בשלושת ההפסדים למכבי חיפה במהלך העונה הנוכחית הצליח מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה, להוביל את קבוצתו ליכולת טובה ומשכנעת בזכות מרכז שדה חזק וטכני שהעלה.
2 צפייה בגלריה
 ברדה. מבחינתו העדיפות הראשונה היא צירוף חלוץ מרכזי
 ברדה. מבחינתו העדיפות הראשונה היא צירוף חלוץ מרכזי
ברדה. כאב ראש לקראת המשחק
(צילום: הרצל יוסף)
אלא שמאז המפגש האחרון ב"סמי עופר" עברו הרבה מים בירדן. מעבר לעובדה ששי אליאס המצוין נפצע באותו משחק וגמר את העונה, גם עדן שמיר לא יעמוד לרשות המאמן במשחק הקרוב.
קראו גם:
במהלך אימון הערב של הקבוצה לפני המשחק מול הפועל ירושלים שמיר עשה תנועה לא טובה וקרע את שריר הארבע-הראשי. וכמו אליאס, גם שמיר סיים את העונה.
לפני המשחק מול ירושלים ניצב ברדה בפני סיטואציה לא פשוטה. משלושת שחקני הקישור החזקים העוצמתיים שעמדו עד לא לאחרונה לרשותו נותר רק גורדנה.
לא ברור אם הפציעה של שמיר שינתה אצל ברדה את התוכניות, או שמא ברדה, אחרי שני משחקים פחות טובים וגם כדי להיערך למכבי חיפה, החליט לחזק את מרכז השדה ולוותר על שחקנים מהסוג של דור מיכה ורמזי ספורי, וללכת על שחקנים פיזיים יותר.
ברדה עבר בשבת האחרונה למערך של 4:4:2 עם שני קשרים חזקים מאחור (גורדנה ובריירו) ועם שני קשרי כנף ( שאפי פאון), שגם יודעים לעזור למשחק ההגנה מעבר למחשבות ההתקפיות.
סביר להניח שברדה יחפש גם במשחק מול חיפה את האיזון הנכון במרכז המגרש. גם העובדות וגם ההיסטוריה מהמפגשים האחרונים מול מכבי חיפה מובילים את המאמן ללכת על קישור חזק.
בקבוצה מרוצים מחזרתו של מיגל ויטור להרכב. עם ויטור באר-שבע הרבה יותר מאורגנת בחלק האחורי ולשחקני ההגנה יש יותר ביטחון.
כאשר ויטור על המגרש רואים את האיכויות שלו, והוא עושה את ההבדל.
אחרי המשחק ב"טדי" היה לויטור פרק זמן של תשעה ימים כדי להתאושש וזה בהחלט נתון מעודד עבור השחקן עצמו ועבור הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
ויטור. זקוק מאוד למנוחה
ויטור. זקוק מאוד למנוחה
ויטור. עושה את ההבדל כשהוא במגרש
(צילום: דניאל כהן)
ואם עסקינן בשחקנים שיכולים להטות את הכף במשחק הקרוב מול חיפה, הרי שהמפגש מול הירוקים יכול להוות במה מצוינת לרמזי ספורי, שגם מול ירושלים לא נראה טוב.
למרות היכולת הלא טובה, ובעיקר שפת גוף לא חיובית, במשחקים מול מכבי תל-אביב ומכבי נתניה, ברדה נתן לספורי לשחק כמחליף מול הפועל ירושלים. לצערו של המאמן, ספורי שוב לא סיפק את הסחורה.
גם עבור שאפי סולימנוב המשחק מול חיפה יכול להיות אבן דרך בכל הנוגע לעונה הבאה.
סולימנוב מאוד רוצה להישאר בבאר-שבע ומשחק טוב מול חיפה רק יעלה את המניות שלו.
אמנם במשחקים האחרונים הקשר הרוסי משתפר, אבל בגדול הוא עדיין לא עומד בציפיות.