הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את הפקדת התוכנית להקמת מתחם תיירותי שישתרע על שטח של 192 דונם ממערב ליישוב חצבה.
2 צפייה בגלריה
הדמיית המתחם החדש
הדמיית המתחם החדש
הדמיית המתחם החדש
(הדמיה: תיק פרויקטים ז.ט בע"מ)
המתחם כולל כפר נופש, בית מלון, מרכז קונגרסים שייתן מענה לבית ספר השדה הסמוך למקום, אטרקציות תיירותיות ומרכז מו"פ (מחקר ופיתוח) בינלאומי בתחום התיירות.
המתחם, שתוכנן על ידי האדריכל אליהו ראם, הוא חלק מתוכנית רחבה של רשות מקרקעי ישראל להקמת שמונה מוקדי תיירות ופיתוח בנגב, במרחב "דרך הבשמים" ו"ארץ המכתשים" הכוללת מספר אתרי מורשת, נוף, תרבות וטבע ייחודיים.
התוכנית מציעה פיתוח תיירותי בר־קיימא המאזן בין שימור הקיים לפיתוח חדש - וכוללת הקמת מוקד תיירות עם כפר נופש, בית מלון וכ־150 חדרי אירוח, לצד גן גדול לשחזור גידול צמחי תבלים ובושם, בשילוב מרכז מבקרים, ואלמנטים נוספים שידגישו את משמעות דרך הבשמים ההיסטורית.
לצד אטרקציות תיירותיות, הסעדה, חניונים ושירותים תיירותיים נוספים המתוכננים במקום, יוקם מרכז קונגרסים כחלק מתחנת המחקר "יאיר" שייתן מענה לצרכים גוברים של המו"פ והחקלאות, לבית ספר שדה השכן, ולטובת המרחב.

2 צפייה בגלריה
השחיינית נכנסה למצוקה
השחיינית נכנסה למצוקה
תהיה גם בריכה במלון
(צילום להמחשה: שאטרסטוק)

קראו גם:

הרעיון המנחה של התוכנית הוא ישן לצד חדש: שמירה על מרכיבי טבע, נוף ומורשת הייחודיים למרחב הנגב כנכסים פתוחים ונגישים לציבור, יחד עם עידוד שיקומם, שיחזורם ושימורם, וכן יצירת מרכז ידע בינלאומי.
בנוסף, התוכנית יוצרת הזדמנות למינוף כלכלי של המרחב באמצעות פיתוח ויצירת פתרונות לינה תיירותית חדשים, שייצרו מגוון אפשרויות תעסוקה ובילוי הנשענים על ערכי שימור וידע יחד עם מחקר ופיתוח.
ממשרד התיירות נמסר כי "הפקדת התוכנית הינה צעד חשוב ביישום תוכנית דרכי הבשמים וארץ המכתשים. פיתוח מוקדי תיירות, תוך שמירה על אוצרות הטבע והמורשת הייחודיים למרחב הנגב, מייצרים הזדמנויות לשגשוג כלכלי של האזור".

מה כולל המתחם החדש:


כפר נופש
בית מלון
מרכז קונגרסים
אטרקציות תיירותיות
תחנת מו"פ חקלאית