לא שקט בהפועל באר שבע. בתוך חודש ויומיים האדומים רושמים שני הפסדים צורמים לירוקים מהכרמל, אך נראה שמה שבאמת צריך להדאיג את קברניטי המועדון הוא הקרע שנוצר בין הקהל לשחקנים. במסיבת העיתונאים לאחר המשחק אליניב ברדה נראה אמוציונלי מאוד ולצד ההסבר על הרצון לגשת לקהל ולהוקיר תודה המאמן לא חסך בביקורת.

4 צפייה בגלריה
ברדה. מבחינתו החלוץ שמשחק בארה"ב מתאים לו
ברדה. מבחינתו החלוץ שמשחק בארה"ב מתאים לו
אליניב ברדה. לא ככה רצו לסיים את העונה בטרנר
(צילום: הרצל יוסף)

"קודם כל אני מתנצל ואני מרגיש נורא", אמר אליניב ברדה בתחילת דבריו, "גם כשהתוצאה הייתה לא טובה האוהדים לא הפסיקו לעודד והיה חשוב שהשחקנים ילכו להוקיר תודה. בדיעבד זה אולי יצר טריגר והקהל פרק תסכול. אסור שתהיה אווירה כזאת רעילה בטרנר אלא להפך", אמר ברדה.
לאחר שריקת הסיום השחקנים התקרבו ליציע הדרומי כדי להודות לקהל, אך האוהדים הגיבו בשריקות בוז וקראו לשחקנים שלא לבוא. מספר אוהדים אף ניסו לפרוץ למגרש, אך נבלמו על ידי כוחות האבטחה.
למרות האווירה המתוחה ברדה והשחקנים בחרו שכן להתקרב ליציע ומיגל ויטור, רועי גורדנה והלדר לופס גם שוחחו עם ראשי ארגון האוהדים במטרה להתנצל ולהוריד את גובה הלהבות. ככל הנראה, הטריגר להמשך העימותים היה לאחר שרותם חטואל התקרב ליציע, ספג קללות ושריקות בוז והורחק מהאזור על ידי כוחות האבטחה.

4 צפייה בגלריה
רותם חטואל. הזעם של האוהדים הופנה גם כלפיו
רותם חטואל. הזעם של האוהדים הופנה גם כלפיו
רותם חטואל. הזעם של האוהדים הופנה גם כלפיו
(צילום: דניאל כהן)

"לפעמים הזיכרון של האנשים הוא נורא קצר", המשיך ברדה, "לפני שחזרתי לארץ אני זוכר שבאר שבע נשארה ליגה במחזור האחרון במשך שתי עונות. יש לנו כאן מעל עשור של דברים טובים והזיכרון להתרגל לדברים טובים הוא קל. אני אומר לעצמי ולשחקנים שאסור לשכוח מאיפה באנו ומאיפה הכל התחיל", הוסיף המאמן כביקורת כלפי הקהל.
כאמור, משחק הבית האחרון העונה של הקבוצה היה מעין חזרה גנרלית ראשונה לקראת גמר הגביע ביום חמישי הבא (30.5). האדומים, שלא נמצאים בתקופה טובה, רצו להתחיל לייצר מומנטום חיובי לקראת גמר הגביע, אך תוכניות לחוד ומוציאות לחוד. "היינו מאוד פסיביים בדקות הראשונות וספגנו שער ממצב נייח ואז השתלטנו על המשחק.

4 צפייה בגלריה
רועי גורדנה ניגש לקהל. השחקנים רצו להוקיר תודה לאוהדים
רועי גורדנה ניגש לקהל. השחקנים רצו להוקיר תודה לאוהדים
רועי גורדנה ניגש לקהל. השחקנים רצו להוקיר תודה לאוהדים
(צילום: דניאל כהן)

"למרות זאת ספגנו את השער השני אבל אז הצלחנו לחזור ל2:1 ואז ספגנו עוד גול. למרות זאת ירדנו למחצית בתחושה שאפשר לעשות את זה. אם אנטוניו ספר היה מבקיע בתחילת המחצית השניה יכול להיות שהיינו מדברים עכשיו אחרת. זה הזכיר לי את המשחק בסמי עופר לפני חצי הגמר. אני לא רוצה להשתמש בתירוצים".
ראוי לציין כי לאחר המשחק יצא גיא פרימור, מנכ"ל המועדון, מחוץ לאזור המשרדים של אצטדיון טרנר ושוחח ארוכות עם האוהדים. על פי עדי ראייה במקום פרימור שמע את הביקורות וענה בנחת לאוהדים המתוסכלים.
בסל הדברים החיוביים שהאדומים יכולים לקחת איתם מהמשחק נמצא הבטחת המקום השלישי והכרטיס לאירופה לעונה הבאה, לאחר שגם הפועל חיפה רשמה הפסד. "לא ככה רצינו להבטיח את המקום השלישי, אבל אנחנו עדיין במקום השלישי ואנחנו בגמר הגביע".

4 צפייה בגלריה
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו
(צילום: דניאל כהן)

עוד בענייני חדשות טובות: בקבוצה הופתעו מאוד לראות את מריאנו בריירו על הדשא. הקשר היהודי-ארגנטינאי הפתיע כשהצליח לחזור לאחר שתי התערבויות כירורגיות וזכה למחיאות כפיים מהקהל כשערך אימון נוסף לאחר המשחק. בקבוצה ציינו לטובה גם את גיא בדש שחזר מפציעה ארוכה.
מי שלא צפויים לחזור עוד העונה הם אנדרה פוקו ושי אליאס. פוקו חזר להתאמן, אך נמצא תחת השגחה רפואית וממתין לתוצאות של בדיקות רפואיות שעבר. שי אליאס סיים את העונה לאחר שעבר ניתוח בברכו.

קראו גם:

מי שעדיין מתנדנד הוא החלוץ ארתור שושנאצ'ב שסובל מרגישות במפשעה. החלוץ הקזחי כבר תפס לעצמו מקום של קבע בהרכב ומי שצפוי להמשיך במקומו ב-11 הוא רותם חטואל.