היכונו לדיסנילנד של באר שבע: עשר שנים לאחר החלטת ממשלה על הקמתו של הפארק התיירותי "נגב פארק" סמוך לבאר־שבע ולקיבוץ חצרים, הוצג השבוע, במסגרת כנס בינלאומי של משרד התיירות שנערך בתל־אביב, לראשונה בפני משקיעים פוטנציאליים כשלב מקדים לקראת שיווק הקרקע ליזמים.

1 צפייה בגלריה
הדמיית הפארק התיירותי שיקום ליד באר שבע
הדמיית הפארק התיירותי שיקום ליד באר שבע
הדמיית הפארק התיירותי שיקום ליד באר שבע
(צילום: דוברות מועצת בני שמעון)

הפארק התיירותי יכלול 7,000 דונם של שטח המשלב תיירות, מלונאות, אטרקציות ומסחר, והוא מפותח על ידי חברה משותפת לעיריית באר־שבע ולמועצה האזורית בני שמעון. בחודשים הקרובים ייצאו המכרזים לשיווק הקרקע, והצפי להקמת הפרויקט הראשון בפארק החדש הוא תוך ארבע עד חמש שנים.
כבר כיום פועל בשטח הפארק מסלול המירוצים הגדול בישראל וכן מרכז תעופה אזרחי המקיים פעילות אקסטרים של צניחה ולימודי תעופה. בימים אלה צפוי להיחתם ההסכם על פיתוח השלב השני של הפארק ותושלם העברה של כ־50 מיליון שקל מרשות מקרקעי ישראל לחברה המפתחת. לאחר הקמת כלל הפרויקטים בלב ב', יכלול הפארק מאות משרות חדשות בתחום התיירות והאירוח ויכניס מיליוני שקלים בשנה מארנונה לעיריית באר־שבע ולמועצת בני שמעון.
"הנגב פארק", אמר ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', "יהיה פארק האטרקציות הגדול ביותר במדינה ויכלול מלונות וכפר אירוח, אטרקציות של מים כדוגמת בריכות גלים, לונה פארק מתקדם ואטרקציות נוספות ומגוונות. הפארק, בשיתוף המועצה האזורית בני שמעון, יממש את הפוטנציאל העצום שבאזור ויהפוך למוקד משיכה של אטרקציות ופרויקטים לאומיים ובינלאומיים. אנו נלחמים להפוך את שדה התעופה שבמתחם הפארק (שדה תימן) לשדה תעופה לטיסות מאירופה והאזור. אנחנו שמחים על העניין שיזמים ומשקיעים מגלים בפארק, שיהפוך גם למוקד תעסוקה חשוב ומנוע צמיחה כלכלי חשוב לאזור".
קראו גם:
ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, ציין כי "אנחנו מממשים את הפוטנציאל של הנגב. מיקומו של פארק הנגב ואפשרויות ההגעה אליו, הופכות אותו לאתר אטרקטיבי למשקיעים מכל העולם. הפארק יהווה מוקד משיכה אדיר לנגב, יספק מקומות תעסוקה ואפשרויות פיתוח באזור. יש לנו מרחב עצום להובלת תיירות ייחודית שלא היתה כמוה בישראל, ואנו שמחים על האפשרות להביא את התיירים לאזורנו להכיר מקרוב את אחד המקומות היפים בארץ".