מתחילים להתחבר. הניצחון הביתי על הפועל חיפה הושג לאחר תצוגת כדורגל מצוינת. זה היה מסוג המשחקים שבהם הכל הלך לקבוצה. הכדורגל השוטף, ניצול המצבים, הדומיננטיות בכל מערך על המגרש. אמנם הפועל חיפה היא לא מאריות הכדורגל הישראלי, אבל אי אפשר לקחת מהאדומים את המשחק המרשים בדרך לניצחון השלישי של הקבוצה העונה.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
(צילום: הרצל יוסף)

"זה נראה הרבה יותר טוב ממשחק למשחק", אמרו בקבוצה לאחר הניצחון, "אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות". המאמן רן קוז'וך הוסיף לאחר שריקת הסיום: "עם כל הכבוד לניצחון אנחנו עדיין לא שם. קבוצה שרוצה להיות איפה שאנחנו רוצים להיות צריכה להיות קבוצה חזקה ולא רק איכותית".
המאמן גם התייחס לעובדה שהאווירה באיצטדיון טרנר הייתה מנומנמת משהו על רקע היעדרם של האולטראס. "החיבור לקהל משמעותי. אנחנו רוצים שהאולטראס יבואו לעודד אותנו, הם הגיעו לאימון שלפני המשחק ונרצה מאוד לראות אותם פה. הבנתי שטרנר איתם זה משהו שונה. אם נתחבר בחיבור ובאנרגיות אפשר לעשות דברים יפים".
במועדון היו רוצים לראות חיבור טוב יותר בין המאמן לקהל. זה לא סוד שנתוני הפתיחה של קוז'וך מאחורי הקווים היו לא פשוטים. הוא הגיע לקבוצה אחרי אליניב ברדה, שנחשב לסמל הבלתי מעורער של האדומים ולאחת הדמויות האהובות ביותר בבאר־שבע. ההדחה מאירופה גם הפכה אותו למטרה קלה, אבל המאמן מצידו שמר על פאסון מקצועי.

2 צפייה בגלריה
לוקאס ונטורה בפעולה
לוקאס ונטורה בפעולה
לוקאס ונטורה בפעולה
(צילום: הרצל יוסף)

"מגיע לרן קרדיט על העבודה השקטה שלו", אומר גורם במועדון. "אנחנו נדע שהשידוך הזה מושלם באופן סופי כשנשמע את כל היציע מעודד אותו. אנחנו מאמינים שגם זה יגיע".
במועדון הביעו אכזבה מסוימת שקצת פחות מ־9,000 אוהדים הגיעו למשחק הבית. "יש נסיבות מקלות", התייחסו לכך בקבוצה, "אמנם יש שקט בבאר־שבע אבל אלה לא ימים רגילים. אנחנו מאמינים שהקהל יצביע ברגליים אם הקבוצה תמשיך להיראות טוב. הפועל באר־שבע צריכה לשחק כל משחק בית, בלי קשר ליריבה, מול איצטדיון מלא. זה הכוח שלנו".

