האם ענף הנדל"ן בבאר־שבע מתעורר לאחר משבר הקורונה? מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מחירי הדירות הגדולות בבאר־שבע עלו ברבעון הראשון של שנת 2021 בכעשרה אחוזים לעומת מחיריהן ברבעון המקביל אשתקד.
2 צפייה בגלריה
בנייה בבאר שבע
בנייה בבאר שבע
בנייה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
גורמי נדל"ן מקומיים סבורים כי עליית המחירים נובעת ככל הנראה ממשבר הקורונה אשר הוביל רוכשי דירות רבים לחפש דירות גדולות יותר, שיאפשרו מרחב מחייה ראוי המתאים לשהייה ממושכת בבתים כפי שהציבור בישראל נדרש לעשות בשנה האחרונה בשלושה סגרים, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה.
קראו גם:
על פי נתוני הלמ"ס, הגיעו ברבעון הראשון של השנה מחיריהן של דירות בנות ארבעה וחצי עד חמישה חדרים בבאר־שבע לכ־1.53 מיליון שקלים בממוצע לעומת 1.39 מיליון שקלים בממוצע ברבעון הראשון של שנת 2020. המשמעות היא עלייה של 9.7 אחוזים. מחיריהן של דירות בנות חמישה וחצי עד שישה חדרים בבירת הנגב טיפסו, כך על פי הנתונים, ב־10.1 אחוז והגיעו לכדי 1.85 מיליון שקלים בממוצע.
נתוני הלמ"ס גם מצביעים על כך שמחירה הממוצע של דירה בבאר־שבע, ללא התייחסות לגודלה של הדירה, נותר ברבעון הראשון של השנה ללא שינוי והוא עומד על 1.049 מיליון שקל. עוד עולה מהתפלגות המחירים לפי גודל הדירה כי מחירי דירות בנות חדר אחד עד שני חדרים ירדו בשני אחוזים לכדי 545 אלף שקל, וכי מחירי דירות בנות שניים וחצי עד שלושה חדרים ירדו בכ־2.75 אחוזים והגיעו לכדי 742 אלף שקל.
לעומת זאת, כך על פי נתוני הלמ"ס, עלו ברבעון הראשון של שנת 2021 מחיריהן של דירות בנות שלוש וחצי עד ארבעה חדרים בשניים וחצי אחוזים והגיעו לכדי 1.088 מיליון שקלים.
לדברי סמנכ"ל מכירות בחברת הבנייה "אביסרור משה ובניו", יורם אביסרור, "הנתונים אינם מפתיעים. העיר באר־שבע הפכה בשנים האחרונות למבוקשת מאוד למגורים וגם להשקעה. העיר מושכת אליה אוכלוסייה איכותית מאוד, זוגות צעירים ומשפרי דיור מכל אזור הדרום וכן משקיעים שזיהו את הפוטנציאל העצום של העיר. העיר עוברת תנופת פיתוח ובנייה, היא גדלה ומתפתחת ובדרך להפוך למטרופולין נוסף בישראל, וזה יתבטא, להערכתי, במחירי הדירות".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב