מועדון הכדורסל של הפועל באר שבע נמצא בצומת דרכים חשוב. ההחלטה של מנהלת הליגה לחדש את העונה בעוד כחודש הכניסה את המערכת של האדומים ללחץ גדול מאוד בשל העובדה כי הכספים שאמורים היו להיכנס לקופת המועדון עדיין לא התקבלו כחלק ממשבר נגיף הקורונה.
3 צפייה בגלריה
(כפיר ארזי (משמאל) עם רמי הדר. מתקשים מאוד. צילום: הרצל יוסף)
התוצאה הישירה של הקשיים באה לידי ביטוי במשימה להחזיר לישראל את השחקנים הזרים שעזבו את הארץ לאחר הפסקת הליגה. בימים האחרונים התברר כי למרות שהושגו הבנות עם סטיב זאק, השחקן מעדיף כרגע לוותר על החזרה לישראל בשל שינוי במתווה הליגה שקיבלה המנהלת שצמח מ-7 משחקים ל-11.
נכון לעכשיו, ארבעה שחקנים זרים של הקבוצה, (טי. ג'יי. וויליאמס, טיילור ברון, סטיב זאק ודשון באטלר), כבר הודיעו להנהלת הקבוצה שלא יגיעו לארץ ואילו ג'ון פטרוסלי עדיין לא החזיר תשובה ברורה אך ההערכה היא כי הוא שוחח עם חבריו ויסרב לשוב.
עיקר חששם של השחקנים נעוץ בעומס שייווצר עליהם במתכונת המשחקים הנוכחית כשגם הכניסה לבידוד לתקופה ארוכה כתנאי להשתתפות בליגה, והריחוק מהמשפחות שיישארו בארצות הברית משחק תפקיד מרכזי בהחלטתם.
3 צפייה בגלריה
סטיב זאק קולע.
סטיב זאק קולע.
סטיב זאק קולע. לא צפוי לחזור לישראל
(הרצל יוסף)
בנוסף לכך חוסר הוודאות הפיננסית לגבי האיתנות הכלכלית של המועדון במצבו הנוכחי, מקשה מאוד על החתמת זרים חלופיים. הקושי הכלכלי נובע בעיקר מהיעדר תשובות ברורות בנוגע לתקציבים עתידיים שצפויה לקבל הפועל באר שבע כחלק מפיצוי הענף בשל המשבר העולמי. מצב זה עלול להוביל לתוצאות הרות אסון עבורו בטווח הארוך.
בתסריט האופטימי כפי שרואים אותו במערכת, המנכ"ל, תומר ירון והמנהל הספורטיבי, דניאל רביץ מצליחים לאתר מספר זרים שיסכימו להגיע בתנאים שבאר שבע יכולה להציע. בעצם ייווצר מצב שבו הקבוצה תיבנה כמעט מחדש, מה שיוביל קושי גדול בחיבור הסגל והשיטה בזמן הקצר שהוקצה לכך. במצב הזה הקבוצה ככל הנראה תיאלץ להילחם על מקומה בליגת העל עד הבאזר האחרון.
3 צפייה בגלריה
(תומר ירון ורמי הדר. מקווים שיעמדו במשימה. צילום: הרצל יוסף)
התסריט הפסימי מדבר על כך שלאור היכולות הכלכליות והסיטואציה הכספית הסבוכה, המועדון לא יוכל להעמיד סגל להמשך העונה כשהזמן לכך כבר דוחק בהם. כידוע, כל הזרים אמורים לנחות בישראל עד ה-17 במאי כדי להיכנס לבידוד. כרגע המצב הוא שהקבוצה לא מצליחה להעמיד סגל ובטח שלא בסד הזמנים שמיועד לכך.
מנכ"ל הפועל באר שבע, תומר ירון, אמר בתגובה: "בשתי היממות האחרונות מאז ההודעה על חידוש הליגה במתווה של 11 משחקים, ולא 7 כפי שדובר תחילה, אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי לבנות סגל ראוי שיוכל להופיע בכבוד ולייצג את העיר באר שבע בליגת העל. הקשיים הם לא רק אצלנו. אני יודע שיש עוד קבוצות שמתקשות מאוד יחד איתנו. אני עדיין אופטימי ומקווה מאוד שנצליח בימים הקרובים שנותרו לכך, לעמוד במשימה. נעשה את כל המאמצים שקשורים אלינו כדי למצוא פתרון לסיטואציה".