה כנראה יותר מתאים לבאר־שבע".
גורמים במועדון אמרו שזה לא סוד ששינוי בעמדת המאמן גורם במרבית המקרים לשינוי בסגנון המשחק, לשיפור ביכולת של השחקנים באופן אישי, ולתוצאות טובות יותר. אבל על דבר אחד אין עוררין: הקבוצה זכתה מחדש לאמון הקהל.
"במהלך של החלפת המאמן קיבלנו את האוהדים מחדש, וזה הדבר הכי משמעותי מבחינת המועדון", אמר השבוע גורם בהפועל באר־שבע.
במועדון מעריכים שהאוהדים ירכשו במהירות את 3,000 הכרטיסים שיוקצו לקבוצה לקראת המשחק מול מכבי חיפה.
במועדון התקבל השבוע מסר מההתאחדות לפיו הקבוצה תקבל הקצאה של 11,500 כרטיסים למשחק חצי גמר גביע המדינה מול מכבי תל־אביב.
אם מסתכלים על "בלומפילד" מאזור כניסת השחקנים לכר הדשא, הרי שכל חצי העיגול השמאלי יהיה אדום והימני יהיה צהוב.

בעיה בכושר

במשך תקופה ארוכה גורמים לא מעטים סברו כי הפועל באר־שבע של רוני לוי לוקה בכושר הגופני, ולכן השחקנים מתקשים בהפעלת לחץ גבוה ובשמירה על קצב מהיר לאורך דקות ארוכות.
לוי תמיד אמר בתגובה שבצוות שלו מתנהל באופן קבוע מעקב בנושא באמצעות איש מקצוע מהשורה הראשונה בדמות לוקאס בורטניק, ולדבריו, המדדים מראים שאין בעיה בכושר הגופני.
מסתבר שלוי לא טעה ולא סילף את העובדות. בסגנון המשחק השמרני, המאורגן והפחות התקפי של לוי לעומת ברדה - המדדים לא שיקרו, כי בשביל לשחק בסגנון של לוי מספיק כושר גופני במדד מסוים.
כאשר ברדה קיבל את משרת המאמן הוא הנחיל סגנון משחק התקפי, שכולל לחץ גבוה. במהלך המשחקים התברר שהשחקנים לא נמצאים בכושר גופני שמספיק כדי לבצע לחץ גבוה במשך חלקים רבים של המשחק. הוכחה לכך התקבלה עם בדיקת הנתונים במערכות הטכנולוגיות השונות בהן משתמשים בקבוצה.
עדות טובה למצב הזה הייתה אחרי השער המצמק של נתניה. בדקות הראשונות של המחצית השנייה, אחרי שנתניה צימקה את התוצאה ל־2:1, השחקנים של הקבוצה האורחת השתלטו על מרכז המגרש וממש "חנקו" את שחקני באר־שבע. באותן דקות נתניה הכתיבה את הקצב ובאר־שבע התקשתה מאוד מולה.
למרבה המזל, שחקני נתניה לא הצליחו להבקיע את שער השוויון. באר־שבע גם השתחררה הרבה בזכות ההרחקה של בלם נתניה פלאמן גלאבוב בדקה ה־81, ואף הצליחה לכבוש עוד שני שערים.
במועדון מודעים לכך שהקבוצה נמצאת בשלבים האחרונים של העונה, וכרגע זה לא הזמן לשפר את הכושר הגופני של השחקנים על ידי העלאת הקצב באימונים. מצד שני, במועדון גם יודעים שאי אפשר שלא להתייחס למצב הזה, ועל כן ההחלטה שהתגבשה אצל ברדה והצוות שלו היא לעלות את רמת הכושר הגופני בהדרגה ובמינון נכון.
במועדון מאמינים ששיפור הדרגתי של הכושר הגופני של השחקנים במהלך השבועות הקרובים יגרום לכך שבאר־שבע תראה טוב יותר במשך דקות רבות בכל משחק ומשחק.