כשמטיילים בין הסמטאות הישנות בשכונה ג' בבאר־שבע מבחינים בבתים רבים שנבנו בשנות החמישים והשישים בשיטת מבנה אחד לשתי דירות. מבנים אלה נועדו לתת מענה להמוני העולים החדשים שהגיעו לבאר־שבע.
2 צפייה בגלריה
בניין חדש לצד מבנים ישנים בשכונה ג' באר שבע
בניין חדש לצד מבנים ישנים בשכונה ג' באר שבע
בניין חדש לצד מבנים ישנים בשכונה ג' באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
מדובר במבנה קרקע בו נמצאות למעשה שתי יחידות דיור עם חצר, לרוב אחת בקומת הקרקע, והשנייה עם כניסה מסביב. כששטח הדירות עצמן אינו גדול בדרך כלל.
בעידן ההתחדשות העירונית מסתמנת מגמה, ככל שהדבר תלוי בהסכמת הדיירים, של הריסת מבנים אלה לטובת הקמת מגדלי מגורים. המטרה היא לגרום לשינוי האזור, ולהביא לפיתוח סביבתי על ידי הפיכת השכונה לחדשה יותר, בין היתר כדי למשוך גם אוכלוסיות צעירות.
מודל כזה של פרויקט הוקם ברחוב ארלוזורוב, עם בניין בולט מבין המבנים הישנים המהווה אב טיפוס לתוכניות דומות בשכונה. באחרונה המליצה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בפני הוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית להריסת מבנה עם שתי יחידות דיור ברחוב השלום, כולל הריסת גדרות של החצר, על מנת להקים במקומו מבנה בן שבע קומות.

2 צפייה בגלריה
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

לדברי גורמים בוועדה המקומית, מדובר אמנם בהריסת מבנה אחד בשלב זה, אך המגמה היא בטווח הארוך לבנות באזור בניינים נוספים במקום אותם מבנים ישנים.
התכנית אושרה והומלצה בפני הוועדה המחוזית בכפוף להשלמת דרישות של הוועדה. על פי התוכנית, יוקם מבנה עד שבע קומות כאשר קומת הקרקע של המבנה תכיל שטח למסחר או תעסוקה, מועדון דיירים, לובי ושטח מוגן.
יש לציין כי בשכונה ג' התבצעו פרויקטים של פינוי־בינוי כחלק מהתחדשות עירונית, והיא בין השכונות הוותיקות בתחום ההתחדשות. פינוי בינוי התבצע בגוש עציון, ברחוב וינגייט ומיועד גם לרחובות אחרים.
בשל נגישותה של השכונה למוסדות משמעותיים כמו אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים "סורוקה" ומרכזים אחרים, השכונה מהווה מוקד משיכה לסטודנטים שנוכחותם תורמת לפעילויות תרבותיות ובילוי ומסייעת לקידום השכונה.

קראו גם:

"המיקום של שכונה ג' הוא בלב ליבה הפועם של באר־שבע, אבל לכולם ברור גם מה הבעיות בשכונה", אומר גורם בעיריית באר־שבע, "התחדשות עירונית, במקביל כמובן להגברת תחושת הביטחון של התושבים בחלק מהאזורים, תהפוך את האזור הזה לאטרקטיבי במיוחד, למרות שמדובר בשכונה ותיקה".