מהו הרחוב הכי יקר בבאר שבע? תלוי את מי שואלים. מתווכי דירות עימם שוחחנו השבוע בסוגייה הזו התקשו להשיב במפורש על השאלה.
6 צפייה בגלריה
מתחם הבלוק באר שבע
מתחם הבלוק באר שבע
מתחם הבלוק באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
הקושי הזה נובע מתוך העובדה שבשטח יכולות להתבצע עסקאות של מכירת דירות ברחוב כלשהו בעיר במחירים גבוהים במיוחד בהשוואה למחירי דירות ברחובות אחרים, אך מנגד, כך מציינים המתווכים, ממוקמות דירות באותו רחוב שמחיריהן נמוכים הרבה יותר.
כך או כך, קשה מאוד לקבוע מפורשות איזה הוא הרחוב היקר ביותר בבירת הנגב, אם כי ניתן לאבחן באלו שכונות בעיר ממוקמות הדירות היקרות ביותר.

6 צפייה בגלריה
שכונת סיגליות
שכונת סיגליות
שכונת סיגליות
(צילום: ענר חיים)

"קשה מאוד להצביע ספציפית על רחוב מסויים שהוא יקר במיוחד", מציינים דור אלימלך ושנהב אלקיים, בעלי משרד התיווך 'שנדור נדל"ן" בבאר-שבע. "ויותר נכון יהיה להצביע על שכונה ועל סוג הנכס שנמכר. אם, למשל, נמכרה דירה במחיר גבוה במיוחד, אין הדבר מעיד על הרחוב כולו. יש להתייחס לנכס שנמכר באופן ספציפי. מאפייניו של הנכס מתבטאים, כמובן, במחירו, אבל זה לא מעיד על כלל הנכסים באותו רחוב. לכל נכס יש נתונים שונים שמשפיעים על מחירו".
עם זאת, דור אלימלך ושנהב אלקיים יודעים לציין כי בשכונת כלניות, למשל, שכונה חדשה של דירות צמודות קרקע, שחלקה עדיין נמצאת בשלב של בנייה, בית צמוד קרקע נמכר בלא פחות משלושה מיליון שקל ולעתים אף מגיע מחירו עד כדי ארבעה מיליון שקל.

6 צפייה בגלריה
שכונת כלניות
שכונת כלניות
שכונת כלניות
(צילום: הרצל יוסף)

בשכונת נאות לון, למשל, קשה יהיה למצוא, כך לטענת המתווכים, בתי קרקע בפחות מ- 2.6 – 2.7 מיליון שקל למרות שמדובר, לדבריהם בבתים בני 20 שנים ויותר וכשמדובר בבתים חדשים באותה שכונה, המחירים יכולים להגיע לכדי 3.5 מיליון שקל ואף יותר מזה, תלוי בנתוני הנכס. נתונים כמו בריכה, יחידת דיור צמודה לנכס וגג סולרי, מעלים כמובן את מחיר הנכס.
פרויקט נדל"ני נוסף, שמחירי הדירות בו נחשבים יקרים, הוא לדברי דור אלימלך ושנהב אלקיים, ה"גראנד אביסרור" ברחוב טוביהו, הסמוך ל"מרכז הקניות "הגראנד קניון". מדובר בפרויקט של ארבעה מגדלי מגורים, בהם דירות בנות ארבעה חדרים נמכרות בלא פחות מ- 1.8 מיליון שקל ודירות בנות חמישה חדרים מחירן נע סביב 2.2 מיליון שקל ואף יותר מזה.

6 צפייה בגלריה
דור אלימלך ושנהב אלקיים, מתווכי דירות בעיר
דור אלימלך ושנהב אלקיים, מתווכי דירות בעיר
דור אלימלך ושנהב אלקיים, מתווכי דירות בעיר
(צילום: פרטי)

