2,049 דו"חות נרשמו בשנת 2022 על ידי המשטרה לנהגים ברהט בגין אי חגירת חגורת בטיחות בעת נסיעתם. מדובר בעלייה בשיעור של תשעה אחוזים בהשוואה למספר הדו"חות שחולקו לנהגים ברהט שנה קודם לכן, במהלכה חולקו 1,888 דו"חות. הנתון הזה מציב את העיר הבדואית הגדולה במקום השני, אחרי ירושלים, בדירוג עשר הערים בהן חולקו אשתקד הכי הרבה דו"חות בגין אי חגירת חגורת בטיחות.
1 צפייה בגלריה
משטרת התנועה
משטרת התנועה
משטרת התנועה
(צילום: הרצל יוסף)
על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני המשטרה, עולה כי העלייה הגבוהה ביותר בשיעור מתן הדו"חות בגין אי חגירת חגורת בטיחות נרשמה בשנה שעברה בנתיבות, המדורגת אמנם במקום השביעי בטבלת הערים, בהן חולקו הכי הרבה דו"חות, כאשר אשתקד עמד בה מספר הדו"חות על 1,143 לעומת 805 דו"חות שנה קודם לכן. המשמעות - עלייה של 42 אחוז.
יש גם בשורה מעודדת. הנתונים מצביעים על כך שבשנת 2022 נרשמו בבאר־שבע 945 דו"חות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות ברכבם. מדובר בירידה של 31 אחוז בטעות בכמות הדו"חות בהשוואה לשנת 2021, שבמהלכה נרשמו בעיר 1,361 דו"חות בגין עבירה זו. באר־שבע מדורגת במקום ה־12 בכמות הדו"חות שחולקו על ידי המשטרה בשנת 2022.
באופקים נרשמו אשתקד 582 דו"חות, ירידה של שלושה אחוזים לעומת שנת 2021. בדימונה נרשמו בשנה שעברה 427 דו"חות, עלייה של 24 אחוזים בהשוואה לשנה קודם לכן. בערד נרשמו אשתקד 403 דו"חות לעומת 388 דו"חות בשנת 2021, עלייה של ארבעה אחוזים.

קראו גם:

"חגורת בטיחות מצילה חיים", מציין מנכ"ל עמותת "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב, "בכל כלי רכב שבו הנהג או הנוסעים אינם חגורים, הסכנה שלהם להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. במקרה של תאונה, נוסע לא חגור עלול לעוף במהירות מהרכב ולפגוע בנוסעים האחרים שכן חגורים או להיזרק מהרכב. למרות המודעות הגדולה לכך שחגורת בטיחות מצילה חיים, שיעורי החגירה מאחור בישראל עדיין נמוכים יחסית למדינות אירופה, וזו תוצאה של מחסור במאות ניידות ומאות שוטרים. נהגים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה".
לדברי עו"ד יעקב, "חיזוק משטרת התנועה בעוד ניידות ובעוד שוטרים יגביר את ההרתעה בקרב נהגים וימנע הסעה של אדם לא חגור. בדרך זו נוכל לצמצם באופן משמעותי את היפגעותם של נוסעים לא חגורים".