קשר הפועל באר שבע, ז'וסוואה פשקיירה עמד אמש (רביעי) לדין בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בשל הטענה ליריקה כלפי שחקן מכבי תל אביב אבי ריקן במהלך המשחק בין שתי הקבוצות ביום שני האחרון. בית הדין החליט הבוקר (חמישי) להרחיק את ז'וסוואה מארבעה משחקים בפועל והוא ייעדר גם ממשחק הגביע בעוד שבועיים מול מכבי תל אביב. הפועל באר שבע תערער על ההחלטה.
כזכור, ז'וסוואה טען שלא ירק ואף פרסם פוסט ברשתות החברתיות, אבל העמדתו לדין נעשה על סמך מצלמות הטלוויזיה למרות ששופט המשחק גל לייבוביץ' לא ראה את האירוע שנעלם גם ממצלמות שופטי המסך. "מדובר במעשה מבזה ומשפיל שנעשה מאחורי גבו של השחקן במטרה לפגוע בו", נכתב בפסק הדין, "אם זו לא היתה העמדה ראשונה שלו לדין העונש היה קשה יותר".
קראו גם:
מהפועל באר שבע נמסר בתגובה: "קיבלנו באכזבה את החלטת בית הדין לשפוט את זוסואווה ללא סמכות, בניגוד מפורש להוראות תקנון המשמעת של ההתאחדות שאומרת שלא ניתן לשפוט שחקן על עבירה ששופט המשחק התערב והכריע בה, ובניגוד לראיות המצולמות מכל 9 מצלמות הטלוויזיה שצילמו את האירוע בתוספת זווית הצילום עליה הסתמך הדיין בהחלטתו. אין איש בעולם שראה יריקה של זווסוואה - כולל אבי ריקן עצמו, כפי שהעיד וכולל שופטי ה-VAR שקבעו פה אחד שלא הייתה יריקה. המועדון מכבד את מערכת המשפט אבל ייאבק בכל האמצעים המשפטיים שעומדים לרשותו נגד העוול שנעשה לשחקן".
המאמן הזמני, אליניב ברדה הורחק משני משחקים בפועל ונקנס ב-2,500 שקלים בגלל התנהגותו במהלך המשחק מול הפועל חדרה והעימות שלו עם השופט נאאל עודה, מתוכם ריצה כבר אחד בהפסד לבני סכנין ולכן הוא לא יוכל לעמוד על הקווים במשחק בשבת מול הפועל כפר סבא.
פורסם לראשונה: 11:06, 04.02.21