בסביבתה הקרובה של בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת, לא אהבו את התגובות שפורסמו בכמה אתרי ספורט וברשתות החברתיות בעקבות מכירתם של רמזי ספורי ושגיב יחזקאל.
3 צפייה בגלריה
ברקת. "לא הוגן ולא ראוי"
ברקת. "לא הוגן ולא ראוי"
ברקת. "לא הוגן ולא ראוי"
(צילום: דניאל כהן)
"להגיד שאלונה מבצעת מכירת חיסול זה הדבר הכי לא רציני", אמר מקורב לבעלים של הפועל באר־שבע. "איך אפשר להגיד מכירת חיסול על מישהי שמביאה מהבית בכל שנה 20 מיליון שקל? זה לא נכון, לא הוגן ולא ראוי".
בסביבתה של ברקת הזכירו כי באר־שבע מכרה בקיץ פחות שחקנים ממכבי תל־אביב וממכבי חיפה, והדגישו כי ברקת פעלה עד לסגירת חלון ההעברות ללא ליאות ובמגבלות הזמן כדי להתחזק תוך רצון להשקיע סכומי כסף לא קטנים.
קראו גם:
גורם במועדון אמר אתמול (רביעי) בערב, אחרי סגירת חלון ההעברות, כי ברקת שוב הוכיחה שהקבוצה חשובה לה, ושהיא פעלה במלוא המרץ ולא היססה לשלם סכומי כסף גדולים כדי להתחזק.
במועדון גם אמרו כי רכישתו של איילון אלמוג תמורת כ-600,000 יורו והחתמתו לארבע עונות, השאלתו של אדריאן פאון לסכנין תוך התחייבות לשלם חלק משכרו, והניסיון לצרף ברגע האחרון שחקן זר רק מעידים כי ברקת פועלת מסביב לשעון כדי לשדרג את הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
אלמוג. חתם לארבע עונות
אלמוג. חתם לארבע עונות
אלמוג. חתם לארבע עונות
(צילום: הפועל "ויקטורי" באר-שבע)
למרות הביקורת הרבה ברקת לא מצטערת ולו לרגע על מכירתם של ספורי ויחזקאל לקבוצת אנטליהספור מהליגה הראשונה בטורקיה.
יכול להיות שהמועד בו פורסמה עסקת מכירתו של יחזקאל, בערב שישי שעבר, כאשר המוני בית ישראל סועדים את ארוחת חג ראש השנה, גרם לדרמה הגדולה, אבל כאשר מפרקים את העסקה לגורמים ניתן להבין מדוע היא יצאה אל הפועל.
מבחינת המועדון ספורי לא היה אמור להישאר בקבוצה, במיוחד אחרי שהכה את שי אליאס במהלך משחק שש־בש. מעבר לכך, השחקן היה בשנתו האחרונה בחוזה, ובבאר־שבע לא היססו למכור אותו כדי להכניס כ־300 אלף יורו לקופת המועדון.
בהסכם בין אנטליהספור לבאר־שבע יש סעיף בו מצוין כי הקבוצה מישראל תקבל תמורה בהתייחס למספר המשחקים שספורי ישחק וכן אחוזים ממכירה עתידית.
יחזקאל לא היה בתוכניות של המועדון להימכר, אבל כשמגיעה הצעה בסדר גודל שכזה אי אפשר להגיד לא, במיוחד כאשר השחקן משתוקק להתקדם מקצועית וגם כלכלית.
3 צפייה בגלריה
יחזקאל. חזר לחיים בעמדת המגן הימני
יחזקאל. חזר לחיים בעמדת המגן הימני
יחזקאל. אז סוף העונה שעברה השחקן הביע רצון לצאת לקבוצה בחו"ל
(צילום: דניאל כהן)
במועדון ציינו השבוע כי מאז סוף העונה שעברה השחקן הביע רצון לצאת לקבוצה בחו"ל. ברגע שהחלה ההתעניינות מצד הקבוצה מטורקיה היה ברור שבאר־שבע לא תעמוד בדרכו.
בתחילת המשא ומתן הטורקים הציעו סכומים נמוכים יחסית שנדחו על הסף על ידי אנשי באר־שבע. לאט לאט אנשי אנטליהספור העלו את ההצעה עד שזה הגיע למספר שהשתלם לבאר־שבע: כ־1.2 מיליון יורו עבור שחקן שהחל מינואר הקרוב יכול לנהל משא ומתן עם כל קבוצה ולהשתחרר בסוף מאי 2024 ללא תמורה.
השתייכותם של ספורי ויחזקאל לסגל נבחרת ישראל נתנה לטורקים עוד דרייב בדרך לביצוע העסקה.
יחזקאל קיבל את חולצת ההרכב במשחקים מול רומניה ובלארוס בעקבות הפציעה של ליאל עבדה, כך שהיה לו הרבה מזל בקטע הזה.
בשוק הישראלי המועמד המועדף על הקבוצה לחיזוק היה איתמר שבירו, אבל העסקה נפלה בתחילת השבוע בגלל היבטים כספיים.
איזי שרצקי, הבעלים של קריית־שמונה, דרש שני מיליון שקל ואחוזים ממכירה עתידית, בעוד בבאר־שבע היו מוכנים לשלם מיליון שקל לצד אחוזים ממכירה עתידית.
ביום שני שבירו חתם במכבי נתניה, ששילמה תמורת החלוץ 1.8 מיליון שקל וגם התייחבות לתשלום 30 אחוז במקרה של מכירתו בעתיד.