התוכנית "כרמית הרחבה דרומית" שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף מועצת מיתר, אושרה בימים אלה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הדרום.
1 צפייה בגלריה
פסולת ליד הבניינים בישוב כרמית
פסולת ליד הבניינים בישוב כרמית
פסולת ליד הבניינים בישוב כרמית
(צילום: פרטי)

במסגרת התוכנית מוצע להגדיל את היישוב ב־804 יחידות דיור בתמהיל משתנה של שתיים עד שש יחידות דיור בכל מגרש, כאשר הצפיפות הממוצעת היא שבע יחידות דיור לדונם.
אם תאושר התוכנית, תוקם שכונת מגורים חדשה ביישוב כרמית בשטח של כ־333 דונם הנמצא בתוך השטח של הרחבת מיתר. התכנון תואם את תוכנית המיתאר הכוללנית המקודמת הנמצאת בתהליכי אישור, ומייעדת את השטח למגורים בבנייה נמוכה עד שלוש קומות.
בשטח התוכנית עובר נחל, אשר התוואי שלו הגדיר את גבולות הבינוי ואת מערכת השטחים הפתוחים. במסגרת התוכנית, שתוכננה על ידי האדריכלים אילה רונאל ואור יוגב ממשרד "רונאל אדריכלים", ישולבו שבילים המיועדים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, לאורכה ולרוחבה של השכונה המוצעת. לצידי הדרך המרכזית בשכונה החדשה ישולבו שטחים נרחבים של שטחי ציבור פתוחים, מבנים ומוסדות ציבור בשטח כולל של כ־24 דונם.
מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, שי קרפ, ברך על ההחלטה להפקיד את תוכנית "כרמית הרחבה דרומית" בישוב מיתר, וציין כי "השכונה החדשה מוסיפה כ־800 יחידות דיור בתמהיל מגוון בשילוב שטחי ציבור ותוך התחשבות רבה בערכי הנוף הנמצאים באזור. התכנון האיכותי יסייע לפיתוח וחיזוק הישוב והסביבה".

פקקים ובעיות קליטה


בתוך כך, תושבים ביישוב כרמית מתנגדים בתוקף להרחבתו בטענה כי התשתיות ביישוב אינן מותאמות לסוג זה של האצת הבנייה. "לפני שרצים לקדם שיווק מגרשים, כדאי שיישפרו את התשתיות הקיימות כיום ביישוב", מלינים תושבים.

קראו גם:

"אנחנו משלמים ארנונה בגובה של יישוב יוקרתי במרכז הארץ, אבל הניראות בחלקים גדולים מאוד של היישוב היא של מחנה פליטים. פעם בשבועיים יש פה הפסקות חשמל ובעיות קליטה בגלל פגיעה בתשתיות. בבוקר יש פה פקק תנועה בגלל שכרגע יש יציאה אחת בלבד מהיישוב, ומתקיימות עבודות בדיוק בכניסה אליו בחניית בית הכנסת.
"יש פה שכונה שלמה שרק באחרונה החלו לבנות בה מדרכות. יש אזורים שלמים בהם יש פסולת בניין שזרוקה בצידי הדרך כבר תקופה ארוכה. ההודעה על שיווק המגרשים צריכה להיעשות בהדרגה, ולא מקדמת את ההתפתחות של היישוב".