עדן שמיר לא יהיה בעונה הבאה חלק מהפועל באר שבע. לדברי חבריו הקרובים של השחקן, הוא נפגע מאוד מהתנהלות הפועל באר שבע בעניינו. "אחרי שתי קדנציות מוצלחות ואקזיט כאשר נמכר לבלגיה, הוא ציפה ליחס הולם יותר מהקבוצה", אומרים בסביבתו של השחקן.
2 צפייה בגלריה
שמיר. נפצי בחצי השנה האחרונה פעמיים בשרירי הארבע ראשי
שמיר. נפצי בחצי השנה האחרונה פעמיים בשרירי הארבע ראשי
עדן שמיר
(צילום: הרצל יוסף)

להפועל באר שבע היתה אופציה לממש את החוזה של שמיר לעונה שלישית, אך בצוות המקצועי החדש בחרו שלא להמשיך עם השחקן.
נכון להיום, שמיר עדיין לא מצא קבוצה חדשה. מקורביו מספרים כי העיתוי שבו נמסרה לו ההודעה הוא זה שפגע בו יותר מכל.
"הודעת אי מימוש האופציה הגיעה בשעה 22:00 בלילה של ה־15 ביוני, כאשר תום המועד היה בדיוק שעתיים לאחר מכן", הם מספרים. "לא הייתה הכנה מוקדמת או רמז לכך שהאופציה עליו לא תמומש וההודעה הזאת תפסה אותו בהפתעה גמורה".
שמיר המתין להבהרות או לשיחת טלפון מאנשי המועדון, אך שיחה כזו לא הגיעה. כתוצאה מכך, פינה בסוף השבוע שעבר את הדירה השכורה בבאר־שבע ועבר לגור עם חברתו, הג'ודאית גפן פרימו, באזור השרון.

"עדן לא סוגר את הדלת"


בשיחות סגורות הלין שמיר כי הרושם הכללי שנוצר סביבו, כאילו הוא עומד לקבל סכומים גבוהים וחריגים בנוף הפועל באר שבע, אינו מדויק. "עדן ישמח להישאר בקבוצה", אומרים חבריו. "הוא בטח לא סוגר את הדלת, ואם יימצא העמק השווה והקשר יחודש, הוא ייתן את העדיפות הראשונה לבאר־שבע".
מבחינת השחקן, העדיפות היא לשחק בחו"ל או באחת מקבוצות הצמרת בישראל. מקורביו סיפרו כי הוא קיבל הצעות מכובדות מקבוצות הדרג השני בליגת העל, אך הוא מבקש להמתין להצעה שתתאים לו, למרות שהקבוצות מתחילות בהכנות ומגבשות את הסגל שלהן.
במקביל לנתק עם שמיר, הפועל באר שבע גיששה אצל אקס מכבי תל־אביב, דן גלזר, שלבסוף סגר בליגה הרוסית.
מבחינת הראייה של הצוות המקצועי, גלזר, שמוגדר כשחקן קישור אחורי, היה פחות מתאים להחליף את שמיר שמוגדר כקשר התקפי יותר. גלזר משחק כשחקן 6 ופחות 8, והיה יכול אולי להיות גיבוי לרועי גורדנה, אם המאמן ירצה לשחק עם שני קשרים אחוריים. ההערכה היא שתומר יוספי ישחק על המשבצת של שמיר בעונה שעברה.
גלזר הוא דוגמה טובה לחיסרון הישראלים הטובים שיש בשוק ההעברות. זה לא סוד שהפועל באר שבע רוצה להתחזק ובמצב הנוכחי גם גלזר, שעליו שעל שירותיו ויתרו במכבי תל־אביב לפני שנה, נחשב לאופציה טובה מאוד, אבל לבסוף הוא העדיף כאמור לחתום בניז'ני נובגורוד מהליגה הרוסית.

מחפשים בלם זר


קצת מוזר לכתוב את זה במבט מהצד, אבל במועדון מקווים שהשדרוג הגדול בסגל יגיע בעיקר ממשבצות הזרים, למרות שהקבוצה לא התקדמה בנושא הזה.
מקבלי ההחלטות במועדון וצוות הסקאוטינג החדש מרכזים מאמצים כדי למצוא שחקנים מתאימים שישדרגו את הסגל. בעניין זה חשוב לציין כי לראשונה מזה שנים ארוכות, מנכ"ל המועדון, כעת מדובר בגיא פרימור, נמצא במחנה האימונים של הקבוצה מהיום הראשון ועד היום האחרון.
לפני שהחל לעבוד בהפועל באר־שבע, עבד פרימור עשר שנים בסוכנות שחקנים שביצעה הרבה עסקאות בכדורגל הישראלי, ולכן הוא זה שמרכז את משימת איתור והחתמת השחקנים הזרים. לפחות השבוע, הוא טרם הצליח לבצע עסקה משמעותית מבחינת המועדון, כזו שתדליק את האוהדים שמצידם רואים קבוצות אחרות מתחזקות בזמן שבבאר־שבע משמרים את הקיים ואפילו פחות מזה.

2 צפייה בגלריה
פוקו. "נרגש לפתוח פרק חדש בקריירה שלי"
פוקו. "נרגש לפתוח פרק חדש בקריירה שלי"
אנדרה פוקו
(צילום: הפועל "ויקטורי" באר-שבע)

החידוש המרכזי בסוגיית הזרים היא מלחמת ההתשה בין המועדון לאנדרה פוקו. עוד בשבוע שעבר יצר פוקו קשר עם ראשי המועדון לאחר תקופה של נתק וביקש לחזור לאימונים. בבאר־שבע השיבו לזר מגמביה כי בשלב זה הוא מתבקש להמתין בביתו והוא יעודכן בהמשך על מעמדו. במקביל, בדקו בהנהלה את הנהלים של התרת החוזה אפשרית מולו על רקע אי התייצבותו לפתיחת האימונים, אלא שגורמים באופ"א הבהירו כי המועדון צפוי להיתקל בקשיים אם יבקש להתיר את ההסכם עם פוקו.
"אם השחקן ייאחז בסיבה שבישראל יש מצב מלחמה, ולכן חשש להגיע, לא ניתן להכריח אותו להגיע ולא ניתן לבטל את ההסכם מולו", נמסר לראשי המועדון.
זה לא סוד שבמועדון מעוניינים לשחרר את פוקו על מנת לפנות משבצת לשחקן זר. בשלב זה מתנהל בין הצדדים מאבק כוחות, כשהשאלה היא מי ימצמץ ראשון. התרחיש האופטימלי מבחינת באר־שבע הוא שפוקו ימצא קבוצה אחרת, אבל כנראה שבשלב זה אין קבוצה שתשלם לשחקן את החוזה שיש לו בבירת הנגב. בבאר־שבע גם לא פוסלים אפשרות לשלם לשחקן פיצוי כספי סביר כדי להשתחרר מהחוזה איתו. התרחיש הפחות אופטימלי הוא שפוקו לא ימצא קבוצה אחרת, ובין הצדדים תתפתח מלחמת התשה.

קראו גם:

כרגע יש בסגל מקום אחד בלבד פנוי לשחקן זר, על המשבצת שפינה אימראן עומאר. העדיפות הראשונה היא להחתים בלם זר שימלא את מקומו של מיגל ויטור ובהמשך ישחק לצידו. הזר החדש אמור לבוא על פי התוכניות במקום פוקו, וזר נוסף, כל על פי התוכניות, יחליף את אנטוניו ספר או את ארתור שושנאצ'ב.
גורמים במועדון לא הסתירו השבוע את כוונתם ורצונם למכור את אנטוניו ספר אם וכאשר תגיע הצעה מעניינת. על פי ההערכות, במועדון מדברים על סכום של 700 אלף יורו לפחות שאיתו ניתן יהיה להתקדם, אם במקביל יימצא שחקן מתאים במקומו.
ספר, שלא סיים את העונה שעברה בצורה טובה, היה אחד השחקנים הבולטים במחנה האימונים של הקבוצה. הוא כבש שלושער במשחק האימון הראשון של הקבוצה בניצחון 1:4 על גורניק לצ'נה מהליגה השנייה בפולין, וגם במשחק השני בו הקבוצה נוצחה היה מהשחקנים היותר טובים על הדשא.
הבעלים של המועדון, אלונה ברקת, ששהתה במחנה האימונים וצפתה בשני המשחקים הראשונים, לא תמהר למכור את ספר אלא אם יהיה מדובר בעסקה משתלמת למועדון ובתנאי שיימצא לו מחליף.
אז למה נראה שבבאר־שבע הדברים תקועים לעומת קבוצות הצמרת האחרות? חשוב לציין שהפועל באר־שבע פועלת בשווקים שונים מאלה שבהם פועלות מכבי תל־אביב ומכבי חיפה. שתי האחרונות מחפשות שחקנים ששוויים בדמי ההעברה הוא מיליון יורו ושכרם נאמד בחצי מיליון יורו בעונה. באר־שבע, לעומת זאת, עובדת בשוק בו מחפשים בעיקר שחקנים חופשיים או כאלה שיגיעו בדמי העברה סבירים ושכר שלא עולה על 250 אלף יורו בעונה.