ההחלטה של מנהלת הליגה להחזיר לפעילות את ליגת העל בכדורסל תחת מגבלות שהטיל עליה משרד הבריאות גרמה למועדונים להתחיל לעבוד. גם בהפועל באר שבע מתכוננים במרץ כבר כמה ימים על מנת לשוב לפעילות לקראת חידוש המשחקים בסוף חודש יוני.
3 צפייה בגלריה
רמי הדר. יצליח להגיע לפלייאוף?
רמי הדר. יצליח להגיע לפלייאוף?
רמי הדר. יצליח להגיע לפלייאוף?
(הרצל יוסף)
על פי המתווה שהוסכם עליו, הקבוצות בליגת העל ידאגו להחזיר את הזרים והמתאזרחים לישראל לא יאוחר מה-17 למאי על מנת שייכנסו לבידוד של שבועיים. כידוע במנהלת טרם קיבלו החלטה באיזה מתווה תימשך הליגה שאמורה להסתיים לקראת סוף יולי.
אפשרות אחת מדברת על חמישה משחקים והשניה על שבעה משחקים לכל קבוצה. בשני המתווים באר שבע אמורה להישאר בליגה ללא בעיות מיוחדות מכיוון שהפער בינה לבין האחרונה, מכבי אשדוד עומד על ארבעה משחקים.
בסיטואציה מסוימת, במידה והדברים על הפרקט יזרמו כשורה, במתווה של שבעה המשחקים יכול להיות תסריט שלפיו הקבוצה אף תסיים בחלק העליון של הפלייאוף התחתון ותעפיל לפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
סטיב זאק. יחזור לבאר שבע
סטיב זאק. יחזור לבאר שבע
סטיב זאק. יחזור לבאר שבע
(הרצל יוסף)
ראשי המועדון יצרו קשר עם השחקנים הזרים וכמו שזה נראה כרגע רק שניים מחמשת הזרים שהיו חתומים בקבוצה יחזרו לפעילות במסגרת הליגה מחודשת. טיילור ברון שהצטרף רק שבועיים לפני הפסקת העונה לא צפוי לשוב לישראל בשל פציעה ממנה הוא סובל.
כמו כן, גם הרכז, טי. ג'יי. וויליאמס שעזב את ישראל פצוע ולא נטל חלק במשחק הליגה האחרון של הקבוצה, נגד עירוני נס ציונה, טרם החלים מהפציעה והוא לא יצטרף.
הסנטר, סטיב זאק והגארד/פורוורד, ג'ון פטרוסלי אמורים לעלות על הטיסה מארצות הברית לישראל. גם הפורוורד דשון באטלר שביקש תחילה להישאר עם משפחתו, אך בסופו של דבר שוכנע לשוב וצפוי להצטרף.
יחד איתם יחזור גם הקפטן ספנסר וייס שיחד עם בן אייזנהרט, עמית שמחון ועדי כהן סבן יהוו את השלד של הקבוצה. ההגעה של השחקנים סוכמה ועתה נותר לסגור רק את הפרטים הטכניים של החזרה לישראל.
3 צפייה בגלריה
דשון באטלר. ביקש להישאר עם משפחתו
דשון באטלר. ביקש להישאר עם משפחתו
דשון באטלר. שוכנע לחזור
(הרצל יוסף)
"קיבלתי שיחה מאנשי באר שבע שבישרו לי על החזרה של הליגה", סיפר אתמול, (שבת), סטיב זאק שכידוע החל לעבוד באחד מפסי ההעמסה של ענקית השילוח העלמית, אמזון. "אני יודע שעכשיו סוגרים עניניים שקשורים לכסף ותקציבים שיגיעו למועדון וכשיהיו תשובות נעלה על הטיסה לישראל. זה נראה מצחיק שלפני הטיסה שלנו לארצות הברית פינינו את הדירות, מסרנו את הרכבים וסגרנו את חשבונות הבנק שלנו ועכשיו צריך לעשות את כל זה בשביל חודשיים", סיכם הסנטר האמריקאי.
כמו כן, במועדון מבינים רוב הקבוצות ב"אותה סירה" מבחינת כמות הזרים שלא יחזרו לישראל כשההערכה הקיימת מדברת על כך שרוב הקבוצות ישחקו עם שניים עד שלושה זרים ולכן בצוות המקצועי והניהולי שקדו על פתרונות יצירתיים שיעזרו לקבוצה להתמודד עם הסיטואציה.
"אנחנו רוצים לראות מה אפשר להוציא מהעונה הזאת", אמרו גורמים בכירים במערכת. "זאת הולכת להיות ליגה בעיותית מאוד מכמה וכמה סיבות. מבחינה ספורטיבית קשה לדעת איך הליגה תראה בלי כל הזרים שנמצאים עם הקבוצות וגם הסגלים חסרים בגלל פציעות שבטוח יגיעו והרבה. לחלק גדול מהקבוצות לא תהיה באמת מטרה ספורטיבית לשחק בשבילה".
גם הפן הכלכלי מטריד במיוחד את אנשי באר שבע כמו את יתר המועדונים בליגה שלא קיבלו את כל ההקצבות עליהן סוכם בפתיחת העונה. "זה ללא ספק עול כלכלי גדול מאוד על המועדון בהיעדר הכספים שהקבוצה היתה אמורה לקבל מכל הגורמים", הסבירו בבאר שבע. "אמנם המנהלת הודיעה שתעביר סכום כסף מסוים אך זה כסף לתפעול ולא לשכר השחקנים ויתר ההוצאות".
פורסם לראשונה: 09:16, 10.05.20