"רחוב ראובן רובין, פרויקט 'הבלוק', הוא אחד הפרויקטים היקרים ביותר בבאר-שבע", מציין יועץ הנדל"ן עירן כהן, ממשרד התיווך "רימקס פלוס" בבאר-שבע, "בהתחשב בזה, שפיזית הוא נמצא בשכונה ד' זה מעצים את העובדה שיש פער עצום בין מחירי הבתים שם לבין הבתים הממוקמים במרחק של 150 מטר משם באזור הרחובות עוזיהו המלך או בר גיורא. 'הבלוק' הוא פרויקט יוקרתי שבנוי מארבעה מבנים שממוקמים ממש מעבר לכביש לבית החולים 'סורוקה', על שדרות רגר, הרחוב הראשי של באר-שבע. החיבה שיש לרופאים וסטודנטים לאזור רק מגדילה את עלות העסקאות שם משנה לשנה. פרט לכך, מרכז החנויות במקום עושה את שלו".
עד כמה נחשב הפרויקט הזה יקר תעיד העובדה שדירת ארבעה חדרים בפרויקט הזה תימכר במחיר שנע בין 2 ל-2.2 מיליון שקל. לפני כחודשיים נמכרה באותו פרויקט דירת חמישה חדרים תמורת 2.48 מיליון שקל.

6 צפייה בגלריה
תמונה של עירן כהן. יועץ נדל"ן רימקס פלוס
תמונה של עירן כהן. יועץ נדל"ן רימקס פלוס
עירן כהן. יועץ נדל"ן רימקס פלוס
(צילום: פרטי)

פרויקט נוסף אותו מציין עירן כהן הוא רחוב התבונה הצמוד לפארק ההייטק בבאר-שבע. "מדובר בפרויקט שעלות הנכסים בו רק הולכת ועולה. מדובר בדירות שבנויות ברמה גבוה המאוד ואנשי ההייטק שעובדים באזור שמחים לגור קרוב למקום העבודה ולחסוך לעצמם מציאת מקום חניה בבוקר. מחירי דירות בנות ארבעה חדרים באזור עברו מזמן את שני המיליון".
מה באשר לשכונות הוותיקות בעיר?
"רחוב בר ניסן ממשיך להוביל את מחירי הדירות הגבוהים בשכונת נווה זאב וכך גם רחוב עין גדי בשכונה ט'. חשוב להבין, שלפעמים ידע מקצועי יכול להסביר הרבה עיוותים בתימחורים. כך למשל הבדלי תימחור בין רחובות טיומקין ומשה סתוי לעומת בר ניסן ומקור חיים שנמצאים ממש ממול בשכונת נווה זאב. לפעמים, הפער יכול להיות בשיעור של רבע מיליון שקל על דירה באותו גודל".

6 צפייה בגלריה
טל קופל, מנכ"ל מדלן
טל קופל, מנכ"ל מדלן
טל קופל, מנכ"ל מדלן
(צילום: אורית פניני)

בניתוח הנתונים שנעשה במדלן עולה, כי מחיר דירה ממוצעת (בין שלושה לחמישה חדרים) בשכונת סיגליות בבאר-שבע עומד על 1.71 מיליון שקל, בשכונת פארק הנחל על 1.648 מיליון שקל, בשכונת קרית גנים על 1.58 מיליון שקל, בשכונת נאות הדרים על 1.58 מיליון שקל, בשכונת רמות על 1.41 מיליון שקל ובשכונת רמות ב' על 1.36 מיליון שקל.

קראו גם:

"מהנתונים", מציין מנכ"ל מדלן, טל קופל, "עולה שהשכונות היקרות ביותר בבאר-שבע הן בעיקר שכונות חדשות, פרט לשכונת רמות ושכונת רמות ב' הוותיקות. במקומות הראשונים נמצאות שתי שכונות קצה חדשות. במקום הראשון זו שכונת סיגליות, שנבנית במערב העיר. היא אמנם מרוחקת ממוקדי עניין וקניות עירוניים, אבל נמצאת במיקום נוח ליציאה מהעיר. במקום השני ממוקמת שכונת פארק הנחל, שנבנית בדרום העיר והיא תוכננה תוך התייחסות לתנאי האקלים באזור, כך שעלויות האנרגיה של התושבים צפויות להיות נמוכות. במקום השלישי נמצאת שכונת קריית גנים, שכונת מגדלים חדשה שנבנית דווקא במרכז העיר, במקום אצטדיון וסרמיל האגדי, ותושביה ייהנו מגישה נוחה למוקדי בילוי, תרבות וקניה בעיר".