מחווה לקנגאווה


בהמשך לשבועות האחרונים, שני שחקנים ששוב קיבלו מחמאות רבות הם קינגס קנגאווה ולוקאס ונטורה, שמרכיבים ביחד מרכז שדה עוצמתי. תוסיפו לשניים האלה את היכולת הטובה של אליאל פרץ, את ההתלהבות שמביא איתו הרכש החדש דן ביטון, ואת הקרדיט שמקבל אמיר גנאח מהמאמן, ותקבלו מתכונת לקבוצה עם פוטנציאל גדול במיוחד.
אחד מרגעי השיא במשחק האחרון היה בדקה ה־87, כשרן קוז'וך החליט לעשות מחווה לקנגאווה והורה על החלפתו. בספסל הסבירו את המהלך בכך שהמאמן ידע איזו תגובה יקבל קנגאווה מהאוהדים. 9,000 האוהדים ביציע, כולל כמה עשרות שהגיעו מחיפה, נעמדו על רגליהם והריעו ממושכות לשחקן הזמבי, שרבים מחשיבים אותו כיום בצדק לשחקן הטוב ביותר שהגיע להפועל באר־שבע בשנים האחרונות.
מכבי תל־אביב ומכבי חיפה משלמות על שחקן בסדר גודל של קנגאווה מעל מיליון יורו דמי העברה, ועוד סדר גודל של חצי מיליון יורו שכר. באר־שבע, אחרי כמה נפילות בבחירת השחקנים הזרים, שילמה על קנגאווה 350 אלף יורו דמי העברה ושכרו נע על ציר 300 אלף יורו. מכל כיוון שלא בוחנים את זה, מדובר בשיחוק ענק של המועדון.
לגבי ונטורה - קחו את המספרים שנכתבו על קנגאווה, תורידו בין 25 ל־30 אחוז ותקבלו את המספרים מאחורי ההעברה של הברזילאי, שמשלים את קנגאווה בצורה מצוינת בקישור.
הלדר לופס הוותיק והמצוין אמר לנו לאחר המשחק מול הפועל חיפה: "אם ונטורה היה איתנו באירופה, היינו היום בשלב הבתים".
בחזרה לגנאח. הקשר הצעיר כבש את השער הראשון של הקבוצה במשחק מול הפועל חיפה והוכיח שוב שיש לו יכולת הכרעה שאין לשחקנים רבים בקבוצה. "אמיר פתח את המשחק האחרון בצורה מהוססת, אבל מה ששלו שלו", אמרו שחקנים בקבוצה. "אם הוא לא היה כובש את השער הראשון, המחצית השנייה הייתה יכולה להיראות אחרת לגמרי. הוא שחרר המון לחץ. יש סביבו שחקנים מצוינים עם הרבה ניסיון שהוא יכול ללמוד מהם, וזו יכולה להיות עונה מאוד משמעותית בהתפתחות שלו כשחקן".
"אני עובד בזמן האחרון על משחק בשתי הרגליים", סיפר גנאח לאחר המשחק. "זה היה חד משמעית המשחק הכי טוב שלנו העונה. התחושה היא שאנחנו מתקדמים ממשחק למשחק".
למרות שלא ספגה שערים במשחק מול הפועל חיפה, בקבוצה מודעים לכך שעדיין קיימת בעיה עם מרכז ההגנה. מתן בלטקסה אמנם השתלב היטב ואור בלוריאן נותן את המאה אחוז שלו בכל משחק, אבל לא בטוח שלטווח הארוך זה מרכז ההגנה שבאר־שבע יכולה להיות שקטה איתו.
במועדון מבינים שהמחשבות להחתים בלם בהעברה חופשית לא נראות כרגע ריאליות, ולכן לפחות עד תחילת חלון ההעברות של חודש ינואר הקבוצה תרוץ עם שחקני הסגל שיש לה. מיגל ויטור, שהחל בינתיים באימוני ריצה בלבד, לא צפוי לחזור בזמן הקרוב ובשלב זה יש לקבוצה את בלטקסה, בלוריאן ואיתן טיבי שמתאושש מפציעה.
במשחק האחרון חל שיפור במשחק ההגנה. נראה שבלטקסה מצליח לגרום לשחקנים סביבו להיראות טוב יותר. בליל ראשון השבוע גם המגן הימני, גיא מזרחי, שלא בדיוק בלט מתחילת העונה, נראה טוב יותר ואף בישל את השער השלישי של הקבוצה. גם אור בלוריאן שהתאושש מהפגיעה בראשו רשם משחק טוב מאוד.

לשבור את הראש


לבאר־שבע יש לו"ז נוח מאוד על הנייר בשבועות הקרובים. בגלל החלפת הביתיות עם הפועל חיפה יוצא שהקבוצה תארח במחזור הבא משחק בית שלישי ברציפות, הפעם מול הפועל ירושלים שאמנם רשמה ניצחון בכורה בליגה, אבל עדיין נחשבת לאנדרדוגית ברורה במשחק מול הקבוצה של קוז'וך.
לאחר מכן תצא הקבוצה למשחק חוץ מול מכבי פתח־תקווה, תארח את בני ריינה, ומחזור לאחר מכן תפגוש את מ.ס אשדוד. במחזור העשירי הקבוצה תצא למשחק חוץ מול עירוני טבריה.

קראו גם:

מבחינת סגל הקבוצה, רועי גורדנה ותומר יוספי קרובים מאוד להחלמה מלאה ולחזרה לפעילות. התחרות בין השחקנים צפויה לעלות מדרגה בשבועות הקרובים ועל כך אמר קוז'וך: "התפקיד שלי הוא גם לשבור את הראש בבחירת השחקנים הטובים ביותר".
ואם תחרות על מקום בהרכב, אז על המגרש קיימת גם תחרות לגבי ביצוע כדורים חופשיים. לקבוצה יש כיום לא מעט שחקנים שיכולים לבעוט בעיטות חופשיות: דן ביטון, אמיר גנאח, קינגס קנגאווה, אליאל פרץ ואחרים. כשיש מצב נוח ליד שער היריבה מתקבצים ליד הכדור מספר שחקנים ולעיתים זה נראה פחות טוב.
"אני לא כותב על הלוח מי יבעט את הכדורים החופשיים", אמר המאמן לאחר המשחק האחרון. "בעיניי חלק מתהליך התבגרות ושדרוג הוא ויתור על אגו ואני מצפה שהשחקנים יחליטו ביניהם מי יבעט".
באשר לבעיטות עונשין מ־11 מטר, קוז'וך השיב: "כאן יש החלטה, הלדר לופס".